ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش واکسن کرونا آکسفورد متوقف شد؛ بیماری مشکوک یکی از داوطلبان

فاز سوم آزمایش‌های بالینی یکی از کاندیداهای واکسن کرونا که توسط آکسفورد و شرکت «آسترازنکا» توسعه پیدا کرده، به علت واکنش جدی و مشکوک در یکی از بیماران به صورت موقت متوقف شد. این واکسن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

فاز سوم آزمایش‌های بالینی یکی از کاندیداهای واکسن کرونا که توسط آکسفورد و شرکت «آسترازنکا» توسعه پیدا کرده، به علت واکنش جدی و مشکوک در یکی از بیماران به صورت موقت متوقف شد.

این واکسن کرونا که با نام «AZD1222» شناخته می‌شود، یکی از مهمترین واکسن‌ها در حال توسعه محسوب می‌شود که اخیرا آزمایش‌های بالینی آن در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا آغاز شده است. سخنگوی این کمپانی اعلام کرده:

«هر زمان که یک بیماری بالقوه غیرقابل توجیه در زمان آزمایش‌ها اتفاق بیفتد، کار به طور موقت متوقف شده و یک اقدام معمول محسوب می‌شود.»

آزمایش‌های بالینی اغلب به علت بررسی هرگونه تاثیر مخرب واکسن روی داوطلبان متوقف می‌شوند و به همین علت فاز سوم آزمایش‌ها انجام می‌شود تا هرگونه عوارض آن مورد بررسی قرار بگیرد. این فاز از آزمایش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ تا دانشمندان از بالاترین سطح ایمنی آن پیش از عرضه عمومی مطمئن شوند.

واکسن کرونا

«حسن ولی»، متخصص اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی در این زمینه گفته:

«این موضوع اگرچه ناامیدکننده است، اما باید ما از امنیت واکسن مطمئن شویم، حتی اگر وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا نامناسب باشد. واقعیت این است که این واکنش‌ها باید از نزدیک مورد بررسی قرار بگیرند.»

در حال حاضر علت این بیماری مشخص نشده، اما هم اکنون در حال بررسی است و به نظر می‌رسد این داوطلب در بریتانیا سکونت دارد. در حالی که دانشمندان انتظار دارند این داوطلب بهبود پیدا کند، هنوز نمی‌دانند علت این بیماری مربوط به واکسن است یا خیر. یکی اساتید ایمونولوژی دانشگاه‌های استرالیا، «Madgalena Plebanski» اعلام کرده:

«از میان ۵۰ هزار نفر، یکی از آن‌ها در طی آزمایش‌ها به یک بیماری مبتلا شده و شانس بالایی وجود دارد که علت آن دریافت واکسن نباشد. هنوز نیازی به وحشت نیست.»

طبق گزارش‌ها، بروز این بیماری روی سایر آزمایش‌هایی که آسترازنکا در آن نقش دارند نیز تاثیر گذاشته و دانشمندان در حال بررسی آن‌ها هستند. اواخر ماه گذشته میلادی «موسسه سلامت ملی» آمریکا اعلام کرد که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در فاز سوم این آزمایش شرکت می‌کنند. دولت استرالیا نیز هفته گذشته اعلام کرد که ۳۳.۸ میلیون دوز واکسن کرونا آکسفورد را سفارش داده که ۳.۸ میلیون دوز آن را در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ دریافت می‌کند، البته اگر آزمایش‌ها موفق باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    ترامپ هی میگفت زد عفونی کننده اضافه کنید ها، گوش نکردن، اینم نتیجه اش، ولی به هر حال چون برای آسکفرود هست من استفاده میکنم.

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    خیلی خبر ناراحت کننده ای هست
    شرش کم هم نمیشه خلاص شیم

    این ویروسه فقط یه مزیتی داشت برای من .قدر خیلی چیز هارو دونستم.فک میکردیم خیلی بدبختیم ولی الان میفهمم ندیدن دوست و اشنا و نرفتن با دوستات بیرون و تفریح و ورزش نداشتن،چقدر تونسته زندگی رو قابل تحمل تر از قبل بکنه.واقعا الان ارزومه یه فست فود بخورم ?.

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      خب بخور .. هنوزم تو فاز اون قرنطینه سفت و‌سختی؟

      • Mr. Saxobeat
        Mr. Saxobeat | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

        من به زندگی خودم تنها فکر نمیکنم.
        نمی تونم خودمو ببخشم اگر مریض شدم اطرافیانمم بخصوص مادرم که دیابت دارن بگیرن.خودت رو بزار جای من یک درصد اگه احتمال بدی مریض بشی و پدر و مادرت ازت بگیرند و خدای نکرده اتفاق بدی براشون بیفته میتونی خودتو ببخشی؟حداقل دارم تمام سعیمو میکنم.
        تمدن و فرهنگ رو از خودمون شروع کنیم.
        پیروز باشید.

      • Mahdian888
        Mahdian888 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

        اگه رعایت نکنن و مثل شما رفتار کنن که کشور به فنا می‌ره! منم با اینکه بیرون میرم ولی هنوز میترسم یه فست فودی برم. طبیعی هم هست.

  • آریا
    آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    اینجاست که فرق روسیه و اروپا و امریکا مشخص میشه. اینها تمام جوانب رو در نظر میگیرن کوچکترین اشکالی باعث توقف پروسه میشه. نه مثل روسیه که روی 75 نفر تست کردن دادن بیرون. درواقع روس ها روی خریدارها تست میکنند که نتیجه اش بعدا معلوم میشه.

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    حاجی روسیه خالی بند واکسن رو داره میفرسته ایران از واکسن زدن کرونا در ایران خود داری کنید چون محصول چین یا روسیه است و ممکن بدتر از خود کرونا بشه

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    ایران هم ۸۰ میلیون از ابن واکسن رو سفارش داده ، برا بعد از مرگمون

مطالب پیشنهادی