ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز دیجیتال مونرو
تکنولوژی

آمریکا بیش از نیم میلیون دلار برای ردیابی تراکنش‌های مونرو جایزه تعیین کرد

خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) برای هرکس که امکان در هم شکستن قابلیت حریم خصوصی و ردیابی ارز دیجیتال «مونرو» و شبکه «لایتنینگ» بیت کوین را فراهم کند، تا ۶۲۵ هزار دلار جایزه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) برای هرکس که امکان در هم شکستن قابلیت حریم خصوصی و ردیابی ارز دیجیتال «مونرو» و شبکه «لایتنینگ» بیت کوین را فراهم کند، تا ۶۲۵ هزار دلار جایزه درنظر گرفته است.

در پیشنهاد رسمی این کار که هفته گذشته از سوی IRS منتشر شده، به پذیرش نمونه‌های اولیه با امکان فعالیت تا ۴ روز دیگر اشاره شده است. اگر یک طرح توسط IRS مورد قبول واقع شود، ۵۰۰ هزار دلار به عنوان هزینه اولیه به افراد پرداخت خواهد شد.

این هزینه به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد که طی ۸ ماه نمونه اولیه خود را به یک طرح مفهومی قابل استفاده تبدیل کند. زمانی که این نمونه تکمیل و توسط دولت مورد تایید قرار گرفت، ۱۲۵ هزار دلار دیگر به سازنده آن پرداخت خواهد شد. در این پیشنهاد نوشته شده:

«IRS-CI در حال جستجو برای یافتن راه حلی خلاقانه برای ردیابی کوین‌های خصوصی مانند ابزارها، دیتا، سورس کد، الگوریتم‌ها و سرویس‌های توسعه نرم افزار پیشرفته با همکاری یک یا چند پیمانکار است.»

ارز دیجیتال مونرو

هدف اصلی این پروژه، کمک به تحقیقات جنایی IRS یا CI برای ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شامل شناسایی کیف پول‌ها، تاریخ و ساعت تراکنش‌ها و همچنین میزان ارز منتقل شده است. این آژانس امیدوار است با استفاده از این ابزارها، تراکنش‌های مشکوک در آینده را پیش‌بینی کند.

ابزاری که توسعه‌دهندگان تولید می‌کنند باید کنترل کامل در اختیار CI قرار دهد تا بتواند در آینده آن را توسعه داده یا اصلاح کند. در حقیقت این سازمان باید بتواند بدون نیاز به توسعه‌دهندگان خارجی، این ابزار را دستکاری کند.

مونرو یکی از ارزهای دیجیتال غیرقابل ردیابی است که سازمان‌های جنایی به جای رمزارزهای دیگر مانند بیت کوین به سراغ آن می‌روند. با افزایش توانایی‌های مقامات در زمینه شناسایی تراکنش‌ها، تقاضا برای کوین‌های خصوصی میان سازمان‌های جنایی افزایش پیدا کرده است. مقامات قانونی در سال‌های گذشته توانسته‌اند با ردیابی تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با اقدامات غیرقانونی مقابله کنند.

اخیرا یک شرکت تحلیل بلاکچین به نام «CipherTrace» ادعا کرده که موفق به توسعه یک ابزار جدید برای دریابی تراکنش‌های مونرو شده، با این حال هنوز توانایی آن به صورت کامل به اثبات نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    جالب

  • molavy
    molavy | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    چرا این چین و آمریکا اینقدر دنبال راه های شکستن حریم خصوصی هستند؟

مطالب پیشنهادی