ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحریم فروش نمایشگر به هواوی از سوی سامسونگ و ال‌جی

سامسونگ و ال‌جی که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر موبایل در دنیا به شمار می‌روند، قصد توقف فروش نمایشگرهای «باکیفیت» به هواوی را دارند. به گزارش خبرگزاری Chosun Biz کره جنوبی، ال جی و سامسونگ قصد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

سامسونگ و ال‌جی که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر موبایل در دنیا به شمار می‌روند، قصد توقف فروش نمایشگرهای «باکیفیت» به هواوی را دارند.

به گزارش خبرگزاری Chosun Biz کره جنوبی، ال جی و سامسونگ قصد دارند ارسال نمایشگرهای موبایل «باکیفیت» به هواوی را از تاریخ ۲۵ شهریور متوقف کنند. احتمالاً منظور از نمایشگرهای باکیفیت، پنل‌های OLED هستند که در گوشی‌های پرچمدار این سازنده چینی به کار می‌روند. برای مثال گوشی هواوی P40 پرو به پنل اولد ساخت سامسونگ مجهز شده است.

این خبر ناامیدکننده‌ای برای هواوی است چرا که ال‌جی و سامسونگ از بزرگ‌ترین تأمین کنندگان نمایشگر در جهان به شمار رفته و نقش مهمی در زنجیره تأمین این کمپانی چینی بازی می‌کنند. حالا با کنار رفتن دو غول فناوری کره، شرکت چینی BOE به تنها تأمین کننده نمایشگر هواوی تبدیل خواهد شد. البته در گزارش آمده که هواوی برای تأمین نمایشگر موبایل در حال مذاکره با دیگر شرکت‌های چینی مثل Visionox, Tianma و CSOT نیز است.

ظاهراً مشکل هواوی فقط به تأمین نمایشگر ختم نمی‌شود چون آنطور که خبرگزاری کره‌ای گزارش می‌کند، این شرکت ممکن است در تأمین دیگر قطعات موبایل مثل تراشه‌های مدیریت انرژی و کنترل لمس نیز با مشکل مواجه شود. علاوه بر این به تازگی گزارشی منتشر شد که از توقف ارسال قطعه موبایل توسط سامسونگ و زیرمجموعه تراشه ساز آن یعنی SK Hynix به هواوی از تاریخ ۲۵ شهریور خبر می‌داد.

با این تفاسیر هواوی کار بسیار سختی برای تأمین قطعات موبایل در پیش دارد. این شرکت پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۱ قادر به تولید تنها ۵۰ میلیون موبایل خواهد بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش ۷۴ دصدی را نشان می‌دهد. برای مقایسه، این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۲۴۰ میلیون گوشی فروخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    عاقبت دزدی و رفتن زیر دامن دیکتاتور ها همینه

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    قطعا این باعث میشه که چین صنعت تامین کنندگی رو ارتقا بده تا خودکفا شه و تحریم روش تاثیر نزاره این در بلند مدت آمریکا میفهمه که چکار کرده، الان فعلا دارن کیف میکنن

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

      متاسفانه یا خوشبختانه چین در زمینه نوآوری بسیار عقبتر از همسایه های خودش هست. با وضعیتی که ش جین پینگ راه انداخته و سیاست های شدیدا محدود کننده رو در پیش گرفته و نخبه ها رو از چین دور میکنه بعید میدونم به این زودی ها چین بتونه در زمینه فناوری های پیشرفته خودکفا بشه.

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا جای تاسف داره که دارن با تحریمهای ظالمانه ضرر میرسونن به شرکتی مثل هواوی که گوشیهای پیشرفته و با کیفیت تولید میکنه ،، سیستم انحصار طلبی یعنی همین ،، بزودی سراغ شیائومی و بقیه ی برندهای خیلی خوب چین هم میرن ،،،، مطمئنم هواوی از پسش برمیاد و قدرتمند تر از همیشه ادامه میده

  • danial
    danial | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    وقتیBOEهست با قیمت کمتر، و اینکه فقط کاربرای حرفه ای متوجه تفاوت میشن

مطالب پیشنهادی