ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به منظور دریافت غرامت از اپیک شکایت کرد

پرونده حقوقی میان اپل و اپیک گیمز روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. اپل اخیرا ادعا کرده که سازنده بازی فورتنایت به علت نقص قرارداد باید غرامت پرداخت کند. اپل اعلام کرده: «بی‌توجهی آشکار اپیک گیمز به تعهدات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

پرونده حقوقی میان اپل و اپیک گیمز روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. اپل اخیرا ادعا کرده که سازنده بازی فورتنایت به علت نقص قرارداد باید غرامت پرداخت کند.

اپل اعلام کرده:

«بی‌توجهی آشکار اپیک گیمز به تعهدات قرارداد و رفتارهای نادرست، صدمات قابل توجهی به اپل وارد کرده. رفتار بدون کنترل این کمپانی موجودیت اکوسیستم iOS و ارزش فوق‌العاده آن برای مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.»

ماه گذشته میلادی اپیک گیمز از شرکت اپل شکایت کرد که علت آن حذف بازی محبوب فورتنایت از فروشگاه اپ استور بود. اپل پس از قرارگیری سیستم پرداخت مستقیم اپیک درون فورتنایت تصمیم به حذف این بازی از اپ استور گرفت، البته در کنار این کمپانی، گوگل نیز دست به اقدام مشابهی زد.

در شکایت اپیک به این موضوع اشاره شده که اپل قانون ضدانحصار را نقص کرده و از قدرت کامل خود در سیستم عامل iOS برای دریافت کارمزد از تمام اپ‌های موجود در اپ استور استفاده می‌کند. اپیک اخیرا دادخواستی را تحویل دادگاه داده که در آن درخواست شده اپل بازی فورتنایت را به فروشگاه اپ iOS بازگرداند.

اپیک گیمز

اپل ادعا کرده که برای تمام اقداماتی که تا به امروز انجام داده، توجیهات مشروع تجاری وجود دارد که می‌تواند ادعاهای مربوط به انحصارطلبی را زیرسوال ببرد:

«همیشه رفتار اپل منطقی بوده و اقدامات آن با حسن نیت برای پیشبرد منافع تجاری مشروع انجام شده و باعث افزایش رقابت شده است.»

این غول دنیای فناوری در شکایت خود اعلام کرده:

«پرونده اپیک چیزی بیش از اختلاف درباره پول نیست. اگرچه اپیک گیمز خود را به عنوان یک شرکت رابین هود مدرن به تصویر می‌کشد، اما در واقعیت یک کمپانی چندین میلیارد دلاری است که به سادگی می‌خواهد هزینه‌ای بابت ارزش فوق‌العاده‌ای که توسط اپ استور دریافت می‌کند، پرداخت نکند.»

طبق رای اولیه دادگاه اپل نمی‌تواند مانع از دسترسی اپیک به موتور آنریل شود، با این حال انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک بازی فورتنایت دوباره در اپ استور قرار بگیرد. اپیک گیمز تا تاریخ ۲۸ شهریور می‌تواند به شکایت اپل پاسخ دهد. دادگاه مهر ماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی