ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ‌های ردیابی کرونا در کشورهای اروپایی به هم متصل شدند

کمیسیون اروپا آزمایش زیرساخت موردنیاز برای ساخت برنامه‌های ملی ردیابی تماس کرونا درون مرزهای این منطقه و کشورهای عضو را آغاز کرد. این آزمایش میان سرورهای بک‌اند اپ‌های رسمی کشورهای جمهوری چک، دانمارک، آلمان، ایرلند، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

کمیسیون اروپا آزمایش زیرساخت موردنیاز برای ساخت برنامه‌های ملی ردیابی تماس کرونا درون مرزهای این منطقه و کشورهای عضو را آغاز کرد.

این آزمایش میان سرورهای بک‌اند اپ‌های رسمی کشورهای جمهوری چک، دانمارک، آلمان، ایرلند، ایتالیا و لتونی و سرور دروازه جدید که توسط «T-Systems» و «SAP» توسعه پیدا کرده، اجرا می‌شود و عملیات‌ها از دیتاسنتر کمیسیون اروپا در «لوکزامبورگ» هدایت خواهند شد.

این سیستم از ماه آینده میلادی عملیاتی خواهد شد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اپ‌های خود می‌توانند قابلیت ردیابی تماس دیجیتال را برای کاربرانی که به هر یک از این کشورها سفر می‌کنند، گسترش دهند. دستورالعمل‌های همکاری برای اپ‌های ملی ردیابی تماس ویروس کرونا در ماه مه مورد توافق قرار گرفته است.

طبق اعلام کمیسیون، سرویس دروازه تنها مقدار کمی از اطلاعات را تبادل می‌کند که همان شناسه‌های تولید شده توسط برنامه‌های ردیابی تماس است:

«اطلاعات در کمترین حد ممکن با نام‌های مستعار و رمزگذاری شده رد و بدل می‌شوند و تنها تا زمانی که برای ردیابی افراد ضروری باشند، نگهداری خواهند شد. این سرویس امکان شناسایی افراد را نمی‌دهد.»

کمیسیون اروپا

در حال حاضر تنها اپ‌های غیرمتمرکز ملی ردیابی تماس کرونا با سرویس دروازه سازگار هستند و در حالی که کمیسیون اروپا از ادامه همکاری با کشورهای عضو برای پیدا کردن راه‌هایی برای گسترش قابلیت همکاری برنامه‌های ردیابی تماس با معماری مختلف خبر می‌دهد، هنوز مشخص نشده که این اقدام تا چه اندازه حریم شخصی افراد را در این اتحادیه به خطر می‌اندازد.

مزیت اصلی این طرح تعامل‌پذیر برای برنامه‌های ملی، جلوگیری از نصب اپ‌های جداگانه توسط شهروندان اتحادیه اروپا است، بنابراین افراد می‌توانند بدون نگرانی به کشورهای عضو دارای اپ ملی با معماری سازگار سفر کنند.

در حالی که امکان انتخاب معماری‌های مختلف برای اپ وجود دارد، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز موفق به توسعه یک اپ ملی نشده‌اند. با توجه به این موضوع، هنوز کمیسیون اروپا برای دستیابی به هدف خود راه طولانی در پیش دارد و با چندین چالش در این راه مواجه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی