ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست‌های 5G ارزان‌قیمت کوالکام را می‌سازد

سامسونگ و کوالکام از امضای قرارداد تولید چیپست‌های 5G برای بکارگیری در گوشی‌های اقتصادی خبر دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری Yonhap News، سامسونگ و کوالکام قراردادی جدید برای تولید چیپست‌های 5G برای گوشی‌های اقتصادی امضا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

سامسونگ و کوالکام از امضای قرارداد تولید چیپست‌های 5G برای بکارگیری در گوشی‌های اقتصادی خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری Yonhap News، سامسونگ و کوالکام قراردادی جدید برای تولید چیپست‌های 5G برای گوشی‌های اقتصادی امضا کرده‌اند. این قرارداد احتمالاً برای تولید چیپست‌های سری ۴ اسنپدراگون منعقد شده که در گوشی‌های 5G مقرون به صرفه به کار خواهند رفت.

سامسونگ در حال حاضر چندین چیپست 5G برای کوالکام می‌سازد که از جمله آنها می‌توان به چیپست ۸ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۰ و همچنین چیپست‌های اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۸ با استفاده از فرآیند لیتوگرافی بوسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) اشاره کرد. با توجه به اینکه چیپست‌های سری ۴ اسنپدراگون قرار است برای گوشی‌های ارزان قیمت ساخته شوند، سامسونگ احتمالاً از لیتوگرافی ۸ نانومتری برای تولید آنها استفاده خواهد کرد.

آنطور که در گزارش نوشته شده، اولین محموله از چیپست‌های 5G جدید کوالکام به شرکت‌های شیائومی، اوپو و موتورولا ارسال خواهد شد، بنابراین تولید انبوه چیپست‌های سری ۴ اسنپدراگون به زودی آغاز شده و انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به آنها سال آینده میلادی به بازار عرضه شوند.

سامسونگ در مسابقه تولید چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون برای کوالکام از شرکت تایوانی TSMC شکست خورد، ولی این شکست را با عقد قرارداد با انویدیا برای تولید کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 با استفاده از فرآیند ۸ نانومتری جبران کرد. پردازنده Power10 شرکت IBM نیز که اواخر مرداد ماه رونمایی شد توسط سامسونگ تولید می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    سامسونگ تو که لالایی بلدی چرا برای خودت چیپست درست حسابی ? ? نمیسازی ؟ اگزینوس بدرد نخور

    • آریا
      آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      مهم طراحیه نه تولید

مطالب پیشنهادی