ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی سرفیس Duo مایکروسافت از تعمیرپذیری ناامید کننده خبر می‌دهد

سرفیس Duo مایکروسافت یک گوشی اندرویدی منحصر به فرد با دو نمایشگر است که اخیرا iFixit آن را کالبدشکافی کرده و امتیاز تعمیرپذیری بسیار پایینی به آن داده است. این مرجع به عنوان بخشی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

سرفیس Duo مایکروسافت یک گوشی اندرویدی منحصر به فرد با دو نمایشگر است که اخیرا iFixit آن را کالبدشکافی کرده و امتیاز تعمیرپذیری بسیار پایینی به آن داده است.

این مرجع به عنوان بخشی از فرایند کالبدشکافی، یک تصویر پرتو ایکس جالب از محصول جدید مایکروسافت منتشر کرده است. بخش سمت چپ این دستگاه شبیه به یک تبلت مدرن به نظر می‌رسد و در بخش راست آن مدار قرار گرفته که البته یک باتری کوچک نیز در آن به چشم می‌خورد.

سرفیس Duo مایکروسافت

مایکروسافت مانند اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند، برای قرار دادن قطعات این محصول در کنار یکدیگر از میزان زیادی چسب استفاده کرده. به گفته iFixit، درون این دستگاه از چندین کابل و کانکتور شکننده استفاده شده که در صورت کالبدشکافی اشتباه، امکان آسیب رسیدن به آن‌ها وجود دارد.

برای تعویض باتری دوگانه این گوشی هوشمند، تقریبا به کالبدشکافی کامل آن نیاز است. در حالی که سرفیس Duo مایکروسافت شارژدهی قابل قبولی دارد، پس از مدتی کارایی آن کاهش پیدا کرده و باید آن را تعویض کنید. با توجه به فرایند سخت تعویض باتری، خریداران می‌توانند گارانتی «Microsoft Complete» را خریداری کنند.

کالبدشکافی این دستگاه نشان می‌دهد که مایکروسافت در آن از دو نمایشگر OLED ساخت ال جی استفاده کرده است. iFixit تصاویری از مکانیزم لولای این گوشی هوشمند منتشر کرده که یکی از تاثیرگذارترین فناوری‌های موجود در آن محسوب می‌شود.

سرفیس Duo در زمینه تعمیرپذیری عملکرد مناسبی ندارد و iFixit به آن امتیاز ۲ از ۱۰ داده است. در حالی که این مرجع به امکان تعویض نمایشگرها و کاور‌های پشت شیشه‌ای بدون نیاز به جداسازی سایر قطعات اشاره کرده، از تعویض سخت سایر قطعات خبر داده است.

به گفته iFixit، مایکروسافت برای باتری‌ها از چسب زیادی استفاده کرده که جداسازی آن‌ها را دشوار می‌کند و همچنین پورت USB-C این گوشی هوشمند به صورت مستقیم به مادربورد لحیم شده. علاوه بر این موضوع، iFixit به طراحی غیرمعمول پیچ‌ها نیز اشاره کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی