ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گوگل می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تماما از انرژی پاک استفاده کند

گوگل مدعی شد به عنوان اولین کمپانی بزرگ در دنیا تمام کربن دی اکسید تولید شده در طول تاریخ این شرکت را متوازن سازی (Offset) کرده است. گوگل می‌گوید با اتخاذ سیاست آفست کربن (carbon ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

گوگل مدعی شد به عنوان اولین کمپانی بزرگ در دنیا تمام کربن دی اکسید تولید شده در طول تاریخ این شرکت را متوازن سازی (Offset) کرده است.

گوگل می‌گوید با اتخاذ سیاست آفست کربن (carbon offset) مثل کاشت درخت تمام کربن دی اکسید تولید شده توسط دیتاسنترها و ساختمان‌های این شرکت در طول تاریخ را جبران کرده است. به گفته گوگل دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای که این شرکت قبل از کربن خنثی شدن در سال ۲۰۰۷ تولید کرده نیز جبران شده‌اند. غول موتورهای جستجو اضافه می‌کند اولین شرکتی در دنیاست که تمام کربن تولید شده در طول تاریخ خود را جبران می‌کند.

گوگل

با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، توربین‌های بادی و کاشت درخت می‌توان گازهای گلخانه‌ای تولید شده را کاهش داد. اما اتخاذ این سیاست کافی نیست و شرکت‌ها باید در بهترین حالت مانع از تولید کربن شوند. گوگل در هیمن راستا وعده می‌دهد که تمام دیتاسنترها و ساختمان‌های این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کربن خنثی خواهند شد.

در صورتی که گوگل بتواند چنین کار عظیمی را انجام دهد، به این معنی خواهد بود که برق مورد نیاز برای ارسال ایمیل‌ها از طریق جیمیل، مسیریابی با گوگل مپس و تماشای ویدیوها در یوتیوب بوسیله انرژی پاک تأمین خواهد شد. گوگل برای دستیابی به این هدف می‌خواهد از توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی با هم استفاده کند، استفاده از باتری را افزایش داده و به کمک هوش مصنوعی میزان برق مورد نیاز را پیش بینی کند.

گوگل همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ پنج گیگاوات انرژی کربن خنثی را به مناطق تولیدی این شرکت بیاورد. اگر گوگل موفق به انجام چنین کاری شود، یعنی تقریباً سالانه بیش از یک میلیون خودرو را از خیابان‌ها حذف کرده است. غول نرم افزاری علاوه بر این می‌خواهد تا ده سال آینده به بیش از ۵۰۰ شهر و دولت محلی در دنیا کمک کند تا میزان تولید کربن سالانه را یک گیگاتن (یک میلیارد تن) کاهش دهند. این شرکت به ساختمان‌های تجاری و صاحبان دیتاسنترها کمک می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی میزان مصرف انرژی را کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی