ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هفت سنگ؛ روایتی مدرن از مارهای نوکیا 1100

هفت سنگ این هفته را با اپدیت جدید پابجی موبایل شروع می‌کنم که بعد از دو سال بالاخره به نسخه ۱.۰ بروزرسانی شد و حالا رسما می‌شود گفت که بازی از مرحله بتا خارج شده ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

هفت سنگ این هفته را با اپدیت جدید پابجی موبایل شروع می‌کنم که بعد از دو سال بالاخره به نسخه ۱.۰ بروزرسانی شد و حالا رسما می‌شود گفت که بازی از مرحله بتا خارج شده است.

آنطور که تیم پابچی گزارش داده مهمترین تغییراتِ این نسخه به بهبودهای گرافیکی مربوط می‌شوند و سازنده در کنار کاهش حجم بازی توانسته لگ روی سیستم‌های مختلف را تا ۶۵ درصد کم کند و فریم ریت را تا ۲۰ درصد افزایش بدهد.

پیشرفت محیط و مدل سازی‌ها برای ارائه یک تجربه واقع گرایانه و حضور افکت‌های بهتر برای اسلحه‌ها هم از دیگر تغییرات این نسخه هستند. فقط این نکته را به یاد بسپارید که دانلود آپدیت روی اندروید به ۱.۸ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد.

اپدیت جدید پابجی موبایل

تا صحبت از پابجی است بد نیست نگاهی به دعوای هند و تنسنت هم بیاندازیم و البته از Fau-G بگوییم. داستان از این قرار است که دولت هند چند روز پیش و به‌خاطر مسائل امنیتی ۱۱۸ اپلیکیشن چینی را بن کرد و یکی از آن‌ها پابجی بود.

هند بزرگترین بازار پابجی بعد از چین به حساب می‌آید و با بن شدنش حالا یک بازی هندی سر زبان‌ها افتاده: Fau-G. هرچند خود سازنده اصرار دارد که این بازی نمی‌خواهد جایگزینی برای پابجی موبایل باشد اما نگاه‌ها فعلا روی Fau-G است.

بن شدنِ پابجی اینقدر سر و صدا کرده که گروه پابجی در بیانیه‌ای گفته در منطقه هند دیگر با تنسنت همکاری نمی‌کند و به دنبال یک ناشر دیگر می‌گردد. حتی اکتیویژن هم دست به کار شده و می‌خواهد به دنبال شریک جدیدی در هند برود تا همین بلا سرِ کال آو دیوتی موبایل نیاید.

فعلا تاریخ عرضه Fau-G مشخص نشده و اگر گروه پابجی نتواند بازی موبایلش را به هند برگرداند، شاید فرصت مناسبی برای Fau-G باشد تا این خلا را پر کند.

Crux: A Climbing Game

  • بازی آفلاین است

Crux با سیستم کنترلش، سنگ نوردی را جذاب‌تر از همیشه به تلفن‌های هوشمند آورده است. در اینجا یک سری سنگ روی دیوار قرار دارند و بازیکن با استفاده از آن‌ها باید سعی کند به نقطه مشخص شده برسد.

اما بخش جذاب این قضیه، آزادی بازیکن در کنترلِ همزمانِ دست و پا است. با سوایپ در بخش چپ صفحه می‌توانید پا را حرکت بدهید و اگر همین کار را در قسمت راست گوشی انجام بدهید شخصیت اصلی جای دستش را عوض می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید به یک سنگ دیگر بروید، اینکه پا یا دست را در کدام جهت حرکت بدهید اهمیت دارد و همین سیستم هم باعث شده تا Crux یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ورزشی امسال لقب بگیرد.

Crux: A Climbing Game

Crux: A Climbing Game

سازنده: Benjamin Dressler قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 145.6 / 57.21 مگابایت زبان:

Company of Heroes

  • بازی آفلاین است

بعد از تقریبا نه ماه، بالاخره یکی از بهترین استراتژی‌هایِ تاریخ از انحصار iOS خارج شد؛ Company of Heroes سال ۲۰۰۶ برای پی سی انتشار یافت و به‌خاطر ترکیب فوق العاده‌ای که از جنگ جهانی و سبک استراتژی ارائه داد با واکنش‌های مثبت خیلی زیادی روبه‌رو شد.

استودیوی Feral Interactive در ادامه پورت بازی‌های کامپیوتری برای تلفن‌های هوشمند این بازی را اوایل امسال به iOS آورد و حالا هم Company of Heroes روی اندروید در دسترس است، البته با یک قیمت بالا.

در هر مرحله از بخش داستانی Company of Heroes بازیکن با کنترل نیروها باید نقاطی از نقشه که دارای منابع هستند را به دست بیاورد، منطقه‌اش را در آنجا بسازد و با پرورش نیروهای جدید به دشمن بتازد.

Company of Heroes

Company of Heroes

سازنده: Feral Interactive قیمت: 13.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 5200 / 4000 مگابایت زبان:

The Unfinished Swan

  • بازی آفلاین است

اما همزمان که Company of Heroes از انحصار iOS خارج شد، یک انحصاری مهم دیگر به این سیستم عامل آمد که بعید به نظر می‌رسد این یکی را روی اندروید هم ببینیم.

The Unfinished Swan یکی از بازی‌های پلی استیشن 3 بود که چند روز پیش برای iOS و پی سی عرضه شد. در این بازی محیط و اجزایش کاملا سفید هستند و بازیکن با پرتاب توپ‌های سیاه به اطرافش هم باید راهش را پیدا کند و هم بفهمد که قضیه از چه قرار است.

حالا کدام قضیه؟ بازی داستان کودکی یتیم را روایت می‌کند که یک شب بیدار می‌شود و می‌بیند تابلو نقاشی محبوبش نیست و توسط قویی دزدیده شده است. بنابراین برای پیدا کردنش به راه می‌افتاد تا اینکه به یک دنیای جادویی نقاشی شده با رنگ سفید می‌رسد.

The Unfinished Swan

The Unfinished Swan

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1100 مگابایت زبان:

LegendArya

  • بازی آفلاین است

LegendArya بازی خوبی است و خیلی بهتر از این هم می‌شد، اگر مشکلات تکنیکی‌اش را نداشت. بازی شبیه به Archero هر مرحله چندین دشمن که در اینجا زامبی هستند را به سراغ بازیکن می‌فرستد.

بنابراین او باید با جابه‌جا کردن شخصیت اصلی هم از دست زامبی‌ها فرار کند و هم آن‌ها را بکشد اما چیزی که LegendArya را به اثری جذاب نسبت به کلون‌هایِ تکراری Archero تبدیل کرده، اتمسفر بازی و یک سری تغییرات در گیم پلیِ شوترهایِ لوت محور است.

گرافیک سه بعدی بازی دست سازنده را باز گذاشته تا یک تجربه بصری متفاوت‌تر ارائه بدهد و استودیوی Soner Altıncit به خوبی توانسته از این پتانسیل استفاده کند.

از طرفی در یک سری از مرحله‌های LegendArya و به سبک بازی‌های سوم شخصِ گوشی، دوربین پشت کاراکتر می‌آید و این شمایید که باید زامبی‌ها را نشانه بگیرید. در واقع در این مرحله‌ها دیگر خبری از جابه‌جایی شخصیت اصلی نیست.

او یک جا ثابت می‌ماند و حالا جای جابه‌جا کردن، بازی وظیفه نشانه گیری را به کاربر واگذار می‌کند. فقط مسئله اینجاست که بازی هنوز آن‌قدرها روان نیست و این نکته می‌تواند روی تجربه کلی بازی تاثیر منفی بگذارد.

LegendArya

LegendArya

سازنده: Soner Altıncit قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 195.2 / 95.5 مگابایت زبان:

PAKO Caravan

  • بازی آفلاین است

ترکیب PAKO و اسنیکِ نوکیاهای قدیمی، تجربه‌اش ماشین سواری به اسم PAKO Caravan شده است. در این نسخه هم مشابه قسمت‌های قبلی کنترل یک ماشین را از نمایی بالا به‌عهده دارید و اتومبیل خودش حرکت می‌کند.

با نگه داشتن انگشت روی قسمت چپ یا راست صفحه هم می‌توانید جهت حرکتش را تغییر دهید. حالا تفاوت کجاست؟ در محیط یک سری ماشین‌ دیگر حضور دارند که به سبک بازی اسنیک اگر آن‌ها را به دست بیاورید طول ماشین بیشتر شده و همزمان امتیاز می‌گیرید.

با این افزایش طول مشخصا کنترل اتومبیل سخت‌تر می‌شود و بنابراین هر لحظه ممکن است به در و دیوار یا درختی برخورد کنید و ببازید. در واقع اگر در PAKOهای قدیمی پلیس اصلی‌ترین چالش بود در PAKO Caravan این موانع هستند که باعث می‌شوند رکورد نزنید.

PAKO Caravan

PAKO Caravan

سازنده: Tree Men Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 128.2 / 37.01 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    امید وارم سال دیگه بازی های بیشتری برای موبایل بیاد امسال کلی بازی داشتیم که همش یا تو بتا هستن یا بخاطر کرونا دیر تر عرضه میشن

  • afg
    afg | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    برا من لگ خیلی کم شده

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    سلام اقای کریمی. لگ بازی هیچ تغییری نکرده fps هم همونه. میگفتن تو یه بسته قابل دانلود این کمتر شدن لگ و این چیزا میاد.ما که فعلا ندیدیم. شاید با سیزن جدید بیاد

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

      سلام مهدی. ممنونم از نکته‌ای که گفتی و عجیبه، چون سازنده مانوور زیادی روی این قضیه داد. احتمالا همونطور که گفتی ممکنه کم کم شاهدِ ساپورتِ گوشی‌های بیشتر از این بهبودهای گرافیکی باشیم.

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    باز هم میگم . لعن....ت خدا بر این شرکت ... ک.ث.ی.ف انحصارگرای اپل !!!!!!!!!!!! که اجازه انتشار بازی های عالی برای جامعه بزرگ اندروید را نمی دهد !!!!!!!!!!!!1

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    سلام
    هفت سنگ این هفته فوق العاده بود . بازی های افلاین به خصوص Company of Heroes
    بی نظیر بود . بی نظیر .... تشکر

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

      سلام، ممنون از انرژی مثبتی که میدی. خوشحالم از بازی‌ها راضی بودی

مطالب پیشنهادی