ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

در بازی موبایل Progressbar95 نوار پیشرفت ویندوز 95 را پر کنید

Progressbar95 یکی از عجیب‌ترین بازی‌های نوستالژی است، عجیب نه به خاطر المانِ نوستالژی که روی آن دست گذاشته بلکه به این خاطر که توانسته از دلِ این ایده یک بازی سرگرم کننده بیرون بیاورد. در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

Progressbar95 یکی از عجیب‌ترین بازی‌های نوستالژی است، عجیب نه به خاطر المانِ نوستالژی که روی آن دست گذاشته بلکه به این خاطر که توانسته از دلِ این ایده یک بازی سرگرم کننده بیرون بیاورد.

در Progressbar95 بازیکن با نوار پیشرفت (Progress Bar) ویندوز سر و کار دارد. بسته به حالت گیم پلی انتخاب شده، در هر مرحله باید با گرفتنِ آیتم‌هایِ آبی رنگی که مستطیل شکل هستند این نوار ویندوز را پر کنید و تا جایی که بازی کردم دو تا از این شش حالت گیم پلی Progressbar95 را توانستم تجربه کنم.

نمایی از حالت گیم پلی اول بازی

در مود اول که به نظرم جذابیت بیشتری داشت، کنترل این نوار پیشرفت را به‌عهده می‌گیرید و با نگه داشتن انگشت‌تان روی آن و جابه‌جا کردنش، می‌توانید نوار را به هر کجای صفحه که خواستید ببرید.

در این مود آیتم‌ها از بالا به پایین دارند حرکت می‌کنند و اینجاست که جابه‌جایی نوار به کارتان می‌آید؛ باید با حرکت نوار، آن را در مسیر حرکت مستطیل‌های آبی رنگ قرار بدهید. در اینجا سازنده با دو ویژگی کمی این گرفتنِ مستطیل‌ها را از حالت خشکی درآورده است.

یکی از آن‌ها که در بقیه بازی‌های این سبک هم می‌شود نمونه‌اش را دید، تنوع در آیتم‌ها است. Progressbar95 فقط مستطیل آبی رنگ ندارد و یک سری آیتم‌ دیگر در بازی حضور دارند که هر کدام می‌توانند تاثیر متفاوتی روی روندِ پر کردنِ نوار بگذارند.

مثلا اگر مستطیل قرمز رنگ را بگیرید، می‌بازید و مجبورید دوباره مرحله را استارت بزنید. اما دومین ویژگی که تازگی بیشتری در این سبک بازی‌ها دارد، مربوط به ارورهای صفحه می‌شود.

اگر مشغول جابه‌جایی نوار بودید و ناگهان چیزی در صفحه ظاهر شد که هم حواس‌تان را پرت می‌کرد و هم نمی‌گذاشت به راحتی جای نوار را تغییر دهید، تعجب نکنید. این باگ نیست و بخشی از بازی است.

نمایی از حالت گیم پلی دوم، در این مود به سبک شوترهای قدیمی آیتم‌های آبی رنگ را می‌گیرید.

این ایده نه تنها Progressbar95 را چالش برانگیزتر کرده بلکه به‌خاطر پیاده سازی درست بخشِ بصری‌اش، موفق شده بار نوستالژی بازی را به درستی افزایش بدهد.

کلا Progressbar95 در بخش بصری‌اش خیلی خوب تمِ ویندوز را به یک بازی موبایل آورده و این پایبند بودنِ زیاد به نوستالژی هم تاثیر منفی زیادی روی تجربه کاربری نگذاشته است.

فقط این نکته را اضافه کنم که هرچند اسم بازی اشاره به ویندوز 95 دارد اما با پیشروی و بدون پرداخت هزینه‌ای می‌شود منوها و سبک گرافیکی بقیه ویندوزها را آزاد کرد و با تم مخصوص هر کدام به جمع آوری مستطیل‌های آبی رنگ مشغول شد.

در پایان باید گفت Progressbar95 با دست گذاشتن روی ایده‌ای متفاوت هم حس نوستالژی کاربران را قلقلک داده و هم یک تجربه سرگرم کننده ارائه داده است. اگر به دنبال زنده کردن خاطرات قدیمی هستید، این بازی را از دست ندهید.

Progressbar95

Progressbar95

سازنده: Spooky House Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 103.2 / 57.91 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • E.A
    E.A | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    نصب کردم خیلی باهال بود ?

مطالب پیشنهادی