ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا کار ساخت کاوشگر «خوش بینی»، برادر دوقلوی «استقامت» را تمام کرد

مردادماه، جدیدترین مریخ نورد ناسا با نام «استقامت» (Perseverance) از ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد. این ربات خبرساز، مجهز به  شش چرخ است و در ابعادی هم‌اندازه‌ ماشین شاسی بلند قرار است رمز و رازهای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

مردادماه، جدیدترین مریخ نورد ناسا با نام «استقامت» (Perseverance) از ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد. این ربات خبرساز، مجهز به  شش چرخ است و در ابعادی هم‌اندازه‌ ماشین شاسی بلند قرار است رمز و رازهای سیاره مریخ را مورد مطالعه قرار دهد.

اکنون ناسا برادر دوقلوی کاوشگر استقامت را به نام «Optimism» یا «خوش‌بینی» ساخته است. این کاوشگر جدید به‌صورت کاملا مهندسی شده و با الگوبرداری تمام عیاری از مریخ نورد استقامت ساخته شده و قرار است مورد آزمایش‌های مختلف روی زمین قرار گیرد تا به بهینه‌سازی عملکرد کاوشگر دیگر پس از استقرار در مریخ کمک کند.

«خوش بینی» نیز همانند برادر دوقلوی کاوشگر «استقامت» خود مجهز به چرخ‌ها، دوربین‌ها و سیستم کامپیوتری قدرتمندی است که به عملکرد مستقل آن کمک می‌کند.

کاوشگر «خوش بینی» به پارکینگ «آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا» موسوم به «جی‌پی‌ال (JPL)» در جنوب کالیفرنیا منتقل شده است. هفته آینده‌، مهندسان قصد دارند کاوشگر جدید را به «Mars Yard» که مکانی شبیه‌سازی شده به مریخ از نظر جنس خاک و موانع حرکتی است، ببرند تا بتوانند کاوشگر دوقلو را تست کنند.

کاوشگر «خوش‌بینی» یک ربات آزمایشی است که قصد دارد ماموریت‌های واقعی شبیه سازی شده به ماموریت‌های کاوشگر «استقامت» در مریخ را تجربه کند. کلیه بررسی‌ها و سنجش‌های عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری روی کاوشگر دو قلو تست می‌شود و در واقع این مریخ‌نورد به‌منظور تکمیل مجموعه‌ای از آزمایش‌های نرم افزاری طراحی و ساخته شده است.

نام «Optimism» برگرفته از سرواژه‌های یک عبارت انگلیسی به معنی «دوقلوی عملیاتی استقامت برای یکپارچه‌سازی سازوکارها و ابزارهای ارسالی به مریخ» است.

کاوشگر جدید نیز همانند مریخ‌نورد استقامت مجهز به مجموعه کاملی از تجهیزات و ابزارهای کاوش علمی‌، دوربین‌ها و قطعات کامپیوتری است در حالیکه «استقامت» از نوعی باتری هسته‌ای نیرو می گیرد ، خوش بینی با اتصال سیم به برق متصل می‌شود. همچنین خوش بینی مجهز به سیستم خنک کننده است که امکان عملکرد قابل اعتماد آن را در آب و هوای گرم جنوب کالیفرنیا مقدور می‌کند.

باید ببینیم مریخ‌نورد استقامت می‌تواند مأموریت اصلی خود یعنی بررسی احتمال وجود حیات در سیاره مریخ را با موفقیت به پایان برساند. تجهیزات پیشرفته‌ این کاوشگر می‌تواند در شناسایی میکروب‌ها در سنگ و خاک مریخ نیز کمک شایانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی