ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی وینگ معرفی شد؛ گوشی 5G با طراحی منحصر به فرد و نمایشگر چرخان

ال جی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، موبایل نوآورانه خود به نام «وینگ» را رسما معرفی کرد. این گوشی هوشمند با طراحی متفاوت نسبت به محصولات موجود در بازار، به دو نمایشگر مجهز شده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۲

ال جی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، موبایل نوآورانه خود به نام «وینگ» را رسما معرفی کرد. این گوشی هوشمند با طراحی متفاوت نسبت به محصولات موجود در بازار، به دو نمایشگر مجهز شده که پنل اصلی از مکانیزم چرخشی بهره می‌برد.

در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های کمی در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و اغلب آن‌ها با ویژگی‌های مشابه مانند چندین دوربین روی پنل پشتی، صفحه نمایش‌های بزرگ و پردازنده‌های ۸ هسته‌ای و همچنین طراحی کلیشه‌ای وارد بازار می‌شوند، با این حال در این میان برخی شرکت‌ها به دنبال عرضه محصولات نوآورانه هستند.

ال جی در مدت زمان حضور خود در بازار از چندین گوشی با ویژگی‌ها و طراحی منحصر به فرد رونمایی کرده و امروز اولین دستگاه آن تحت «پروژه اکسپلورر» معرفی شده که متفاوت از محصولات موجود در بازار است. همانطور که انتظار داشتیم، ال جی وینگ به دو نمایشگر مجهز شده و دارای مکانیزم چرخشی برای پنل بزرگتر است.

ال جی وینگ

این گوشی هوشمند ابعادی برابر ۱۰.۹ در ۷۴.۵ در ۱۶۹.۵ میلی‌متر دارد که با توجه به نمایشگر چرخان، ضخامت آن مناسب ارزیابی می‌شود. وزن ال جی Wing برابر ۲۶۰ گرم است که اگرچه در نگاه اول سنگین به نظر می‌رسد، اما باید به استفاده از دو نمایشگر در آن نیز توجه کنیم.

نمایشگر اصلی این گوشی هوشمند ۶.۸ اینچی FullVision از نوع P-OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ و نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ است. صفحه نمایش دوم ابعاد کوچکتر ۳.۹ اینچی داشته و از نوع G-OLED با نسبت تصویر ۱.۱۵:۱ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۲۴۰ پیکسل است که با تراکم پیکسلی ۴۱۹ پیکسل در اینچ وضوح بیشتری نسبت به نمایشگر اصلی دارد.

ال جی در این محصول متفاوت خود از چیپست کوالکام اسنپدراگون 765G استفاده کرده که از مودم 5G اسنپدراگون X52 بهره می‌برد و کاربران می‌توانند به اینترنت پرسرعت 5G دسترسی پیدا کنند. این گوشی هوشمند در دو نسخه مجهز به ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود که البته در هردوی آن‌ها از ۸ گیگابایت رم استفاده شده و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کنند.

ال جی وینگ به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، زاویه دید ۷۸ درجه و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌‎برد. ال جی برای این محصول خود دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید ۱۱۷ درجه و دوربین اولترا واید «Big Pixel» با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و زاویه دید ۱۲۰ درجه در نظر گرفته است.


کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید ۷۹.۶ درجه استفاده کنند که به صورت پاپ آپ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های دوربین اصلی می‌توان به پشتیبانی AI CAM ،Q Lens و گوگل لنز اشاره کرد.

وظیفه تامین انرژی ال جی وینگ برعهده یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند و کاربران برای شارژ آن باید از پورت USB Type-C سازگار با USB 3.1 Gen 1 استفاده کنند، البته این دستگاه از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. ال جی این محصول خود را به سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۰ مجهز کرده و آن را در رنگ‌های Aurora Gray و illusion Sky وارد بازار خواهد کرد.

این گوشی هوشمند از وای فای 802.11، بلوتوث ۵.۱ و NFC پشتیبانی می‌کند. از سایر ویژگی‌های ال جی وینگ می‌توان به ال جی پی (LG Pay)، موتور صوتی سه بعدی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، پشتیبانی از استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و استاندارد نظامی MIL-STD 810G اشاره کرد.

جدیدترین گوشی ال جی با توجه به طراحی منحصر به فرد خود و همچنین نمایشگر چرخان، کاربردهای مختلفی دارد و انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان در برنامه‌های خود چنین ویژگی را مدنظر قرار دهند. در حال حاضر قیمت این گوشی هوشمند از سوی ال جی اعلام نشده، با این حال انتظار می‌رود با قیمتی نزدیک به ۹۰۰ دلار وارد بازار شود. علاوه بر این، اطلاعی از تاریخ عرضه آن نیز نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر گرون،،،، تا ۵۰۰ ۶۰۰ دلار جا داشت نه این قیمت البته مایه دار و وضع خوب زیاد هست ما که نداریم از این پولها و براموون به آرزو تبدیل شد،،، خدایا خودت کمک کن

  • GHAEM
    GHAEM | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    خیلی طراحی جالبیه

  • armin.falahati
    armin.falahati | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    هرچیزی که تاحالا ساخته نشده باشه الزاما که خوب نیست. واقعا استفاده دو نمایشگر به شکل T چی میتونه باشه؟ شکستش قطعی و بی بروبرگرده

  • mchkzdgn
    mchkzdgn | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    این گوشی قابلیت شکستن بالایی داره وقتی نمایشگر چراخان افقی باشه و اشتباهی یا تصادفی گوشی بیفته به احتمال بالای 70 درصد میشکنه و اسیب جدی میبینه

    • mchkzdgn
      mchkzdgn | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

      نمایشگر چرخان

  • ahmad zare moghaddam
    ahmad zare moghaddam | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    این ال جی هم دل به کار نمیده، همش دنبال مسخره بازیه ! آخه کی در سال ۲۰۲۰ گوشی چرخان میخواد ؟ آدم هم نمیشه ! آخه اون گوشی ماژولار استقبال داشت که باز اینو ساختی عمو جان ؟؟؟

مطالب پیشنهادی