ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش نقشه و مسیریاب نشان: افزایش ناچیز تعداد مسیریابی در روز بازگشایی مدارس

روز بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برخلاف سال‌های گذشته روز پرترافیکی نبود و داستان شروع سال تحصیلی بچه‌‌ها در سال درگیر با شیوع ویروس کرونا کاملا متفاوت بود. نقشه و مسیریاب نشان هم در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۱

روز بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برخلاف سال‌های گذشته روز پرترافیکی نبود و داستان شروع سال تحصیلی بچه‌‌ها در سال درگیر با شیوع ویروس کرونا کاملا متفاوت بود. نقشه و مسیریاب نشان هم در گزارشی اعلام کرده است که افزایش مسیریابی در کلان‌شهرهای ایران در روز بازگشایی مدارس بسیار ناچیز بوده است.

امسال، روز بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور بود که مانند سایر اتفاق‌های چند ماه اخیر، این روز هم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. همچنین به دلایل مختلف، برای بسیاری از خانواده‌ها مشخص نبود که آیا حضور در مدارس، دست کم برای شروع سال تحصیلی جدید، الزامی است یا خیر. سردرگمی خانواده‌ها (که در این گزارش بیشتر به آن پرداخته‌ایم) و عدم برگزاری فیزیکی بسیاری از کلاس‌ها در مدارس غیرانتفاعی باعث شد که آغاز سال تحصیلی جدید کاملا متفاوت با سایر سال‌ها باشد.

آمارهای منتشر شده توسط نشان، گویای این موضوع است که رفتار کاربران این پلتفرم نسبت به یک روز مشابه در شهریور ماه تغییر خاصی نداشته‌ و تعداد مسیریابی‌های انجام شده با نشان، در روز بازگشایی مدارس رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است؛ اتفاقی که قابل مقایسه با دوره‌های قبلی بازگشایی مدارس نیست.

نشان، تعداد مسیریابی‌های انجام شده توسط کاربرانش در روز شنبه ۱۵ شهریور را با روز شنبه ۱ شهریور مقایسه کرده است. در این مقایسه مشخص می‌شود تعداد مسیریابی در کل تهران، تنها ۶ درصد در روز بازگشایی مدارس افزایش داشته است. نشان در گزارش خود اعلام کرده که این پلتفرم با بیشتر از ۵ میلیون کاربر، در بین مسیریاب‌های ایرانی بیشترین تعداد کاربر را دارد و بر این اساس نتیجه گرفته که تغییرات ناچیز در تعداد مسیریابی به معنای آن است که خانواده‌های زیادی تصمیم گرفته‌اند فرزند خود را در شرایط موجود به مدرسه نفرستند. ناگفته نماند که وزیر آموزش و پرورش هم نهایتا در پایان هفته گذشته اعلام کرد که حضور در مدارس نباید الزامی باشد.

نقشه و مسیریاب نشان همچنین افزایش تعداد مسیریابی در مناطق مختلف و ۲۲ گانه تهران را نیز بررسی کرده است. در این بررسی، می‌بینیم که مناطق شمالی تهران مسیریابی بیشتری داشته‌اند و تفاوت مسیریابی در مناطق مرکزی در روز بازگشایی مدارس با شنبه عادی اول شهریور ماه، بسیار ناچیز است. مناطق ۳ و ۱۸ تهران با ۹ درصد افزایش تعداد مسیریابی، بیشترین تغییر و منطقه ۱۱ تهران با تنها ۱ درصد افزایش تعداد مسیریابی، کمترین تغییر را در روز بازگشایی مدارس نشان می‌دهند.

در گزارش نشان وقتی سری به سایر کلان‌شهرها می‌زنیم، باز هم می‌بینیم که خبری از ترافیک‌های انفجاری و مسیریابی‌های بسیار بیشتر در کل کشور نبوده است. در بین کلان‌شهرهای ایران، شهری که بیشتری افزایش تعداد مسیریابی را شاهد بوده، شیراز است. به جز شیراز، تنها قم با ۱۲ درصد افزایش تعداد مسیریابی، افزایشی بالای ۱۰ درصد را تجربه کرده و سایر کلان‌شهرهای ایران بین ۱ تا ۱۰ درصد افزایش تعداد مسیریابی با نقشه و مسیریاب نشان داشته‌اند.

نقشه و مسیریاب نشان همچنین تغییرات تعداد مسیریابی در ساعات اولیه صبح (از ۶:۳۰ تا ۸:۰۰) را نیز در روزهای ۱۵ شهریور با ۱ شهریور در مناطق ۲۲ گانه تهران بررسی کرده است. در تصویر فوق می‌بینیم که در ساعات صبح‌گاهی، درخواست مسیریابی در ۷ منطقه از تهران، منفی شده است. نشان برای این موضوع این توضیح را در گزارش خود آورده است: «این احتمال وجود دارد که به دلیل نگرانی مردم از ترافیک روز بازگشایی مدارس، مسیریابی‌ها کاهش داشته و افراد احتمالا ترجیح داده‌اند در ساعات دیگری به جز صبح به مقصد خود بروند یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.»

شما در روز اول بازگشایی مدارس چه تجربه‌ای از ترافیک در سطح خیابان شهر مناطق خود داشتید؟ تجربه‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    اگر دوستان نشان خبرهایی که منتشر میشه دنبال می‌کنند، کاش اون قسمت کلید واژه‌ای عمومی که سرچ میشه رو یک اصلاح بکنند
    برای نمونه تو بلد بزنید
    بانک ملی
    تو نشان هم بزنید بانک ملی، بلد خیلی راحت تر هستش کاربریش

  • molavy
    molavy | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    نشان عالیه، مخصوصا اون بوق قبل اعلام دست اندازش خیلی به کارم میاد، این گزارش هایی هم که میده تو دل برو ترش کرده

  • meiyou
    meiyou | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    عه پیام قبلی اشتباهی ارسال شد، میخواستم بگم خارج از بحث کرونا و این چیزا مسیریاب نشان واقعا استارتاپ فوق العاده ای هستش و واقعا باید به برنامه نویس هاش دست مریزاد گفت ... کیفیت عالی مسیریابی و نقشه های پر جزئیاتش باعث شده حدود 3 ماهی هست دیگه از گوگل مپ استفاده نمیکنم ولی بنظرم بهترین امکانش همین مسیریابی افلاین و تردد با اتوبوس و مترو باشه که واقعا خیلی به من کمک میکنه

  • meiyou
    meiyou | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    خارج از بحث کرونا و این چیزا

  • فراز
    فراز | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    این نشان از فاصله عمیق مردم با حاکمیته و میزان مقبولیت و مشروعیت دستگاه حاکم در بین مردم، 3%!

مطالب پیشنهادی