ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

مقایسه تصویری دو نسل اخیر مرسدس بنز S کلاس؛ کدام یک زیباتر است؟

بی‌تردید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس (W223) یکی از مهم‌ترین خودروهایی است که در سال 2020 معرفی می‌شود. این سدان پرچمدار و لوکس بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی‌‌های نوین مجهز بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

بی‌تردید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس (W223) یکی از مهم‌ترین خودروهایی است که در سال 2020 معرفی می‌شود. این سدان پرچمدار و لوکس بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی‌‌های نوین مجهز بوده و می‌توان آن را پیشرفته‌ترین خودروی موجود دانست.

مرسدس بنز S کلاس

با آنکه S کلاس W223 از تکنولوژی‌ها‌ و تجهیزات فراوانی سود می‌برد، اما بسیاری منتقد سبک طراحی آن هستند و باور دارند نمای ظاهری این نسل نسبت به نسل قبل عقبگرد داشته است. در مطلب حاضر قصد داریم نگاهی گذرا به این موضوع داشته و دو نسل اخیر S کلاس را از حیث طراحی مقایسه کنیم.

مرسدس بنز S کلاس W223 بر مبنای زبان طراحی جدید اشتوتگارتی‌ها طراحی شده، به همین خاطر هم در نمای جلو و هم در نمای عقب شاهد تغییراتی گسترده هستیم.

از جمله تغییرات اصلی این نسل باید به مواردی مثل کوچک‌تر شدن قاب چراغ‌های جلو، افزایش ابعاد جلوپنجره، تاکید بیشتر بر خط شانه و افقی شدن قاب چراغ‌های عقب اشاره کرد. این اولین بار پس از نسل دوم (W126) است که چراغ‌های عقب S کلاس حالتی افقی پیدا می‌کنند.

به طور کلی پیکره S کلاس 2021 ساده‌تر شده و نسل چهارم را در ذهن تداعی می‌کند. این نسل که حامل کد W220 بود، بین سال‌هایی 1999 الی 2005 روی خط تولید قرار داشت. در مقایسه با این مدل، دو نسل بعدی یعنی W221 و W222 از طراحی ظاهری دینامیک‌تر و پویاتری برخوردار بودند.

نمای عقب جایی است که بیشترین انتقادات نسبت به طراحی S کلاس W223 مطرح می‎شود. در این بخش قاب مثلثی شکل چراغ‌ها که از CLS به امانت گرفته شده، اصلا زیبا از آب در نیامده و ترکیب کلی از دید برخی کاربران یادآور محصولات کره‌ای و حتی چینی است!

شاید اگر طراحان مرسدس بنز همانند مدل AMG GT 4 چهار درب، از شکلی افقی و ساده‌تر برای چراغ‌ها استفاده می‌کردند، نتیجه رضایت‌بخش‌تری حاصل می‌شد.

نسل هفتم S کلاس 5,179 میلی‌متر طول، 1,921 میلی‌متر عرض، 1,503 میلی‌متر ارتفاع و 3,106 میلی‌متر فاصله محوری دارد. این ارقام برای نسل قبلی به ترتیب عبارتند از 5,116، 1,899، 1,496 و 3,035 میلی‌متر. همانطور که مشاهده نسل جدید این سدان اشرافی از نظر ابعاد رشد داشته و بزرگ‌تر شده است.

مرسدس می‌گوید که در طراحی داخل کابین نسل جدید S کلاس از قایق‌های تفریحی لوکس الهام گرفته است. شاید این گفته خودروساز آلمانی درست باشد، اما با دیدن تصاویر داشبورد ساده S کلاس W223 و نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی OLED، احتمالا بسیاری آن را با محصولات تسلا اشتباه خواهند گرفت.

در هر حال کابین نسل جدید S کلاس – به‌ویژه داشبورد – بیش از آنکه نمایانگر مدلی لوکس باشد، یک خودروی پیشرفته را مجسم می‌کند. اما فضای داخلی نسل قبلی به خوبی حس تجمل و تمرکز بر کیفیت را به سرنشینان منتقل می‌کرد، چرا که تنوع مواد به‌کار رفته بیشتر بود و ظرافت بیشتری در قسمت‌های مختلف دیده می‌شد.

کابین مرسدس بنز S کلاس 2021 در مجموع 5 نمایشگر دارد. برای نورپردازی فضای داخلی این خودرو از 250 چراغ LED استفاده شده، تعداد این چراغ‌ها در نسل قبلی تنها 40 عدد بود.

هر چند زیبایی یک امر سلیقه‌ای است و نمی‌توان معیارهای واحدی برای آن در نظر گرفت، اما واکنش‌های منفی به طراحی نسل جدید S کلاس قابل توجه بوده و آقای گوردون واگنر در روزهای اخیر متحمل انتقادات زیادی شده است.

شاید اگر مرسدس بنز تکنولوژی‌های نوین S کلاس را در قالب بدنه‌ای با دامنه تغییرات محدودتر مخصوصا در نمای عقب ارائه می‌کرد، شدت انتقادات در این حد نمی‌شد؛ البته در آن صورت هم احتمالا برخی به خاطر تغییرات اندک لب به انتقاد می‌گشودند!

نظر شما مخاطبین گرامی دیجیاتو در رابطه با طراحی نسل ششم و هفتم از S کلاس چیست؟ از دید شما کدام یک زیباتر است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    در نبود دیتر زچه کارکشته و پخته، زیاد هم عجیب نیست این طرح‌ها و متریال‌های ناپخته و نچسب، باید صبر کرد تا مدیریت جدید بنز به پختگی آقای زچه برسن بعد ببینیم چه میکنند...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی