ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استارتاپ Astra در اولین پرتاب راکت به مدار شکست خورد

استارتاپ پرتاب راکت «Astra» در نهایت توانست اولین ماموریت آزمایشی خود را در «آلاسکا» انجام دهد که البته «Rocket 3.1» به مدار نرسید. Astra از قبل اعلام کرده بود که انتظاری برای رسیدن این راکت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

استارتاپ پرتاب راکت «Astra» در نهایت توانست اولین ماموریت آزمایشی خود را در «آلاسکا» انجام دهد که البته «Rocket 3.1» به مدار نرسید.

Astra از قبل اعلام کرده بود که انتظاری برای رسیدن این راکت به مدار ندارد و هدف نهایی آن، رسیدن به مدار پس از سه پرتاب آزمایشی است. هدف از انجام ماموریت اخیر، بررسی احتراق در مرحله اول بوده است. در حالی که این ماموریت موفق نبود و شکست خورد، این استارتاپ در یک پست عملکرد آن را مناسب ارزیابی کرد.

این ماموریت زودتر از انتظار به پایان رسید که علت آن، لرزش ناخواسته موشک در هنگام صعود بود. این لرزش‌ها خاموشی موتور توسط سیستم ایمنی خودکار را در پی داشت که یک قدم مثبت محسوب می‌شود، چرا که نشان می‌دهد سیستم ایمنی توسعه یافته توسط Astra عملکرد درستی دارد.

همانطور که در ویدیو قابل می‌بینید، راکت پرتاب شده و در حال حرکت به سمت مدار است، با این حال پس از مدتی موتور خاموش شده و Rocket 3.1 با زمین برخورد کرده و منفجر می‌شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر پرتاب‌های اولیه با موفقیت همراه نیستند و ماموریت‌ها آنطور که برنامه‌ریزی شده‌اند، پیش نمی‌روند. در این میان می‌توان از شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس یاد کرد.

ایلان ماسک در توییتر احساس خود را بیان کرده و تیم Astra را به پیدا کردن مشکل و رفع آن تشویق کرده. علاوه بر این، ماسک به این موضوع اشاره کرده که پیش از رسیدن راکت این کمپانی به مدار، چهار پرتاب انجام شده. مدیرعامل راکت لب که اخیرا راکت خود را با موفقیت راهی فضا کرده نیز از تیم Astra در توییتر حمایت کرده است.

ماموریت این استارتاپ در شرایط ویژه‌ای انجام شد و یک تیم ۶ نفره به علت شیوع ویروس کرونا آن را در کمتر از یک هفته برنامه‌ریزی کرد. این استارتاپ از اولین ماموریت خود اطلاعات ارزشمند زیادی کسب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    پولشونو حروم کردن،

مطالب پیشنهادی