«حسین وطن‌پور» در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته اعلام کرده که در حوزه واکسن کرونا توسط ایران اقدامات مهمی انجام شده و کشور ما در حال حاضر به قدر کافی دانش فنی برای تولید واکسن را دارد.

او به مراحل ساخت یک واکسن اشاره کرده و توضیح داده که «واکسن یک محلول تزریقی است که باید در خصوص ایمنی، ترکیب مواد، ویژگی‌های ظاهری و کارایی آن به اطمینان کامل رسید. بعد از ساخت واکسن تست‌های حیوانی آن آغاز می‌شود و عوارض و تاثیرات آن به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن، در انسان تست می‌شود و اثر آن بر روی گروه‌های مختلف بررسی می‌شود. بیش از یک سال طول می‌کشد تا یک واکسن همه‌ی فرآیندهای مذکور را طی کند.»

به گفته مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت شرکت‌های تولید کننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را سپری کرده‌اند و وارد فاز تست روی انسان شده‌اند: « استفاده از واکسن و پروتکل هدف آن باید در کمیته واکسیناسیون ملی مورد تایید قرار گیرد. استفاده از واکسن به هر حال چالش‌هایی را دارد که از جمله آن این است که اگر ویروس خودبه‌خود ضعیف شود، ما دیگر نیازی به واکسن نداریم.»

وطن‌پور باور دارد که استفاده از سلول درمانی برای مقابله با کرونا که هم‌اکنون در برخی مراحل درمانی مبتلایان به این ویروس انجام می‌شود نیز در مبارزه با این ویروس موثر است و در ایران نیز این اتفاق ر می‌دهد: «چند شرکت در زمینه سلول درمانی نیز مشغول به فعالیت هستند که مجوز کارآزمایی بالینی سلول درمانی در دستگاه تنفس را نیز اخذ کرده‌ایم. علاوه بر آن، در زمینه‌ی پلاسما هم شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.» او همچنین به برخی گیاهان دارویی در زمینه مقابله با التهاب‌های دستگاه تنفسی اشاره کرده که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید شده‌اند و در داروخانه‌ها یافت می‌شوند.

او تاکید کرده که مردم فریب واکسن‌های کرونای دروغین را که توسط عده‌ای تبلیغ می‌شود را نخورند و تا زمان ساخت این واکسن و عرضه عمومی آن در جهان که به گفته او قطعا چند ماه طول می‌کشد، صبر کنند.