ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین نرم افزارهای پرتابل و بدون نیاز به نصب آشنا شوید

برای استفاده از نرم افزارهای پرتابل (Portable) یا قابل حمل نیازی به نصب آن‌ها ندارید. شما می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و اجرا کنید. این ویژگی باعث می‌شود که نرم افزارهای پرتابل را درون فلش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

برای استفاده از نرم افزارهای پرتابل (Portable) یا قابل حمل نیازی به نصب آن‌ها ندارید. شما می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و اجرا کنید. این ویژگی باعث می‌شود که نرم افزارهای پرتابل را درون فلش ریخته و روی هر کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز اجرا کنید.

برنامه‌های پرتابل زیادی در دنیای فناوری وجود دارند، با این حال تمام آن‌ها عملکرد مناسبی ندارند. در ادامه برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای پرتابل و بدون نیاز به نصب با دیجیاتو همراه باشید.

ارتباطات

تلگرام یکی از بهترین پیام‌رسان‌ها در جهان است که البته محبوبیت کمتری در مقایسه با واتساپ دارد، با این حال می‌توان از آن به عنوان یک پیام‌رسان مستقل یا به عنوان جایگزین اپ پیامک در موبایل استفاده کرد.

نرم افزارهای پرتابل

پیام‌ها در تلگرام رمزگذاری می‌شوند، بنابراین این برنامه در مقایسه با تعدادی از اپ‌های پیام‌رسان امنیت بالاتری دارد. در حالی که تلگرام یک اپ متن باز است، سرورهایی که اطلاعات را نگهداری می‌کنند، متن باز نیستند. شما می‌توانید نسخه پرتابل تلگرام را برای سیستم عامل ویندوز دانلود کرده و بدون نیاز به نصب از آن استفاده کنید. برای دانلود نسخه پرتابل و قابل حمل تلگرام روی این لینک کلیک کنید. این برنامه رایگان است.

بازی

نرم افزارهای پرتابل

چندین بازی پرتابل برای سیستم عامل ویندوز توسعه پیدا کرده‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به شطرنج اشاره کرد. یکی از بهترین بازی‌های شطرنج، «Brutal Chess» نام دارد که نسخه قابل حمل آن در دسترس است. برای دانلود این بازی روی این لینک کلیک کنید. این بازی رایگان است.

ویرایش تصاویر

تقریبا همه ما با نرم افزار گیمپ (GIMP) آشنا هستیم. نرم افزار GIMP به بسیاری از ویژگی‌های فتوشاپ مجهز شده اما همچنان ضعیفتر از آن است. با وجود چنین قابلیت‌هایی، استفاده از آن رایگان است و برخلاف محصول ادوبی نیازی به پرداخت هزینه بالایی برای آن ندارید.

نرم افزارهای پرتابل

موارد بالا باعث می‌شوند GIMP تبدیل به بهترین نرم افزار قابل حمل ویرایش تصویر برای سیستم عامل ویندوز شود. برای دانلود GIMP برای ویندوز روی این لینک کلیک کنید. این برنامه رایگان است.

مشاهده تصاویر

نرم افزار IrfanView در تمام زمینه‌ها عملکرد بهتری در مقایسه با برنامه ویرایش تصویر پیش فرض سیستم عامل ویندوز دارد و در ویرایش دسته‌ای تصاویر و ایجاد تغییرات سریع در عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها عملکردی بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد. کارایی برنامه ایرفان ویو را می‌توانید با استفاده از هزاران پلاگین گسترش دهید.

نرم افزارهای پرتابل

برای اطلاع از نحوه کار با IrfanView می‌توانید کلیدهای میانبر آن را یاد بگیرید. شاید از خود بپرسید که چرا این برنامه در بخش بهترین نرم افزارهای پرتابل ویرایش تصویر قرار ندارد که علتش، امکان مشاهده و ویرایش عکس توسط برنامه IrfanView است. برای دانلود نرم افزار IrfanView روی این لینک کلیک کنید. این برنامه رایگان است.

ویرایش فایل‌های مدیا

نرم افزار Audacity بهترین برنامه ویرایش صدا محسوب می‌شود که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این برنامه راحت است و همچنین قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم افزارهای پرتابل

شما توسط آن می‌توانید فایل‌های صوتی را برش داده، کپی کرده و ترکیب کنید. علاوه بر این موارد امکان ضبط فایل‌های زنده و تغییرات سرعت نیز برای شما فراهم شده است. جهت دانلود نسخه پرتابل و آخرین ورژن نرم افزار Audacity برای ویندوز روی این لینک کلیک کنید. این برنامه رایگان است.

به سراغ یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای پرتابل یعنی Avidemux می‌رویم که برای ویرایش ویدیو طراحی شده و می‌توان به راحتی توسط آن بخش‌های مختلف را برش داد یا از فیلتر روی آن‌ها استفاده کرد.

نرم افزارهای پرتابل

نرم افزار Avidemux از فرمت‌های مختلفی شامل AVI ،MP4 و ASF پشتیبانی کرده و از کدک‌های زیادی استفاده می‌کند. کارها را می‌توان با استفاده از پروژه‌ها و قابلیت‌های قدرتمند برنامه‌نویسی به صورت خودکار انجام داد. برای دانلود آخرین ورژن برنامه Avidemux برای ویندوز روی این لینک کلیک کنید. این برنامه رایگان است.

مدیا پلیر

در بخش بعدی معرفی بهترین نرم افزارهای پرتابل به سراغ مدیا پلیر می‌رویم که بهترین آن‌ها، VLC Player است. به جرات می‌توان گفت توسط این برنامه امکان اجرای تمام فایل‌ها با فرمت‌های مختلف وجود دارد و به همین علت بسیاری از کاربران این نرم افزار را روی سیستم خود دارند.

نرم افزارهای پرتابل

برای دانلود آخرین ورژن VLC Player و البته نسخه پرتابل آن برای سیستم عامل ویندوز روی این لینک کلیک کنید. این برنامه نیز مانند موارد قبلی این لیست، رایگان است. اگر به برنامه پرتابل با طراحی کلاسیک با عملکرد بالا و همچنین رایگان نیاز دارید، می‌توانید به سراغ مدیا پلیر کلاسیک بروید. جهت دانلود مدیا پلیر کلاسیک پرتابل برای کامپیوتر روی این لینک کلیک کنید.

یادداشت‌برداری

نرم افزارهای پرتابل

اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که در اطرافتان پر از یادداشت‌های چسب‌‌دار است، برنامه Stickies مناسب شما خواهد بود و توسط آن از شر کاغذهای کوچک خلاص می‌شوید. Stickies یک ابزار یادداشت‌برداری کم حجم است که می‌توانید توسط آن یادداشت‌های خود را هرجای نمایشگر قرار دهید. برای دانلود Stickies روی این لینک کلیک کرده و به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

بهره‌وری

LibreOffice یک برنامه محبوب است که به صورت پرتابل نیز وجود دارد. در حالت کلی به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید، این برنامه را روی سیستم خود نصب کنید، در غیر اینصورت به سراغ نرم افزار LibreOffice Portable بروید.

نرم افزارهای پرتابل

این برنامه عملکرد مناسبی دارد و یکی از بهترین جایگزین‌های رایگان مایکروسافت آفیس محسوب می‌شود. برای دانلود LibreOffice قابل حمل روی این لینک کلیک کنید.

Free Download Manager یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای پرتابل ویندوز محسوب می‌شود که امکان تشخیص خودکار شروع دانلود در مرورگرهای فایرفاکس و کروم را دارد و نیازی به اجرای آن‌ها درون برنامه ندارید. تا زمانی که این دانلود منیجر در پس زمینه در حال اجرا باشد، می‌تواند شروع دانلود را تشخیص دهد و همچنین روی کلیپ ‌بورد برای هرگونه دانلودی نظارت می‌کند.

نرم افزارهای پرتابل

در حالت کلی اگر به یک دانلود منیجر پرتابل نیاز دارید که سریعا شروع دانلود را تشخیص دهد، Free Download Manager یک انتخاب مناسب است که به صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید. برای دانلود Free Download Manager روی این لینک کلیک کنید.

امنیت و حریم شخصی

تقریبا به صورت روزانه شاهد انتشار اخبار درباره حملات سایبری و هک پسورد کاربران هستیم و به همین علت نباید از یک رمز عبور برای چندین حساب استفاده کنیم. علاوه بر این، نباید پسورد ما ساده باشند و به سراغ عبارت‌هایی مانند «PASSWORD» یا «۱۲۳۴۵» نرویم. می‌توانید از کلمات عبور دشوار مانند D?oqu?l8bhIY#|I+^\|&S~5Te استفاده کنید، با این حال چگونه می‌توانید آن را به خاطر بسپارید؟

نرم افزارهای پرتابل

برای چنین کاری باید به سراغ برنامه‌های مدیریت پسورد بروید که یکی از بهترین آن‌ها، KeePass است. در صورتی که از برنامه‌ای مانند LastPass استفاده می‌کنید، امکان انتقال پسورد از آن به KeePass برای شما وجود دارد. پس از اینکه چنین کاری را انجام دادید، یک کپی از پسورد خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. جهت دانلود KeePass برای ویندوز روی این لینک کلیک کنید.

ابزارهای سیستم

WinDirStat یکی از بهترین نرم افزارهای پرتابل است که امکان بررسی فایل‌های ذخیره شده روی هارد را برای شما فراهم می‌کند. در این برنامه برای هر نوع فایل یک رنگ درنظر گرفته شده و همچنین هرچه اندازه یک بلوک بزرگتر باشد، یعنی فضای بیشتری را اشغال کرده است. برای دانلود WinDirStat و استفاده رایگان از آن روی این لینک کلیک کنید.

نرم افزارهای پرتابل

اگر به اشتباه یک فایل را حذف کرده‌اید و می‌خواهید آن را بازیابی کنید، بهترین گزینه نرم افزار Recuva است که قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای دانلود رایگان نرم افزار Recuva روی این لینک کلیک کنید.

ویرایش متن

نرم افزارهای پرتابل

نسخه پرتابل برنامه نوت پد پلاس پلاس (++Notepad) قابلیت‌های زیادی در اختیار کدنویس‌ها و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به هایلایت کردن سینتکس (Syntax)، درگ و دراپ و تکمیل خودکار اشاره کرد. جهت دانلود نرم افزار ++Notepad برای ویندوز روی این لینک کلیک کنید.

ابزارهای وب

در این بخش از بهترین نرم افزارهای پرتابل به سراغ گوگل کروم پرتابل برای کامپیوتر می‌رویم. اگرچه کروم محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران دارد، اما نمی‌توان آن را بهترین مرورگر بازار دانست، با این حال عملکرد آن در اکثر بخش‌ها کم‌نظیر است.

نرم افزارهای پرتابل

افزونه‌های زیادی برای کروم موجود است، با سرعت بالایی به اینترنت متصل می‌شود و همچنین امکان همگام‌سازی اطلاعات برای آن وجود دارد. جهت دانلود گوگل کروم پرتابل برای کامپیوتر روی این لینک کلیک کنید.

برنامه‌های متفرقه

نرم افزارهای پرتابل

در نهایت برای بهترین نرم افزارهای پرتابل به سراغ UNetbootin می‌رویم. این برنامه فایل ISO را درون فلش درایو قرار می‌دهد. این برنامه برای نگهداری نسخه‌ای از لینوکس روی USB عملکرد مناسبی دارد و حتی می‌توان آن را بهتر از LinuxLive USB Creator دانست که علت اصلی، راحتی استفاده از آن است. برای دانلود Unetbootin روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی