ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت چینی به جاسوسی از ۲.۴ میلیون نفر در سراسر دنیا متهم شد

در شرایطی که روابط چین و آمریکا روزهای سخت خود را سپری می‌‌کند، یک شرکت چینی به جمع آوری داده‌های میلیون‌ها کاربر در کشورهای مختلف اعم از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا متهم شده است. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

در شرایطی که روابط چین و آمریکا روزهای سخت خود را سپری می‌‌کند، یک شرکت چینی به جمع آوری داده‌های میلیون‌ها کاربر در کشورهای مختلف اعم از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا متهم شده است. حجم عظیم این دیتابیس و حضور نام افراد سرشناس در این فهرست متخصصان امنیتی را نگران قدرت و نفوذ چین در زمینه جمع آوری اطلاعات کرده است.

این دیتابیس شامل نام ۲.۴ میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، کانادا، هند و ژاپن است و توسط شرکت «Zhenhua Data» مستقر در شنژن چین جمع آوری شده. هرچند این شرکت دولتی نیست اما در فهرست مشتریان آنها سازمان‌های دولتی و نظامی پکن دیده می‌شود.

اطلاعات این دیتابیس پس از سرقت پس سازمان جاوسوسی «FVEY» متشکل از آمریکا و چهار کشور دیگر تحویل داده شده است. در این داده‌ها، اطلاعات شخصی حدود ۲.۴ میلیون نفر شامل ۳۵۰۰۰ استرالیایی، ۴۰۰۰۰ انگلیسی و تعداد زیادی شخصیت برجسته مانند سیاستمداران ارشد، اعضای خانواده سلطنتی، رهبران مذهبی و افسران نظامی وجود دارد.

داده‌های لو رفته حاوی اطلاعات و جزئیات کاملی از جمله تاریخ تولد، آدرس، وضعیت تاهل، عضویت در انجمن‌های سیاسی، شماره شناسنامه و حضور در شبکه‌های اجتماعی است. البته بخشی از اطلاعات فاش شده در شبکه‌های اجتماعی و سایر پایگاه‌های سایبری در حال حاضر در دسترس قرار دارند. اما به نظر می‌رسد برخی از اطلاعات محرمانه بانکی و برنامه‌های شخصی از طریق دارک وب به دست این شرکت چینی رسیده است.

پروفسور «کریستوفر بالدینگ» متخصص امنیت سایبری ایالات متحده و استاد دانشگاه درباره لو رفتن اطلاعات این پایگاه داده اظهار تاسف کرد و گفت چنین افشاگری شبیه به کشف جام مقدس است. وی معتقد است آنچه نباید دست کم گرفته شود وسعت و عمق سیستم‌های امنیت اطلاعات چین در سراسر جهان است. میزان نفوذ چین به داده‌های اطلاعاتی بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت که جهان هنوز دقیقا نمی‌داند که چین چقدر در حوزه امنیت اطلاعات سرمایه گذاری کرده است و باید ببینیم چنین داده‌های خامی را با چه هدفی جمع آوری می‌کند.سایر متخصصین حوزه امنیت نیز براین باور هستند که چین قصد دارد از این داده‌ برای مقاصد نظامی ، امنیتی و دولتی چین در جنگ اطلاعاتی و امنیتی استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    تازه شده یک صدم کاری که فیسبوک کرده

  • آریا
    آریا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    تعجبی نداره .چینه دیگه
    بریم پست بعدی

مطالب پیشنهادی