ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لایک کردن ویدیو مستهجن و پست های سیاسی در توییتر کار دست سفیر چین داد

روز سه شنبه این هفته اکانت توییتری سفیر چین در انگلستان یک ویدیوی مستهجن و البته چند پست سیاسی را لایک کرد و حالا مقامات این کشور از توییتر درخواست کرده اند احتمال «حمله» به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

روز سه شنبه این هفته اکانت توییتری سفیر چین در انگلستان یک ویدیوی مستهجن و البته چند پست سیاسی را لایک کرد و حالا مقامات این کشور از توییتر درخواست کرده اند احتمال «حمله» به حساب کاربری سفیرش را بررسی نماید.

صبح روز سه شنبه نیز کاربران توییتر متوجه شدند که حساب کاربری سفیر چین ویدیویی مستهجن و دو پست سیاسی در رابطه رفتار ناشایست چین با مسلمانان اویغور را لایک کرده است. یکی از این پست ها تصاویر هوایی ثبت شده از کمپ اویغورها در سین کیانگ را نشان می داد؛ در این ویدیو جمعیت عظیمی از زندانیان به تصویر کشیده شده بودند و در حالی که چشم هایشان بسته شده بود روی زمین زانو زده بودند و بسیاری از آنها به زور سوار قطار می شدند.

در پست سیاسی دوم نیز انتقاداتی در رابطه با رفتار چین با معترضان هنگ کنگی و نفوذ آن بر مناطقی از جمله مغولستان مطرح شده بود.

سفیر چین در انگلستان

لیو ژیائومینگ سفیر چین در انگلستان بلافاصله بعد از جنجالی که در این رابطه به راه افتاد لایک های خود از این پست ها را برداشت و بیانیه یکی از سخنگویان سفارت چین در لندن را ریتوییت کرد که در آن آمده بود:

اخیرا برخی عوامل ضد چین حملات شرورانه ای را علیه اکانت توییتری سفیر Liu Xiamong آغاز کرده اند و با استفاده از روش های نفرت انگیز مردم را فریب داده اند. سفارت چین قویا این رفتارهای زشت را محکوم می کند.

سفارت این مساله را به توییتر اطلاع داده است و درخواست کرده که بررسی های کاملی روی این موضوع انجام شود و مدیریت این اتفاق به شکل جدی در دستور کارشان قرار بگیرد. سفارت حق اقدامات بیشتر را برای خود محفوظ می داند و امیدوار است که مردم این خبرها را باور نکنند و در جهت انتشار شایعات برنیایند.

در حالی که به نظر می رسد سخنگوی چین تلاش دارد این اتفاق را حمله هکری علیه سفیر نشان دهد به صورت صریح و روشن این جمله را بر زبان نیاورده است. توییتر نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

گفتنی است توییتر در کشور چین مسدود است اما بسیاری از شهروندان و سیاستمداران این کشور همچنان در این پلتفرم حضور دارند و با استفاده از شبکه های مجازی خصوصی اقدام به دور زدن فایروال عظیم چین می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    چین بیش از یک کره شمالی پیشرفته و ثروتمند نیست.
    ایران هم ... بماند

  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    پاراگراف اخر خیلی شبیه کشور خودمونه

    • mohammadmrz
      mohammadmrz | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

      خود کشورمونه

مطالب پیشنهادی