ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

همکاری «ناسا» با شرکت های خصوصی برای نمونه برداری از خاک ماه

«ناسا» به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن نخستین زن فضانورد و یک مرد به ماه در سال 2024 و همچنین ادامه فعالیت تحقیقاتی خود، نیاز دارد تا خاک این کره اسرار آمیز را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

«ناسا» به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن نخستین زن فضانورد و یک مرد به ماه در سال 2024 و همچنین ادامه فعالیت تحقیقاتی خود، نیاز دارد تا خاک این کره اسرار آمیز را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. در واقع لازم است پیش از آنکه فضانوردان به سطح ماه برسند، مطالعاتی بیشتری در مورد خاک آن انجام شود.

در همین راستا «اداره کل ملی هوانوردی و فضا» تصمیم گرفته تا وارد همکاری جدیدی با شرکت های خصوصی شود و به آنها پول پرداخت کند تا مقدار کمی از خاک یا سنگ کره ماه را از سطح ماه جمع آوری و به زمین بیاورند.

«ناسا» طی درخواستی رسمی از شرکت های مختلف درخواست کرده تا پیشنهادات خود را برای انجام این کار ارائه دهند. شرکت های خارج از ایالات متحده نیز می توانند پروپوزال تهیه کنند و حضور آنها نیز در این پروژه آزاد است.

شرکت ها موظف هستند تصاویر مربوط به مواد جمع آوری شده را به همراه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ارائه دهند. مواد جمع آوری شده تنها در مالکیت «ناسا» قرار خواهند داشت و «ناسا» امیدوار است تا سال  2024 بتواند نمونه های مورد نیاز خود را تامین کند.

جیم بریدنشتاین از مدیران «اداره کل ملی هوانوردی و فضا» اعلام کرد:

«به دنبال عملی کردن سیاست گذاری هایمان هستیم تا بتوانیم دوره جدیدی از اکتشاف را به نفع همه بشریت پیش ببریم.»

ناسا دوازده پروژه دیگر نیز در دست اجرا دارد تا بتواند خود را برای ماموریت سال 2024 آماده کند. همچنین ناسا با آژانس فضایی اروپا نیز برای آوردن نمونه های خاک از مریخ به زمین وارد همکاری شده است. همچنین ماموریت «OSIRIS-Rex» نیز متعلق به «ناسا» است. محققان معتقدند که به همان شکلی که کشف یک شهاب سنگ در قب جنوب می تواند چیزهای زیادی را فاش کند، مقدار کمی خاک از ماه نیز می تواند به اکتشافات بزرگی منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی