ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای ویدیوهای هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 فیسبوک [تماشا کنید]

ویدیوهایی از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 فیسبوک به اینترنت راه پیدا کرده که مشخصات آن را فاش می‌کنند. این محصول در تاریخ ۲۶ یا ۲۷ شهریور معرفی خواهد شد. طبق ویدیوهای افشا شده، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

ویدیوهایی از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 فیسبوک به اینترنت راه پیدا کرده که مشخصات آن را فاش می‌کنند. این محصول در تاریخ ۲۶ یا ۲۷ شهریور معرفی خواهد شد.

طبق ویدیوهای افشا شده، این هدست به پلتفرم اسنپدراگون XR2 کوالکام که برای سخت‌ افزارهای واقعیت افزوده و مجازی توسعه پیدا کرده، مجهز می‌شود. این دستگاه به نمایشگر با رزولوشن نزدیک به 4K مجهز می‌شود که به معنای رزولوشن نزدیک به 2K برای هر چشم است. در یکی از این ویدیوها به ۵۰ درصد پیکسل بالاتر نسبت به Oculus Quest اشاره می‌شود.

در حالی که نسخه اولیه از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد، نسخه جدید به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که نسبت به نسل قبلی دو برابر شده است. هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 از صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند و قادر به ردیابی دستان بدون نیاز به کنترلر است.

با وجود اینکه در این ویدیوها اطلاعات زیادی وجود دارد، همچنان سوالاتی درباره این هدست واقعیت مجازی مطرح می‌شود. برای مثال اطلاعاتی درباره رفرش ریت نمایشگرها در این ویدیوها وجود ندارد، در حالی که گزارش‌های قبلی به افزایش رفرش ریت از ۷۲ به ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، اطلاعات دقیقی از ابعاد و وزن این دستگاه نیز نداریم.

در این ویدیوها به بندهای نرم اشاره شده که استفاده از آن‌ها را راحتر از گذشته می‌کند و کنترلرهای این دستگاه ارگونومی مناسبی خواهند داشت. هدست Quest 2 از Oculus Link پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال این هدست به PC را به وسیله کابل USB-C فراهم می‌کند تا کاربران قادر به اجرای بازی‌های واقعیت مجازی مبتنی بر کامپیوتر باشند.

در گذشته شاهد انتشار تصاویری از این هدست بوده‌ایم و در حالی که در ویدیوهای اخیر اشاره‌ای به قیمت آن نشده، والمارت در گذشته قیمت ۳۹۹ دلار را برای مدل مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن اعلام کرده بود. با توجه شروع برگزاری «فیسبوک کانکت» در تاریخ ۲۶ شهریور، تا رونمایی رسمی از این هدست فاصله چندانی نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی