ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از نسل جدید پنل OLED تاشو با کمترین شعاع انحنا در دنیا رونمایی کرد

سامسونگ از نسل بعد پنل OLED با کمترین شعاع انحنا در دنیا رونمایی کرد. شعاع انحنا کمتر یعنی فاصله بین دو نیمه نمایشگر حین بسته بودن در گوشی‌های تاشو کمتر خواهد بود که مزایای متعددی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سامسونگ از نسل بعد پنل OLED با کمترین شعاع انحنا در دنیا رونمایی کرد. شعاع انحنا کمتر یعنی فاصله بین دو نیمه نمایشگر حین بسته بودن در گوشی‌های تاشو کمتر خواهد بود که مزایای متعددی در پی دارد.

«سامسونگ دیسپلی» از نسل سوم پنل OLED رونمایی کرد که به گفته این شرکت دارای کمترین شعاع انحنا در دنیاست. این پنل پیشتر در گلکسی Z فولد 2 5G بکار رفته است بنابراین موبایل تاشو جدید سامسونگ به عنوان اولین موبایل دنیا از این فناوری بهره می‌برد.

بزرگ ترین مزیت شعاع انحنا کمتر این است که نمایشگر قابلیت خم شدن بیشتر در قسمت لولا را پیدا می‌کند و بنابراین فضای خالی یا شکاف کمتری بین دو نیمه نمایشگر حین بسته بودن گوشی ایجاد خواهد شد. سایز این پنل ۷.۶ اینچ بوده و رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

پنل مورد بحث 1.4R foldable OLED نام داشته و با فناوری شیشه فوق باریک (UTG) سازگار است. شرکت فرانسوی Bureau Veritas که در زمینه آزمایش انواع محصولات و صدور پروانه برای آنها فعالیت می‌کند، پنل OLED جدید سامسونگ را آزمایش کرده و مقاومت آن برای ۲۰۰ هزار مرتبه تا شدن را تضمین کرده است.

سامسونگ می‌گوید پنل 1.4R foldable OLED کمترین میزان نور آبی (۶.۵ درصد) را در مقایسه با دیگر نمایشگرهای مشابه ساطع می‌کند ، بنابراین حین تماشای محتوا فشار کمتری به چشمان کاربر وارد می‌کند. شکاف کمتر بین دو نیمه نمایشگر در گوشی‌های تاشو مزیت دیگری هم دارد و آن کمتر شدن احتمال ورود گرد و غبار و ذرات ریز معلق در هوا به درون گوشی و آسیب وارد شدن به قطعات است. سامسونگ دیسپلی می‌گوید ساختار چند لایه این پنل به گونه‌ای است که حین بسته شدن پنل همانند یک «بالشت» عمل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی