ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به انتقاد اسپاتیفای از معرفی سرویس «اپل وان» پاسخ داد

اپل دیشب سرویس جدیدی با نام «اپل وان» (AppleOne) را معرفی کرد که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرایط ویژه این باندل باعث نگرانی اسپاتفای شده و این شرکت با انتقاد از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۱

اپل دیشب سرویس جدیدی با نام «اپل وان» (AppleOne) را معرفی کرد که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرایط ویژه این باندل باعث نگرانی اسپاتفای شده و این شرکت با انتقاد از رویکردهای ضد رقابتی اپل، از نهادهای ناظر خواسته به این موضوع رسیدگی کنند.

اپل وان در قالب یک باندل متشکل از سرویس‌های دیجیتالی پرکاربرد اپل موزیک، TV پلاس، آرکید  iCould و نیوز پلاس است. بسته‌ها قیمت‌های متنوعی دارند و کاربران می‌توانند به راحتی بسته‌هایی تخفیف دار خریداری کنند. معرفی اپل وان باعث می‌شود برخی سرویس‌های اشتراکی اپل نیز جان تازه‌ای بگیرد. کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود بسته‌های مختلف را خریداری کنند.

ارائه سرویس‌های جذاب اپل با تخفیف بیشتر نسبت به قبل اما باعث نگرانی اسپاتیفای شده است. این شرکت اعلام کرد:

«بار دیگر ، اپل با استفاده از موقعیت خود در بازار، رویکرد ناعادلانه دیگری را در پیش گرفته که نتیجه آن متضرر شدن سایر رقبا است و قصد دارد با عرضه خدمات خود، امکان استفاده از خدمات سایر رقبا را از کاربران بگیرد. از مقامات مربوطه خواستاریم تا فورا در مقابل رویکرد های ضد رقابتی اپل واکنش نشان دهند که اگر چنین مواردی تحت کنترل قرار نگیرد، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به شرکت‌های توسعه دهنده وارد کند و آزادی عمل را در حوزه یادگیری، گوش دادن به موسیقی و استفاده از خدمات سایر شرکت‌ها تهدید می‌کند.»

اسپاتیفای معتقد است، وقتی اپل چنین سرویس‌هایی را بدین شکل عرضه می‌کند، بسیاری از کاربران ممکن است به جای استفاده از اسپاتیفای تنها به سراغ اپل موزیک بروند.

در عین حال، اپل نیز معتقد است کاربران باید خودشان از بین گزینه های موجود، حق انتخاب داشته و تصمیم گیری کنند و از بین سرویس‌های موجود، خدماتی را انتخاب کنند که از آن بیشتر لذت می‌برند. این شرکت دلیل معرفی اپل وان را چنین بیان کرده:

«ما اپل وان را معرفی کردیم چون ارزش بالایی برای کاربران فراهم کرده و روشی آسان برای دستیابی به  سرویس‌های اشتراکی ما است.»

با  معرفی اپل وان، در هزینه‌های اشتراک صرفه جویی می‌شود و کاربران بی شک هزینه‌های کمتری را پرداخت خواهند کرد. چنین سرویس‌هایی مانند اپل وان خصوصا برای خانواده‌ها بسیار مناسب خواهد بود. یکی از ویژگی‌های سرویس‌ جدید کوپرتینویی‌ها این است که کاربران غیر اپلی نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند و همین مساله باعث نگرانی سایر رقبای بازار شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    وقتی رقابت باشه به نفع مصرف کننده هست دیگه اینجوری نیاز نیست واسه هر سرویس پول بدن. حالا اسپاتیفای و آمازون و نت فلیکس و... برای رقابت مجبورن یا باهم همکاری کنن یا قیمت بیارن پایین یا شکست قبول کنن.

    • ww_ea
      ww_ea | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

      اسپاتیفای قبل از همه قیمت هاش رو پایین اورده بود. ولی چون محبود بود سود 30 درصدی به اپ استور بده و از طرفی اپل موزیک از این قانون 30 درصد معافه، اسپاتیفای مجبور شد دوباره قیمت هارو ببره بالا. که تازه سودش با اپل موزیک برابر شه. حالا اپل داره باندل تخفیفی اراِهه میده در حالی که رقبا نمیتون تخفیف بدن پون با وجود 30 درصد سود اپل از سرویس اون ها دیگه چیز ی واسه خودشون باقی می مونه. و به این ترتیب به مرور همه از اسپاتیفای و تیدال و بقیه خارح میشن و به اپل موزیک ملحق میشن چون قیمتش پایین تره. و این یعنی مرگ شرکت های رقیب و از بین رفتن رقابت و ضرر به مشتری چون رقابت همیشه به نفع مشتریه

      • ww_ea
        ww_ea | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

        **چون با وجود 30 درصد سود اپل از سرویس اون ها، دیگه چیز ی واسه خودشون باقی نمی مونه.

مطالب پیشنهادی