ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از ۴ سنسور دوربین جدید رونمایی کرد؛ باریکتر و کوچکتر

سامسونگ در دو سال گذشته از چندین سنسور شامل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM1 گوشی گلکسی S20 اولترا رونمایی کرده و حالا شاهد معرفی سنسورهای دوربین جدید این برند کره‌ای هستیم. این سنسورهای جدید نسبت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سامسونگ در دو سال گذشته از چندین سنسور شامل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM1 گوشی گلکسی S20 اولترا رونمایی کرده و حالا شاهد معرفی سنسورهای دوربین جدید این برند کره‌ای هستیم.

این سنسورهای جدید نسبت به گذشته پیکسل‌های کوچکتر و ضخامت کمتری دارند و انتظار می‌رود در گوشی‌های کامپکت با برآمدگی کم دوربین مورد استفاده قرار بگیرند. این سنسورهای جدید از پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری استفاده می‌کنند که برای مقایسه باید به اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتری سنسورهای گذشته اشاره کرد.

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2
  • ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3
  • ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5
  • ۳۲ مگاپیکسلی ایزوسل JD1

این سنسورهای جدید در مقایسه با گذشته ۱۵ درصد کوچکتر شده‌اند و همچنین ۱۰ درصد ارتفاع کمتری دارند. ابعاد کوچکتر این سنسورها به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد که آن‌ها را در محصولات کامپکت مورد استفاده قرار دهند.

سامسونگ برای اطمینان از این موضوع که اندازه پیکسل کوچکتر تاثیری روی کیفیت تصاویر ندارد، از فناوری‌های «ایزوسل پلاس» و «Smart-ISO» در آن‌ها استفاده کرده که برای پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری بهینه شده‌اند.

سنسورهای دوربین

فناوری ایزوسل پلاس با استفاده از یک ساختار دیوار مانند، نور دریافت شده توسط پیکسل را حفظ می‌کند، در حالی که Smart-Iso به صورت هوشمند ISO را برای استفاده کامل از نور ورودی تنظیم می‌کند.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 جایگزین ایزوسل HMX و ایزوسل HM1 محسوب می‌شود که ۱/۱.۵۲ اینچی با ترکیب پیکسل ۳ در ۳، فوکوس خودکار سوپر PD و قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3 از ترکیب پیکسل ۲ در ۲ بهره می‌برد و ۱/۱.۹۷ اینچی است و می‌توان با آن فیلم‌های 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه گرفت. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5 را می‌توان به عنوان دوربین تله فوتو یا اولترا واید مورد استفاده قرار داد که در حالت تله فوتو می‌تواند ویدیوهای 4K‌ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت اولترا واید ویدیوهای 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بگیرد.

سنسور آخر، ایزوسل JD1 رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی داشته و می‌توان با آن ویدیوهای فول اچ دی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی