ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین از احتمال عرضه عمومی واکسن کرونا تا دو ماه دیگر خبر داد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین اعلام کرد واکسن کرونا این کشور در سریع ترین زمان احتمالاً تا ماه نوامبر (آبان تا آذر) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. به گزارش «رویترز»، چین در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین اعلام کرد واکسن کرونا این کشور در سریع ترین زمان احتمالاً تا ماه نوامبر (آبان تا آذر) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش «رویترز»، چین در حال توسعه چهار واکسن کووید-۱۹ است که در مراحل پایانی کارآزمایی بالینی هستند. از این تعداد حداقل سه واکسن برای تزریق به کادر درمان این کشور در موارد اورژانسی از دو ماه قبل مجوز استفاده گرفته‌اند.

«Guizhen Wu»، متخصص ارشد ایمنی زیستی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین (CDC) می‌گوید فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ها طبق برنامه پیش می‌رود و از آماده شدن آنها برای استفاده عمومی در ماه نوامبر یا دسامبر (آبان تا دی) خبر داده است. وی افزود چند ماه قبل نمونه آزمایشی یکی از واکسن‌های کرونا را به خودش تزریق کرده و تاکنون عوارض جانبی غیرعادی را تجربه نکرده است.

گروه داروسازی ملی چین (سینوفارم) و شرکت داروسازی Sinovac Biotech در حال توسعه سه واکسن کرونا تحت برنامه استفاده اورژانسی دولت چین هستند. واکسن چهارم نیز توسط شرکت داروسازی CanSino Biologics در دست ساخت بوده و حدوداً سه ماه قبل مجوز استفاده در ارتش چین را اخذ کرد.

سینوفارم دو ماه قبل اعلام کرد که واکسن کرونا این شرکت پس از پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۹۲۸ هزار نفر از مردم جهان را گرفته و شرکت‌های داروسازی از سراسر دنیا در حال توسعه واکسن برای این بیماری هستند. شرکت‌های داروسازی بزرگ غربی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند که از استانداردهای علمی پیروی خواهند کرد و توجهی به فشارهای سیاسی برای ساخت هر چه سریع‌تر واکسن کرونا نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • porsesh
    porsesh | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    زور نزن جوانگ موانگ توانگ یو... خان ترامپ ساخته آماده کرده، قبل از انتخابات رونمایی می‌کنه و باهاش جو هایدن (جو مخفی شده) رو ناک اوت می‌کنه و دنیا رو شگفت زده

مطالب پیشنهادی