ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌بنیانگذار ARM کمپینی برای حفظ استقلال این شرکت راه انداخت

انویدیا با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد دلار شرکت بریتانیایی نیمه‌هادی ARM را از سافت بانک خریداری می‌کند، با این حال هم‌بنیانگذار ARM با ایجاد یک کمپین می‌خواهد در این معامله مداخله کند. «هرمان هاسر»، هم‌بنیانگذار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

انویدیا با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد دلار شرکت بریتانیایی نیمه‌هادی ARM را از سافت بانک خریداری می‌کند، با این حال هم‌بنیانگذار ARM با ایجاد یک کمپین می‌خواهد در این معامله مداخله کند.

«هرمان هاسر»، هم‌بنیانگذار ARM نامه‌ای سرگشاده برای نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» ارسال کرده و نگرانی جدی خود درباره قرارداد میان انویدیا و سافت بانک را ابراز کرده است. هاسر در این نامه از تاثیر این معامله روی آینده شغلی بریتانیا، مدل تجاری ARM و همچنین حاکمیت اقتصادی مستقل از ایالات متحده آمریکا سخن گفته است.

هاسر همچنین یک سایت برای حمایت جمعی راه‌اندازی و شروع به جمع آوری امضا از فعالان صنعتی و افراد دیگر کرده است. هم‌بنیانگذار ARM از دولت درخواست کرده در این قرارداد دخالت کند یا این حداقل قوانینی برای آن درنظر بگیرد که طبق آن، شغل افراد تضمین شده و انویدیا نتواند تغییراتی در مجوزها ایجاد کند و یک قانون در CFUIS به وجود آید تا کمپانی‌های بریتانایی بتوانند بدون محدودیت به فناوری ریزپردازنده این کشور دست پیدا کنند.

انویدیا

از زمان اعلام خبر خرید ARM به وسیله انویدیا، سوالات زیادی مطرح شده است. بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ARM نمی‌تواند به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد و اینکه چرا از ابتدا به سافت بانک فروخته شد. در نهایت اینکه چرا دولت بریتانیا از کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری این کشور حمایت کافی نمی‌کند.

در این میان یک موضوع مهم مطرح است، ARM به عنوان یک شرکت بریتانیایی به یک کمپانی آمریکایی واگذار می‌شود و دولت این کشور می‌تواند در آینده مانع از استفاده سایر برندها از فناوری‌های آن شود، اقدامی که هم اکنون با تحریم‌ها علیه چین شاهدش هستیم. هاسر در نامه خود نوشته:

«این قرارداد بریتانیا را در موقعیت نامناسبی قرار می‌دهد و کاخ سفید و نه خیابان «داونینگ» درباره همکاری ARM با کمپانی‌های دیگر تصمیم‌گیری خواهد کرد. در گذشته حاکمیت تنها از نظر جغرافیایی اهمیت داشت، اما اکنون حاکمیت اقتصادی نیز به همان اندازه مهم است. تسلیم کردن مهمترین سلاح تجاری بریتانیا به ایالات متحده آمریکا، این کشور را تبدیل به دولت خراجگزار آمریکا می‌کند.»

با وجود چنین انتقادهایی، مدیرعامل انویدیا اعلام کرده که مدل تجاری و استقلال ARM حفظ خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    تسلیم کردن؟ اول اینکه ARM چندین ساله متعلق به سافت بانک ژاپن بوده بوده و دیگه آقای هاسر در این کمپانی هیچکارس. ثانیا آمریکا بزرگترین و قدرتمندترین متحد بریتانیا هست و عملا تنها شرکتهای آمریکایی و تایوانی هستن که از معماری این شرکت استفاده میکنن که این شرکت های تایوانی عمدتا سرمایه گذارهای آمریکایی دارن.
    واقعا فاز آقای هاسر رو درک نمیکنم.

  • آریا
    آریا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    ? ? ? ? ? ? ?

    • آریا
      آریا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

      خیلی خوب شد. به اروپایی ها اصلا اعتمادی نیست. با هر کس و ناکسی معامله میکنند. پرنسیپ ندارن

  • molavy
    molavy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    اصلا نگران نباشید، شرکت های آمریکایی اگر انحصار بازار رو بگیرن هیچ چیزی رو به کاربر ها تحمیل نمی‌کنند، خیلی نایس هستن

    • آریا
      آریا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

      اولین کاری که میکنه محروم کردن هواوی از معماری ارمه ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی