ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

با وریو پرفکت 1200 پلاتینوم آشنا شوید؛ خانه متحرک با قابلیت حمل مرسدس AMG GT

موتورهوم (Motorhome) به خودرویی گفته می‌شود که امکانات لازم برای یک زندگی حداقلی را دارا بوده و در واقع می‌توان آن را  به خانه‌ای متحرک تشبیه کرد. این دسته از خودروها در اتاق‌های مختلف با اندازه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

موتورهوم (Motorhome) به خودرویی گفته می‌شود که امکانات لازم برای یک زندگی حداقلی را دارا بوده و در واقع می‌توان آن را  به خانه‌ای متحرک تشبیه کرد. این دسته از خودروها در اتاق‌های مختلف با اندازه و قیمت متفاوت تولید می‌شوند.

در بین موتورهوم‌ها بعضا نمونه‌های بسیار لوکس و منحصر بفردی دیده می‌شود. وریو پرفکت 1200 پلاتینوم (Vario Perfect 1200 Platinum) یکی از این موارد است که توسط شرکت آلمانی وریوموبیل (Variomobil) توسعه یافته است.

وریو پرفکت 1200 پلاتینوم

وریو پرفکت 1200 پلاتینوم بر اساس شاسی مرسدس بنز اکتروس 2453 ساخته شده و نیروبخش آن یک موتور 10.7 لیتری توربودیزل شش سیلندر است. این موتور 422 اسب بخار قدرت دارد. اما برای کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، امکان سفارش موتور 12.8 لیتری با 523 اسب بخار قدرت فراهم شده است.

محصول جدید وریوموبیل با چینش‌های متفاوتی برای فضای داخلی قابل سفارش است. در کامل‌ترین نسخه، این خانه متحرک با اتاق نشیمن، قسمت‌ خواب اختصاصی و سرویس بهداشتی با کلیه امکانات لازم از جمله حمام جداگانه به فروش می‌رسد.

ژرمن‌ها طبق عادت دیرینه خود لیست بلندی از آپشن‌ها را برای موتورهوم لوکس خود در نظر گرفته اند. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به مواردی مثل لباسشویی، ژنراتور پشتیبان، کولر، پنل خورشیدی، سیستم صوتی Bose و اپل TV اشاره کرد.

اما مهم‌ترین ویژگی این موتورهوم گران‌قیمت محفظه‌ای اختصاصی برای حمل یک خودروی سواری دیگر است. این محفظه به‌گونه‌ای طراحی شده که مالک می‌تواند خودرویی مثل مرسدس AMG GT یا پورشه 911 را در آن پارک کند.

وریوموبیل برای وریو پرفکت 1200 پلاتینوم قیمت پایه‌ای برابر با 1 میلیون دلار تعیین کرده است. در صورت سفارش تمامی آپشن‌ها این رقم ممکن است تا 1.7 میلیون دلار بالا برود.

بد نیست اشاره کنیم با بودجه یک میلیون دلار می‌توان سوپر اتومبیل‌هایی چون مکلارن سنا یا پورشه 918 اسپایدر را خریداری کرد. بودجه 1.7 میلیون دلاری هم خرید لامبورگینی اونتادور SVJ و رولزرویس گوست را در کنار سنا یا 918 میسر می‌سازد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    یعنی پراید نمی بره ؟

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    آرزو...

مطالب پیشنهادی