ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در مجمع نوآوری تهران اعلام شد: رشد ۹۹ درصدی حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۹۸

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعلام کرد که این انجمن شاهد رشد ۹۹ درصدی حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۹۸ بوده و از شهرداری و استانداری تهران خواست تا با حل یک سری مشکلات بتوانند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعلام کرد که این انجمن شاهد رشد ۹۹ درصدی حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۹۸ بوده و از شهرداری و استانداری تهران خواست تا با حل یک سری مشکلات بتوانند به رشد تیم‌ها و علاقه بیشتر سرمایه‌گذاران کمک کنند.

اولین مجمع فناوری و نوآوری استان تهران صبح امروز در کارخانه نوآوری با حضور مدیران پارک‌های فناوری و ریاست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین شهرداری تهران برگزار شد. در این رویداد که برای اولین بار بین اعضای مدیران پارک‌های فناوری و نوآوری برگزار شد، اعلام شد که حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارتاپ‌ها چه از منظر تعداد و چه از منظر حجم رشد فراوانی داشته است. همچنین چالش‌ها و فرصت‌های پارک‌های فناوری و دانشگاه‌ها بررسی و از شهرداری درخواست شد که همکاری بیشتری با این مجموعه‌ها به عمل بیاورد.

«محمدی مهدی فریدوند» رییس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعلام کرد این انجمن از دی ماه سال ۹۱ تاسیس شده و امروزه بیش از ۷۰ عضو دارد. به گفته او این انجمن با اهدافی چون ترغیب سرمایه گذاری در حوزه فناوری و شکل گیری ادبیات سرمایه گذاری و هم افزایی و تامین مشکلات به وجود آمده و تا به امروز کارنامه پرباری از خود به ثمر گذاشته است. فریدوند با اشاره به تنوع اعضای این انجمن می‌گوید که صندوق پژوهش و فناوری به عضویت آن درآمده‌اند و جدا از آنها، گروه‌هایی چون شرکت‌های فناوری، شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، شرکت‌های بورسی و فرشتگان سرمایه‌گذاری نیز عضو انجمن هستند.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر تعداد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در سال گذشته یک رشد ۱۸ درصدی تجربه کرده و این رقم از منظر حجم سرمایه‌گذاری یک رشد ۹۹ درصدی داشته است.

او همچنین می‌گوید که در سال ۹۸ نزدیک به ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این رقم از اول فعالیت تا کنون این انجمن به بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان می‌رسد: «همچنین سال گذشته ۹۱۰ میلیارد تسهیلات ارائه شد که این رقم برای کل دوره فعالیت انجمن ما بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان است.»

فریدوند باور دارد این انجمن و به طور کلی همه سرمایه‌گذاران ایرانی با چالش‌های زیادی روبرو هستند. او موانع و مشکلات انجمن را چنین برشمرد و گفت: «منابع کم و محدود اعضای انجمن، کمبود قوانین حمایتی و توسعه‌ای، تامین مالی فناورانه و یا ضعف در اجرای آن، عدم دسترسی پیدا کردن به برخی مزایای بانک‌ها و به صندوق‌های حمایتی، و این نکته که منابع دستگاه‌ها و نهادها به حوزه دانش بنیان اختصاص پیدا نمی‌کند و در نهایت عدم دسترسی یا دسترسی محدود به دیتاهای سازمانها برای تیم‌های ما از جمله مشکلاتی است که با آن سر و کله می‌زنیم.»

او پیشنهاد می‌دهد که مواردی چون تقویت اعتبار و پذیرش ضمانت نامه‌های صندوق پژوهش و فناوری، دسترسی مناسب به نهادهای مالی حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به دیتای سازمان‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های تامین مالی پروژه‌ها فناورانه از طریق صندوق‌ها، ساماندهی سازوکارهای بورسی، تقویت منابع مالی صندوق های پژوهشی و فناوری‌ از منابع جاری نهادهای مالی استان تهران برای تقویت تامین مالی و سرمایه گذاری دانش بنیان رعایت شود تا تیم‌ها بتوانند بهتر کار کنند و سرمایه‌گذاران بیشتر مجاب باشند تا در این عرصه فعالیت داشته باشند.

او می‌گوید الزام برخی نهادهای استان برای استفاده از محصولات شرکتهای دانش بنیان نیز از دیگر مواردیست که می‌توان با اجرایی کردن آن به تیم‌ها کمک کرد و سرمایه‌گذاران را به این حیطه سوق داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی