ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو ماسک جدید و متفاوت از اپل در راه است

اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که از موج همه‌گیری کرونا در امان نبوده، اقدام به طراحی دو مدل ماسک جدید کرده است. هدف اپل از طراحی این ماسک‌ها کمک به کارمندان شرکت‌‌ها و فروشگاه‌های خرده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که از موج همه‌گیری کرونا در امان نبوده، اقدام به طراحی دو مدل ماسک جدید کرده است. هدف اپل از طراحی این ماسک‌ها کمک به کارمندان شرکت‌‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی است که مجبور هستند در شرایط فعلی در محل کار خود حاضر شوند و لازم است ماسک مناسبی در اختیار داشته باشند.

ماسک‌های جدید اپل تحت نام‌های «Apple Face Mask» و «Apple ClearMask» توسط تیم‌های مهندسی و طراحی صنعتی این شرکت طراحی و تولید شده‌اند.

«Apple Face Mask» با طراحی سه لایه، مانند بسیاری از ماسک‌های پارچه‌ای، ورود و خروج ذرات ریز را فیلتر می‌کند. کاربران می‌توانند 5 بار این ماسک را شسته و مجددا استفاده کنند. طراحی مثلث‌شکل ماسک، باعث می‌شود تا بینی در موقعیت خوبی داخل ماسک قرار بگیرد و حین استفاده از بروز بخار روی شیشه عینک کاربر جلوگیری می‌کند. در قسمت چانه، ماسک دارای طراحی دایره‌ای شکلی بوده و از نوارهایی مناسب و قابل تنظیم برای بسته شدن پشت گوش بهره می‌برد.

دومین ماسک، «Apple ClearMask» نام دارد که در واقع نخستین ماسک جراحی که موفق به دریافت تاییدیه «سازمان بهداشت جهانی» (FDA) شده است. این ماسک بدنه‌ای کاملا شفاف دارد و صورت از پشت آن پیدا است. در نتیجه برای استفاده توسط افراد ناشنوا و کم شنوا گزینه خوبی محسوب می‌شود.

ظاهرا تحقیقات کوپرتینویی‌ها برای توسعه ماسک از مواد مناسب برای فیلتر کردن هوا کماکان ادامه دارد و به همین نقطه ختم نمی‌شود. کارمندان شرکت طی دو هفته آینده ماسک‌های جدید را دریافت خواهند کرد. همچنین اپل قصد دارد به مشتریانی که از فروشگاه‌های این شرکت بازدید می‌کنند ماسک صورت ارائه بدهد.

براساس اعلام اپل به خبرگزاری بلومبرگ، تنها ماسک Apple Face Mask توسط کوپرتینویی‌ها طراحی شده است. طراحی ماسک   ClearMask با همکاری دانشگاه Gallaudet صورت گرفته است که قرار است در دور اول، ابتدا کارمندان اپل این ماسک را استفاده کنند. اپل درصدد است تا در آینده نزدیک، ماسک‌های شفاف دیگری نیز طراحی کند.

ویروس کرونا تاثیر زیادی بر تجارت صنایع مختلف در سراسر جهان گذاشته است. بسیاری از شرکت‌ها مجبور هستند نیروی کار خود به‌صورت دورکار در خدمت بگیرند و توید ماسک مناسب برای این نیروهای کاری از نیازهای مهمی است که باید بدان توجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    دیجیاتو امروز Lucid Air رسما معرفی شد.
    اگر خواستی از هواوی بکشی بیرون یک پست هم در مورد لوسید کار کن

مطالب پیشنهادی