ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موتور راکت‌های آینده ناسا احتمالا با پرینتر ۳ بعدی ساخته می‌شود

از پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف و برای ساخت خانه و ربات و بسیاری محصول دیگر استفاده شده است. حال ناسا قصد دارد موتور راکت‌های آینده را با استفاده از پرینتر ۳ بعدی بسازد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

از پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف و برای ساخت خانه و ربات و بسیاری محصول دیگر استفاده شده است. حال ناسا قصد دارد موتور راکت‌های آینده را با استفاده از پرینتر ۳ بعدی بسازد.

ناسا در قالب پروژه‌ای به نام RAMPT به دنبال توسعه تکنیک جدید برای چاپ سه بعدی قطعات موتور راکت با استفاده از پودر فلز و لیزر است. این روش نوین که Direct Energy Disposition یا DED نام دارد، مزایای متعددی همچون کاهش هزینه و مدت زمان تولید را در پی خواهد داشت.

«Drew Hope»، مدیر برنامه Game Changing Development ناسا که وظیفه پشتیبانی مالی از پروژه RAMPT را بر عهده دارد، می‌گوید: «پیشرفت این فناوری بسیار مهم است چرا که به ما اجازه می‌دهد تا پیچیده‌ترین و گران‌ترین قطعات موتور راکت را با قیمت کمتری نسبت به گذشته بسازیم. علاوه بر این شرکت‌های هوافضا و شرکت‌ها دیگر می‌توانند از این روش در صنعت پزشکی، حمل و نقل و زیرساخت استفاده کنند.»

یکی دیگر از مزیت‌های تکنیک یاد شده، تولید قطعات بزرگ و پیچیده از جمله نازل موتور و کانال‌های خنک کننده درون آن است. «Paul Gradl»، از کارکنان ناسا در مرکز پروازهای فضایی مارشال واقع در ایالت آلاباما آمریکا می‌گوید: «ساخت نازل‌های موتور به روش سنتی بسیار مشکل و زمان بر است. تکنیک جدید به ما اجازه می‌دهد تا قطعات بسیار بزرگ با ساختارهای درونی پیچیده‌ای را بسازیم که ساخت آنها در گذشته امکان پذیر نبوده است. ما می‌توانیم هزینه و زمان ساخت نازل‌های دارای کانال‌ها خنک شونده و دیگر قطعات مهم راکت را به طور قابل توجهی کاهش دهیم.»

تیم RAMPT ناسا به تازگی یکی از بزرگ ترین نازل‌های موتور راکت با قطر ۱۰۱.۶ و ارتفاع ۹۶.۵ سانتی‌متر را بوسیله پرینتر سه بعدی چاپ کرد و امیدوار است در آینده قطعات دیگر را نیز به کمک این روش بسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی