ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر
تکنولوژی

مشکلات فنی دامن بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر را هم گرفت؛ بازرسی‌های FAA از خط تولید

بوئینگ اواخر ماه گذشته میلادی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر با مشکلات کنترل کیفیت در خط تولید مواجه شده‌اند که در نتیجه آن، ۸ فروند هواپیما زمین‌گیر شدند و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

بوئینگ اواخر ماه گذشته میلادی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر با مشکلات کنترل کیفیت در خط تولید مواجه شده‌اند که در نتیجه آن، ۸ فروند هواپیما زمین‌گیر شدند و حالا اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحقیقاتی را درباره آن شروع کرده است.

دو مشکل این هواپیما مربوط به تولید آن در کارخانه شمال «کارولینای جنوبی» می‌شود. این مشکلات به صورت داوطلبانه به رگولاتورها و خطوط هوایی اطلاع داده شده و تحقیقات سازمانی در این زمینه آغاز شده است. سخنگوی بوئینگ اعلام کرده:

«بوئینگ دو مشکل مربوط به تولید را شناسایی کرده که با ترکیب یکدیگر، شرایطی را ایجاد می‌کنند که مطابق با استانداردهای طراحی ما نیست.»

یکی از این مشکلات در هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر مربوط به موادی می‌شود که برای پر کردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این مواد مشکل داشته‌اند و تعدادی از آن‌ها ابعاد مناسبی نداشته‌اند. این کمپانی ادعا کرده که این خطاها نشان‌دهنده مشکل در خط تولید است، اما هیچ کدام از آن‌ها به صورت جداگانه زمین‌گیر شدن هواپیماها را توجیه نمی‌کند.

به گفته سخنگوی این شرکت، ترکیب این دو مشکل ایمنی هواپیما را به خطر می‌اندازد و از استاندارد بوئینگ پیروی نمی‌کند که نتیجه آن، زمین‌گیر شدن چندین فروند بوئینگ ۷۸۷ دری‌لاینر بوده است.

اواخر ماه گذشته میلادی ۸ فروند از این هواپیما زمین گیر شدند که مربوط به کشورهای کانادا، سنگاپور و اروپا می‌شود. به گفته بوئینگ، هواپیماهای با دو مشکل زمین‌گیر شده‌اند و آن‌هایی که تنها دارای یکی از این مشکلات بوده‌اند، با ظرفیت محدود به پرواز‌ها ادامه می‌دهند.

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر

به نظر می‌رسد FAA در حال بررسی این موضوع است که آیا بوئینگ به یک دستورالعمل قابلیت پرواز نیاز دارد یا خیر. تصمیم اداره هوانوردی فدرال می‌تواند روی تمام هواپیماهای دریم‌لاینر در حال پرواز تاثیرگذار باشد و در نهایت منجر به تغییراتی در نحوه مونتاژ آن‌ها شود.

بوئینگ هم اکنون در حال تولید ۷۸۷ دریم‌لاینر در دو منطقه، واشنگتن و کارولینای جنوبی است و این کمپانی پیش از شیوع ویروس کرونا، ماهانه ۱۴ مدل از آن‌ها را تولید می‌کرد که هم اکنون این تعداد به ۱۰ فروند کاهش پیدا کرده و سال آینده میلادی به ۶ فروند در ماه می‌رسد.

بررسی FAA می‌تواند شامل ۱۰۰۰ هواپیما شود که البته این موضوع به دامنه تحقیقات رگولاتور بستگی دارد. این تحقیق در حالی صورت می‌گیرد که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که از مارس ۲۰۱۹ به علت سوانح مرگبار زمین‌گیر شده است، برای سرویس‌دهی دوباره آماده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۸ مهر ۱۳۹۹

    چطور بوده که کنترل کیفیت بعد از خروج هواپیما متوجه شده ؟؟؟؟

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    متاسفانه از وقتی ترامپ اومده شرکت بوئینگ به شدت افت داشته ،،، امیدوارم دوباره به اوجش برگرده ،، اکر شرکتهای ایرباس و بوئینگ کمی دیگه دیر بجنبن هواپیماهای c919 چین که رقیب ۷۳۷ و a320 هستن ممکنه جاشونو بگیرن ، البته هواپیما کلا خیلی سخت و پیچیده اس ولی چین نشون داده بخواد با کیفیت کار کنه میتونه و رقیب رو کنار میزنه

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    با اینکه این شرکت رو دوست دارم اما افتضاح مکس رو به هیچ شکل نمیشه جمع کرد.

مطالب پیشنهادی