ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون به سیستم دفع آب مبتنی بر ارتعاش صوتی مجهز می‌شود؟

ساعت‌های هوشمند اپل از سال 2016 و از زمان معرفی اپل واچ 2 به سیستم دفع آب مجهز شدند. اطلاعات فاش شده از پتنت اخیر اپل خبر از امکان مجهز شدن گوشی‌های آیفون به سیستم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ساعت‌های هوشمند اپل از سال 2016 و از زمان معرفی اپل واچ 2 به سیستم دفع آب مجهز شدند. اطلاعات فاش شده از پتنت اخیر اپل خبر از امکان مجهز شدن گوشی‌های آیفون به سیستم دفع آب همانند اپل واچ سری 2 به بعد می‌دهد.

ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند مکانیزم دفع آب که پیشتر در اپل واچ مورد استفاده قرار می‌گرفت را روی گوشی‌های آیفون نیز پیاده سازی کنند.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 2 به بعد، به‌صورت کامل در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند. این سیستم دفع آب مکانیزم جالبی دارد و می‌تواند در قسمت اسپیکر، مانع نفوذ آب به دستگاه شده و با استفاده از قوانین ارتعاش، آب را دفع می‌کند.

در واقع، وقتی کاربر در استخر شنا می‌کند یا در حمام زیر دوش قرار دارد و ساعت در معرض نفوذ آب قرار می‌گیرد، مکانیزم دفع آب مانع نفوذ آب به ساعت می‌شود. حرکات‌های سریع ارتعاشی اسپیکر و ارتعاش به جلو و عقب، مانع نفوذ آب به دستگاه می‌شود و آبی که قصد ورود به بدنه را دارد به‌راحتی به بیرون منتقل می‌کند.

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد همین مکانیزم را در گوشی‌های آیفون نسل‌های بعدی خود پیاده‌ سازی کند. تصاویر فاش شده از پتنت به‌خوبی نشان می‌دهد که مکانیزم دفع آب طراحی شده برای گوشی‌های آیفون از نظر عملکرد دقیقا مکانیزمی مشابه سیستم دفع آب اپل واچ سری 2 و نسل‌های بعدی اپل واچ دارد.

همچنین اطلاعات پتنت نشان می‌دهد سیستم دفع آب آیفون‌ می‌تواند انواع مختلف مایعات اعم از آب شور، آب گازدار و ... را دفع می‌کند. حتی اگر گوشی در معرض آب شور قرار بگیرد، بعد از تبخیر آب، سیستم می‌تواند کریستال‌های نمک را نیز دفع ‌کند و با مشکلی مواجه نشود.

هنوز مشخص نیست که سیستم دفع آب روی گوشی‌های جدید امسال اپل نیز پیاده سازی خواهد شد یا خیر. ولی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم، اپل هر سال پتنت‌های بسیاری به ثبت می‌رساند و لزوما همه آنها به مرحله طراحی و توسعه نمی‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    این آپشن حتما 1000 تا آب میخوره برای مشتری، از بس منصف هستش

مطالب پیشنهادی