ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی شما چه زمانی اندروید ۱۱ را دریافت می‌کند؟

گوگل سرانجام نسخه پایدار اندروید ۱۱ را برای سری پیکسل و تعداد محدودی گوشی دیگر منتشر کرد. سوالی که احتمالاً در ذهن بسیاری از کاربران شکل می‌گیرد این است کدام گوشی‌ها و چه زمانی این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

گوگل سرانجام نسخه پایدار اندروید ۱۱ را برای سری پیکسل و تعداد محدودی گوشی دیگر منتشر کرد. سوالی که احتمالاً در ذهن بسیاری از کاربران شکل می‌گیرد این است کدام گوشی‌ها و چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کنند؟

هنوز بسیاری از سازندگان موبایل زمانبندی انتشار اندروید ۱۱ را منتشر نکرده‌اند، اما با توجه به سابقه آنها در انتشار نسخه‌های قبلی اندروید، می‌توان تاریخ انتشار نسخه جدید را تخمین زد. در ادامه زمانبندی تقریبی انتشار اندروید ۱۱ برای برندهای محبوب بازار ایران را ملاحظه می‌کنید.

سامسونگ

تاریخ احتمالی انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱: نوامبر (آبان تا آذر)

سامسونگ یکی از آن شرکت‌هایی است که معمولاً کمی با تأخیر نسخه جدید اندروید را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کند. سازنده کره‌ای هنوز زمانبندی رسمی انتشار اندروید ۱۱ را اعلام نکرده، اما با توجه به تاریخ انتشار اندروید ۱۰، انتظار می‌رود نسخه جدید تا پایان ماه نوامبر (آبان تا آذر) در برخی کشورها منتشر شود.

گلکسی S20 و گلکسی نوت 20 جزو اولین گوشی‌هایی خواهند بود که اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند و سپس به فاصله کوتاه محصولات دیگر هم آپدیت می‌شوند. سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از پرچمداران قدیمی خود مثل گلکسی نوت 9 و S9 را سال گذشته متوقف کرد، بنابراین این گوشی‌ها نسخه جدید رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید ۱۱ را دریافت نمی‌کنند.

هواوی

تاریخ احتمالی انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱: نوامبر (آبان تا آذر)

انتشار اندروید ۱۱ برای موبایل‌های هواوی به خاطر تحریم‌های آمریکا و ناتوانی این شرکت در استفاده از برنامه‌های گوگل، کمی پیچیده است. بسیاری از گوشی‌های این سازنده اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند، اما برخی از آنها (مثل P40 پرو) برنامه‌هایی مثل پلی استور، جیمیل و دیگر اپ‌های گوگل را نخواهند داشت.

با توجه به سابقه هواوی در انتشار نسخه‌های قبلی اندروید، پیش بینی می‌شود نسخه پایدار پوسته EMUI مبتنی بر اندروید ۱۱ حدوداً دو ماه دیگر از راه برسد. هواوی معمولاً ابتدا گوشی‌هایی که در چین هستند را به نسخه جدید آپدیت می‌کند و بعد نسخه گلوبال را منتشر می‌کند.

شیائومی

تاریخ احتمالی انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱: سپتامبر یا اکتبر (شهریور تا آبان)

شیائومی یکی از معدود شرکت‌هایی بود که نسخه آزمایشی اندروید ۱۱ را در همان روز انتشار برای برخی از گوشی‌هایش منتشر کرد. این شرکت هنوز زمانبندی رسمی انتشار اندروید ۱۱ را اعلام نکرده، اما با توجه به سابقه آن انتظار می‌رود نسخه جدید پوسته MIUI مبتنی بر اندروید ۱۱ اوایل مهر برای گوشی‌های سری Mi 10 منتشر شود.

موبایل‌های دیگر شیائومی و همچنین گوشی‌های برندهای زیرمجموعه این شرکت مثل «پوکو» و «ردمی» نیز اندروید ۱۱ را دریافت خواهند کرد، ولی از تاریخ دقیق انتشار و اینکه کدام مدل‌ها بروز می‌شوند در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست.

نوکیا

نوکیا ۲.۳

تاریخ احتمالی انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱: اکتبر (مهر تا آبان)

نوکیا از آن دسته شرکت‌هایی است که به سرعت نسخه جدید اندروید را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کند. سال گذشته تمام گوشی‌های این شرکت به فاصله یک ماه پس از انتشار اندروید ۱۰ به این نسخه آپدیت شدند، بنابراین پیش بینی می‌شود گوشی‌های نوکیا مهر تا آبان آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت کنند.

ال‌جی

تاریخ احتمالی انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱: دسامبر (آذر تا دی)

با توجه به سابقه ال جی در انتشار آپدیت‌های اندروید، گوشی‌های این سازنده در ماه دسامبر (آذر تا دی) اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند. پیش بینی می‌شود نسخه جدید ابتدا برای گوشی‌های LG V60 و G8 منتشر شود و بعد محصولات دیگر این سازنده بروز شوند.

ال جی معمولاً نسخه جدید اندروید را ابتدا برای گوشی‌هایی که در کره جنوبی هستند منتشر می‌کند و بعد نسخه گلوبال را توزیع می‌کند. این یعنی بسته به کشور محل سکونت ممکن است دریافت نسخه جدید اندروید بیشتر از مدت زمان گفته شده (احتمالاً یک ماه) زمان ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    یعنی s9 سامسونگ نمیگیره ! واقعا که

مطالب پیشنهادی