ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ فروش قطعات موبایل به هواوی را متوقف می‌کند

هواوی با مشکل جدیدی در زمینه تأمین قطعات موبایل روبرو شد. سامسونگ و زیرمجموعه تراشه‌ساز آن از توقف فروش قطعات موبایل به غول فناوری چین خبر داده اند. بر اساس گزارش روزنامه Chosun Ilbo کره ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

هواوی با مشکل جدیدی در زمینه تأمین قطعات موبایل روبرو شد. سامسونگ و زیرمجموعه تراشه‌ساز آن از توقف فروش قطعات موبایل به غول فناوری چین خبر داده اند.

بر اساس گزارش روزنامه Chosun Ilbo کره جنوبی، سامسونگ و زیرمجموعه تراشه ساز آن یعنی شرکت SK Hynix می‌خواهند از تاریخ ۲۵ شهریور فروش قطعه به هواوی را متوقف کنند.

از ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) تحریم جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه هواوی اجرا می‌شوند. بر اساس تحریم جدید، شرکت‌های خارجی که از تجهیزات یا نرم‌افزارهای آمریکایی برای ساخت قطعه موبایل استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به هواوی قطعه بفروشند.

با اینکه این تحریم هنوز به مرحله اجرا گذاشته نشده، اما کسب و کار هواوی را تحت تأثیر قرار داده است. «ریچارد یو» مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی چند روز قبل اعلام کرد که Kirin 9000 احتمالاً آخرین نسل از چیپست‌های پرچمدار هواوی خواهد بود.

تحریم جدید علاوه بر هواوی، به شرکت‌های طرف قرارداد با غول چینی از جمله سامسونگ و SK Hynix نیز زیان مالی وارد می‌کند. برای مثال ۴۰ درصد از درآمد ۱۳.۳ میلیارد دلاری SK Hynix در نیمه اول ۲۰۲۰ از طریق صادرات قطعه به چین حاصل شده است.

هواوی در تلاش است تا با تأمین قطعات موبایل از شرکت SMIC که از آن به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده محصولات نیمه رسانا در چین یاد می‌شود، وابستگی خود به شرکت‌های خارجی را کاهش دهد. البته با توجه جنگ تجاری آمریکا و چین این راهکار نیز برای طولانی مدت جوابگوی نیازهای این شرکت نخواهد بود.

حدوداً یک هفته قبل وزارت دفاع آمریکا از احتمال تحریم SMIC خبر داد که مراوده تجاری شرکت‌های آمریکایی با آن را ممنوع می‌کند. اگر دولت آمریکا چنین تصمیمی بگیرد، SMIC قادر به تأمین تجهیزات مورد نیاز تولید تراشه جهت ارسال به هواوی نخواهد بود.

حتی اگر SMIC تحریم نشود، فناوری‌های تولید چیپ آن دو نسل از بزرگ‌ترین تراشه ساز دنیا و یکی از تأمین کننده اصلی هواوی یعنی شرکت تایوانی TSMC عقب‌تر است. بنابراین مدتی طول خواهد کشید تا بتواند تراشه‌های مورد نیاز برای بکارگیری در گوشی‌های پرچمدار هواوی را بسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    کره ای ها اخلاق خوبی تو تجارت ندارن. یه زمانی شاه ایران با وجود همه مشکلات بهشون نفت رسوند زمانیکه هیشکی هیچی براشون ارسال نمیکرد و داشتن ورشکست میشدن برا همین یه خیابون هم به نام تهران دارن. ولی وقتی ایران مشکل پیدا کرد زودی مردم ایران تنها گذاشتن. اینم از همکاریش با هوواوی. خودم از طرفدارای برند سامسونگم ولی کاش یکم مردانه تر بود

    • آریا
      آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      مردم ایران رو تنها گذاشتن؟ کجا؟
      آها منظورت اینه که تحریم ها رو دور نزدن تا پول حماس و حزب الله جور شه؟

  • molavy
    molavy | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    بعدش هم نوبت خود سامسونگ هستش تا آمریکا تحریم‌ کنه، چون زیادی داره بزرگ میشه، ممکنه موقعیت آمریکا رو به خطر بندازه

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    بزودی هواوی از پس همه تحریم ها برمیاد ، اون موقع است که چین انتقام سختی از کسانی که تحریمش کردن میگیره همونطور که هنگ کنگ رو گرفت تایوان رو هم میگیره ، و انتقام از سامسونگ و کره جنوبی هم میگیره ، نا یادشون باشه همکاری مهمه نه تحریم های ظالمانه به خاطر دلایل بیخودی و فشارهای آمریکا

    • molavy
      molavy | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      آمریکا باید سیاست زانو روی گردن رو برای چین تا خفه شدن اجرا کنه، بعد خودش بشه دوباره سرور جهان

      • آریا
        آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

        دوباره بشه؟
        همین الانش هم سرور دنیاست
        ولی با قسمت الوت جمله ات موافقم با چین رو خفه کرد

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      چرا تو طرفدار یک نظام تمامیت خواه کمونیست وحشی و ضد مسلمان به نام چین هستی؟ واقعا میپرسم. به جز تنفر از امریکا که اتفاقا بزرگترین شریک تجاری چین هست، چه چیزی در چین دیدی که به این شکل عاشقانه طرفداری میکنی؟

      • Phone
        Phone | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

        هواوی من که کاری به کار اون چین.... ندارم فقط دلم برای هواوی میسوزه که تو یه دولت.... چینی هست حیف اونهمه تکنولوژی امید وارم خدا یه کاری کنه این چینیا ادم شن!

        • M. Chapdast
          M. Chapdast | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

          دلیلش خیلی روشنه هواوی نمیتونه مستقل از دولت عمل کنه.
          ومجبور به جاسوسی برای چین میشه و هست.
          درست مثل شرکت های ایرانی که هیچکدوم نمیتونن مستقل عمل کنن و همه تحت نظارت شدید حکومت هستن و مجبور به همکاری امنیتی

      • Mehrdad A.S.H
        Mehrdad A.S.H | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

        شما متوجه اصل مطلب حرفهای من نمیشید چون اکثرا کورکورانه طرفدار آمریکا هستید معولا اکثرا حتی یک بار هم نرفتید یه چند ماهی زندگی کنید در آمریکا اکثر شهرهاش تا معضلات بسیار زیادشو از همه جنبه ها تجربه کنید فقط بیشتر بر پایه ی فیلم و سریال نظر میدین البته حق هم دارین ۷۰ سال سلطه بی چون و چرا در دنیا که دلیل اصلیش ضعف ملتها و عقب افتادن مخصوصا اروپا بعد از جنگ جهانی دومه که باعث شد همه ی نخبه ها برن جایی دورتر به نام آمریکا و باعث پیشرفت روز افزونش بشن ،، اول اینکه از دید سیاسی به قضیه نگاه نمیکنم اینکه چه نظامی بالا سر هر مملکتیه به خودشون مربوطه ،،، اگه قضیه سیاسی باشه که آمریکا طوماری داره از جنایات و ........ کاری نداریم به این بحثا همین الانشم که داره مردمش رو نابود میکنه چه سیاهپوستا چه لاتین ها و ..... همه رو به جون هم انداخته عین خیالشم نیست در رسانه ها هم که چیزی نمیگن مخصوصا یوتیوب و اینستاگرام و ....... همه کشورها هم که سکوت کردن به نقض حقوق بشر در آمریکا تازه میخوان جایزه نوبل هم به رئیس جمهورش بدن واقعا که چقدر ترسو هستن ،،،، یکی دیگه اینه که آمریکا تخصص داره که مسائل دیگر کشورها رو مخصوصا دشمنانش رو بزرگ جلوه بده در همه رسانه ها همینطور که همین الان راجع به ایران و چین و روسیه داره بد نشون میده ولی نوبت خودش که میرسه هیچ به هیچ ، دلیلش هم اینه که آمریکا یعنی رسانه ،،،، بگذریم ،،،، باید به این فکر کنین که چرا حالا بعد از هفتاد سال که کشوری مثل چین اومده وسط انقدر امریکا بهم ریخته ، معلومه دیگه آمریکا میخواد فقط خودش سلطه داشته باشه بر دنیا بقیه برده اش باشن ،،،، ولی الان دیگه بحث عوض شده هم کشور خودمون تونسته جلوش بایسته به هر شکل و هم چین از همه لحاظ داره مقابله میکنه ،،، این فشار ها باعث میشه کشورهای دیگه هم به خودشون بیان و زودتر بجنبن و سیاستهاشون رو عوض کنن ، چون تازه فهمیدن آمریکا قابل اعتماد نیست یه روزی مشکل ساز میشه که ممکنه دیر شده باشه و با ترامپ هم نشون داد که بسیار بی قانونه کشور آمریکا ،،،،،،،، این که چین جراتش رو داشته تا بیاد وسط خودش صد آفرین داره ،،، همه باید اینطوری باشن نذارن بهشون ظلم بشه ،،، انحصارطلبی و تحریم کردن یعنی ترس اون کشور از به پیشرفت و قدرت رسیدن کشورهای دیگه ،، فردا روز ممکنه آمریکا اینترنت و جی پی اس هم به روی ما قطع کنه یا حداقل سرعت رو خیلی کند کنه اون موقع میخوایم چی کار کنیم ،،، به خاطر همین چین چند روز پیش جی پی اس خودش رو راه انداخت ،،،، همه باید به فکر باشن وقتی امکانات مهم دنیا فقط دست یک کشور بیافته میشه همین ، الان به روی ما همه چی بسته شده حتی دارو ،،،، اگه الان گوشی و اینترنت داریم به خاطر چینه ، اگه دارو داریم و امکانات پزشکی به خاطر آلمان و سوییس و اتریشه اگه نظام دفاعیمون قویه به خاطر روسیه و چین و نخبه های خودمونه ،،،،، پس باید همه کشورها با هم اتحاد و دوستی داشته باشن تا همه پیشرفت کنیم ،،، به امید روزهای بهتر برای مملکتمون و کشورهایی که بهشون ظلم شده

        • sinagoogle
          sinagoogle | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

          من در مورد امریکا چیزی نگفتم. در مورد اینکه میگی چین بزرگ و قدرتمند و امپراطوری چین و هووای عظیم و این جور چیزا برام جا سوال داره کهخ آخرش هم به جوابم نرسیدم.
          منطق شما اینه چون تو لس آنجلس بی خانمان داره پس باید عاشق حکومت چین باشیم؟

        • sinagoogle
          sinagoogle | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

          اینا چه حرفیه؟ اینترنت توسط چندین سازمان غیرانتفاعی و کاملا غیردولتی مدیریت میشه که نه مجلس و نه دولت امریکا هیچ طوری نمیتونن کنترلش کنن و بر اون اعمال نفوذ کنن(اینترنت اصلا موجودیتی نیست که مالک داشته باشه!). در مورد جی پی اس چینی هم باید گفت اسمش سیستم ناوبریه بایدو که چین بعد از امریکا و روسیه و اتحادیه اروپا چهارمین کشور-سازمانی هست که چنین سیستمی داره. در مورد لوازم الکترونیکی هم باید خدمتت عرض کنم همین موبایل ها یا حتی سوییچ ها و روترهای هووای رو باز کن و ببین چیپست مرکزی و A/D و DSP و مودم و وایرلس چیپ و سنسور های دوربین و سی پی یو و حافظه و ... همگی طراحی شده توسط شرکت های آمریکایی و ژاپنی و تایوانی و کره ای هست. در زمینه کشورهای نوآور چین حتی جزو ده کشور اول نیست.
          در مورد دارو هم تقریبا 45 درصد داروی های پیشرفته دنیا توسط شرکت های امریکا تولید میشه و نصف .
          در مورد نظام دفاعی هم بهتره صحبت نکنیم که ایران صرفا نظام دفاعی بازدارنده داره. نظام دفاعی قدرتمند یعنی اینکه از نظر تهاجمی و لجستیکی قدرتمند باشه. حتی با توجه به تعریف کلاسیک نظام دفاعی قدرتمند ایران جزو 15 تا کشور اول هم نیست.
          دوست عزیز دنیا اون چیزی نیست که رسانه ها میگن. آمارهای ارائه شده و خرد شخصی بهترین وسیله برای تصمیم گیریه.

      • molavy
        molavy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

        ما باید عاشق آمریکا باشیم نه چین،

        • آریا
          آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

          بله. یک مثبت از طرف من

      • Mehrdad A.S.H
        Mehrdad A.S.H | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

        قبلا هم گفتم این که هر انسانی بخواد در هر کشوری زندگی کنه به خودش مربوطه یکی چین رو دوست داره یکی آمریکا یکی اروپا و یکی آفریقا ،،، اصل مطلب چیز دیگریست ، هیچوقت نگفتم به این دلیل یا اون دلیل کسی بره چین یا آمریکا ،،، بحثم چیز دیگه ای بود بیشتر میخوام بگم زیر بار زور و ظلم و تحریم نباید رفت همین حالا هر کشوری میتونه با زورگویان مقابله کنه دمش گرم و ارزش حمایت داره ، دلایلشون هم برای تحریم بسیار بیخوده چطور آمریکا هواوی رو میندازه بیرون ولی آلمان یا فرانسه یا ...... قرارداد میبندن با هواوی ،،، پس یه جای کار ایراد داره که همه میدونن سیستم آمریکا انحصارطلبی و زورگوییه وسلام

      • Mehrdad A.S.H
        Mehrdad A.S.H | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

        گفتم دیگه متوجه اصل قضیه نمیشید ، نگفتم کدوم کشور در کدوم قضیه برتره ،، که البته فهمیدم اطلاعاتتون اشتباهه در زمینه دارو سوئیس بالاترین کیفیته ، آمریکا بیشترین تولید دارو رو داره شرکت جانسون ،،، در زمینه نوآوری سه شرکت چینی هواپی ، علی بابا و تنسنت بین یک تا ده دنیا هستن سرچ کنین متوجه میشین ، در زمینه نظامی سیستم ایران دفاعیه نه تهاجمی ،،، اصل مطلب اینه دنیا جای تحریم و ظلم نیست پس اگه کشوری بهش ظلم شد ظالمانه ، بهتره ازش حمایت کرد مخصوصا که اون کشور بخواد سیستم انحصارطلبی رو بشکنه تا بقیه هم بتونن استفاده کنن بدون ترس از تحریم شدن و .... بحث پیشرفت و دارو و ..... باید انسانی و تجاری باشه نه سیاسی و ظالمانه ، به امید روزهای بهتر برای کشورمون

مطالب پیشنهادی