ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الیزابت هولمز برای تخفیف در مجازات احتمالاً بیماری روانی را پیش می‌کشد

طبق اسناد دادگاه، «الیزابت هولمز» مؤسس و مدیرعامل سابق شرکت ترانوس ممکن است برای دفاع از خود در دادگاه بحث «بیماری روانی» را پیش بکشد. الیزابت هولمز که زمانی لقب جوان‌ترین زن میلیاردر جهان را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

طبق اسناد دادگاه، «الیزابت هولمز» مؤسس و مدیرعامل سابق شرکت ترانوس ممکن است برای دفاع از خود در دادگاه بحث «بیماری روانی» را پیش بکشد.

الیزابت هولمز که زمانی لقب جوان‌ترین زن میلیاردر جهان را یدک می‌کشید و در کلفت کردن صدا تبحر داشت، مدعی شده بود شرکت بیوتکنولوژی ۹ میلیارد دلاری «ترانوس» (Theranos) آزمایش خون را متحول می‌کند. او و مدیر عملیات این شرکت تابستان سال ۲۰۱۸ توسط دادگاه فدرال آمریکا به کلاهبرداری متهم شدند.

دادگاه، هولمز و «رامش بالوانی»، مدیر عملیات و رییس سابق ترانوس را به کلاهبرداری چند میلیون دلاری از سرمایه گذاران و همچنین پزشکان و بیماران متهم کرد. اگر اتهامات مطرح شده علیه آنها ثابت شوند، ۲۰ سال زندان و پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه در انتظار آنها خواهد بود. دادگاه این دو نفر ابتدا قرار بود تابستان سال جاری انجام شود اما به خاطر دنیاگیری کرونا به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالت متحده آمریکا برای ناحیه شمالی ایالت کالیفرنیا هفته جاری دستور معاینه هولمز توسط روانشناس و روانپزشک را داد. مدتی قبل وکلای خانم هولمز مدعی شده بودند که در دادگاه مدارک تخصصی در رابطه با بیماری روانی او را ارائه خواهند کرد. دادگاه خواستار فیلمبرداری از جلسه معاینه هولمز شده که با اعتراض تیم وکلای او روبرو شده است.

هولمز قصد دارد از «میندی مکانیک» (Mindy Mechanic)، روان شناس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون به عنوان شاهد در دادگاه استفاده کند. آنطور که در وب سایت این دانشگاه نوشته شده، خانم مکانیک متخصص بیماری‌های روانی ناشی از خشونت، آسیب روحی و آزار و اذیت با تمرکز بر خشونت علیه زنان و دیگر اشکال خشونت میان‌فردی است.

هولمز و بالوانی به شکل جداگانه دادگاهی خواهند شد. هر دو نفر خود را بیگناه می‌دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    عجب جیگریه

مطالب پیشنهادی