ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آرس دیزاین S Project معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی جذاب بر مبنای شورولت کوروت

آرس دیزاین (Ares Design) یک شرکت ایتالیایی است که محصولات جذابی را بر مبنای مدل‌های تولیدی سایر برندها توسعه می‌دهد. مهندسان این شرکت در جدیدترین پروژه خود به سراغ نسل کنونی شورولت کوروت (C8) رفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

آرس دیزاین (Ares Design) یک شرکت ایتالیایی است که محصولات جذابی را بر مبنای مدل‌های تولیدی سایر برندها توسعه می‌دهد. مهندسان این شرکت در جدیدترین پروژه خود به سراغ نسل کنونی شورولت کوروت (C8) رفته و با استفاده از پلتفرم آن یک خودروی اسپرت بسیار جذاب ساخته‌اند.

دست‌پرورده جدید آرس دیزاین S Project نام دارد. شاسی و گیربکس 8 سرعته این خودرو مستقیما از شورولت کوروت به امانت گرفته شده‌اند. اما با تغییراتی که در موتور 6.2 لیتری V8 داده شده، خروجی آن به 705 اسب بخار قدرت و 969 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این موتور می‌تواند تا 9000 دور در دقیقه، دور بگیرد.

به گفته دنی بهار (Dany Bahar) مدیرعامل فعلی آرس دیزاین که از لوتوس به این شرکت عزیمت کرده، تمامی تغییرات اعمال شده در موتور مکانیکی هستند و قطعات جایگزین توسط یک شرکت آمریکایی تامین می‌شوند. وی افزوده صدای این موتور بسیار جذاب بوده و یادآور موتورهای V10 قدیمی به کار رفته در خودروهای فرمول یک است.

بی‌شک استخراج 200 اسب بخار اضافی از موتور 6.2 لیتری LT2 V8 کوروت بدون اضافه کردن توربوشارژر و همچنین افزایش 2500 واحدی دور موتور واقعا دستاورد بزرگی است. با توجه به بهبود قابل توجه راندمان، احتمالا آرس دیزاین موتور کوروت را بازطراحی کرده است.

با آنکه آرس دیزاین S Project بر مبنای شورولت کوروت طراحی و تولید شده، اما از نظر ظاهری تقریبا هیچ شباهتی به آن ندارد. دماغه این اتومبیل اسپرت بسیار کوتاه و کم ارتفاع طراحی شده و گلگیرهای آن متورم هستند. برای انتقال بهتر هوای تازه به موتور روی سقف شکافی اختصاصی تعبیه شده، ضمن اینکه روی گلگیرها و قست جانبی نیز شکاف‌های متعددی دیده می‌شود.

اگزوزهای آرس دیزاین S Project تقریبا روی محور عقب قرار دارند و گازهای خروجی را به سمت آسمان پرتاب می‌کنند. در این خودرو خبری از شیشه عقب نیست و احتمالا وظیفه نمایش پشت، به دوربین سپرده شده است.

آنطور که اعلام شده، آرس دیزاین تنها 24 دستگاه از S Project را در دو سال آینده تولید خواهد کرد. برای این سوپر اتومبیل منحصر بفرد قیمتی برابر با 500 هزار یورو (معادل 594,375 دلار) تعیین شده است. گفته می‌شود ایتالیایی‌ها قصد دارند نسخه‌های متفاوتی از این خودرو را تولید کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • taha
    taha | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    حالا یه چیز جالب بگم که اگه به دلار ۲۰ هزار تومان حساب کنید میشه یه چیزی حدود ۱۲ میلیون

  • afg
    afg | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    از جلو یکم شبیه پاگانی هست خیلی کم

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    یکی دیگه به تعداد آرزوهامون اضافه شد

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    کاش خود شورلت تولید انبوهش کنه.

  • Morteza Jamalpour
    Morteza Jamalpour | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    خیلییییی دیوونه کنندس??? محشره

مطالب پیشنهادی