ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رویت دود آتش‌سوزی‌های گسترده آمریکا از فاصله ۱.۶ میلیون کیلومتری زمین [تماشا کنید]

دود ناشی از آتش سوزی‌های آمریکا که در غرب این کشور رخ می‌دهند، از فاصله‌های بسیار دور حتی از فاصله تقریبی ۱.۶ میلیون کیلومتری نیز به چشم می‌خورد. دوربین تصویربرداری پلی‌کروماتیک زمین (EPIC) ناسا تصاویری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

دود ناشی از آتش سوزی‌های آمریکا که در غرب این کشور رخ می‌دهند، از فاصله‌های بسیار دور حتی از فاصله تقریبی ۱.۶ میلیون کیلومتری نیز به چشم می‌خورد.

دوربین تصویربرداری پلی‌کروماتیک زمین (EPIC) ناسا تصاویری از دود ناشی از آتش سوزی‌ها ثبت کرده که لکه‌ای بزرگ با رنگ قهوه‌ای خاکستری در بالای اقیانوس آرام و حوالی سواحل غربی را به نمایش می‌گذارد.

EPIC سوار بر رصدخانه آب‌وهوای فضای ژرف (DSCOVR) دور خورشید می‌چرخد و در یک نقطه ثابت گرانشی در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد.

این دود بخش بزرگی از ایالت‌های کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن را پوشانده است. میزان این آلودگی که کیفیت هوا را به شدت کاهش داده و باعث شکل‌گیری آسمان‌های نارنجی رنگ در سراسر ساحل غربی شده، در تصاویر گرفته شده توسط دستگاه طیف سنج تصویری با وضوح متوسط، قابل مشاهده است.

این تصاویر باعث شناسایی میزان وسعت آتش‌سوزی‌ها می‌شود. تا به امروز این آتش سوزی‌ها حداقل جان ۱۵ نفر را گرفته‌اند و ۴۰ هزار نفر را در اورگن مجبور به ترک منازل خود کرده‌اند. در حال حاضر زمین‌های بزرگی با این آتش سوزی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. برای مثال دوشنبه هفته گذشته یک زمین ۱۳۳,۵۰۰ هکتاری در واشنگتن آتش گرفت.

آتش سوزی‌های آمریکا

آتش سوزی‌های آمریکا از اوایل سال جاری میلادی تا به امروز، بیش از ۱.۲۵ میلیون هکتار زمین را در کالیفرنیا سوزانده‌اند. اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا (CALFIRE)‌ اخیرا اعلام کرده:

«میزان آتش سوزی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، ۲۶ برابر بیشتر بوده. مساحت زمین‌هایی که تا به امروز سوخته‌اند بیش از مساحت ایالت «کنتیکت» است.»

این آتش سوزی‌های شدید به علت دمای بالا و همچنین شرایط خشک غرب ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهند. به علت تغییرات اقلیمی، این منطقه روزبه‌روز گرم‌تر و خشک‌تر از گذشته می‌شود، در همین راستا به گفته متخصصان، آتش‌سوزی‌ها شدیدتر و مخرب‌تر از سال‌های قبل شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    نمی‌خوان خاموش کنن، وگرنه کلش رو یک دقیقه ای با تکنولوژی های پیشرفته صلح آمیزی که توسعه دادن خاموش میکردن

  • Milad
    Milad | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    یکی به ترامپ بگه گرمایش زمین واقعیت داره. ??‍♂️

مطالب پیشنهادی