ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های کنسولی که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید [قسمت سوم]

تلفن‌های هوشمند شاید هیچوقت جایگزین مناسبی برای کنسول‌ها نباشند ولی موبایل گیمینگ حالا در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌ برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان را با پورت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

تلفن‌های هوشمند شاید هیچوقت جایگزین مناسبی برای کنسول‌ها نباشند ولی موبایل گیمینگ حالا در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌ برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان را با پورت بازی‌هایشان روی آن به سودآوری بیشتری برساند.

سیاستی که از سال 2010 و به لطف عناوینی همانند «گیاهان علیه زامبی‌ها» (Plants vs. Zombies) و «جهان گو» (World of Goo) اولین قدم‌هایش را برداشت و با عرضه پابجی و فورتنایت هم به اوج موفقیت‌های خود رسید و نشان داد که گوشی‌های همراه تا چه اندازه پتانسیل این را دارند تا میزبان بازی‌های کنسولی باشند.

در حدود یک دهه گذشته، بازی‌های مختلفی پای‌شان را از پلتفرم‌های خانگی به گوشی‌ها باز کرده‌اند. عناوینی که هر چند در ابتدای عرضه خیلی‌ها آن‌ها را بازی کرده‌اند ولی تجربه دوباره‌شان با صفحات لمسی و روی گوشی مطمئنا لذت دیگری دارد. اگر می‌خواهید با این عناوین آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

GWENT: The Witcher Card Game و Thronebreaker

  • بازی آنلاین و آفلاین است

مینی گیمِ گوئنت (GWENT) در ویچر 3 آن‌قدر محبوب شد که بعد از مدتی کوتاه استودیوی سازنده، این بازی را در قالب عنوانی جداگانه به پی سی و کنسول‌های خانگی آورد و طی یک سال گذشته هم شاهد عرضه آن برای iOS و اندروید بودیم. GWENT مشابه بقیه بازی‌های کارتی، دو بازیکن را روبه‌رو هم قرار می‌دهد و هر کدام با کارت‌هایی که در اختیار دارند باید سعی کنند حریف را شکست بدهند. اما تکلیف Thronebreaker چیست؟

Thronebreaker در واقع نسخه داستانی GWENT است که فعلا فقط در دسترس کاربران iOS قرار دارد. گیم پلی بازی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش مبارزات که شبیه به گوئنت بوده و با کارت‌هایی که دارید با حریف می‌جنگید و بخش دوم که اجازه ماجراجویی به بازیکن را می‌دهد. بازیکن می‌تواند در بعضی از قسمت‌های بازی به جستجو بپردازد (در نمایی بالا) و اینگونه بیشتر با اتفاقات دنیای اطراف و شخصیت‌ها آشنا شود. Thronebreaker آفلاین بوده و با هوش مصنوعی مبارزه می‌کنید اما GWENT آنلاین است.

GWENT: The Witcher Card Game

GWENT: The Witcher Card Game

سازنده: CD PROJEKT S.A. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3100 مگابایت زبان:
Thronebreaker

Thronebreaker

سازنده: CD PROJEKT قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2000 مگابایت زبان:

Company of Heroes

  • بازی آفلاین است

مهم نیست بازی فانتزی باشد یا الهام گرفته از جنگ‌های واقعی، خیلی از استراتژی‌های موبایل روی هر بستری که هستند باز تفاوت زیادی با هم ندارند. چون این بستر و فضایی که انتخاب شده تنها حکم یک پوسته را دارد و بدون استفاده از پتانسیل‌هایش، سازنده از همان ویژگی‌های تکراری پیروی می‌کند. چیزی که Company of Heroes را ارزشمند کرده، بالاتر از همه ویژگی‌های مثبتش این است که المان‌های جنگ جهانی در بطن گیم پلی‌اش دیده می‌شوند و فقط حکم یک ویژگی ظاهری را ندارند.

Company of Heroes

Company of Heroes

سازنده: Feral Interactive قیمت: 13.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 4000 مگابایت زبان:

The Unfinished Swan

  • بازی آفلاین است

یکی از دوست داشتنی‌ترین ویژگی‌های iOS، عرضه ناگهانی پورت‌های کنسولی برای آن است و The Unfinished Swan به عنوان آخرین پورتِ کنسولی این سیستم عامل هفته گذشته سر و کله‌اش از ناکجا آباد پیدا شد. بازی داستان کودکی یتیم را روایت می‌کند که یک شب بیدار می‌شود و می‌بیند تابلو نقاشی محبوبش نیست و توسط قویی دزدیده شده است. بنابراین برای پیدا کردنش به راه می‌افتاد تا اینکه به یک دنیای جادویی نقاشی شده با رنگ سفید می‌رسد. حالا با ماجراجویی در این دنیا باید تابلو‌ خود را پیدا کند.

The Unfinished Swan

The Unfinished Swan

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1100 مگابایت زبان:

GRIS

  • بازی آفلاین است

یک لیستِ دیگر از بهترین‌ها و باز هم گریس، این‌قدر زیبایی‌های این بازی ستایش شده که راستش را بخواهید جمله جدیدی به ذهنم نمی‌رسد. بنابراین خودتان بدانید که بازی زیباست، بعلاوه اینکه پلتفرمری ماجراجویی بوده و داستان دختری به نام گریس را به‌تصویر می‌کشد که به دنیایی بی‌رنگ سقوط می‌کند و با به دست آوردن قدرت‌هایی باید رنگ و احساس را به آن برگرداند. در بازی خبری از دیالوگ نیست و روایتش را روی دوش بخش بصری‌ و موسیقی‌اش گذاشته است.

GRIS

GRIS

سازنده: DevolverDigital قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2500 / 626.85 مگابایت زبان:

Dead Cells

  • بازی آفلاین است

Dead Cells بازی سختی است و کنترلش با صفحات لمسی موبایل هم سخت‌ترش کرده اما این جنسِ چالش آن‌قدر لذت بخش است که با وجود همه اعصاب خردی‌هایی که انتظارتان را می‌کشد، اگر از طرفدارانِ اکشن‌های روگ لایک هستید باز عاشقش می‌شوید. در Dead Cells هرچه‌قدر بیشتر تلاش می‌کنید بیشتر با رفتار دشمنان آشنا می‌شوید، آیتم‌های بیشتری به دست می‌آورید و در نتیجه می‌دانید که دارید به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید. بنابراین هر بار که می‌بازید، همچنان ادامه می‌دهید و همین بازی را اعتیادآور کرده است.

Playdigious

Playdigious

سازنده: Playdigious قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 644.5 / 724.77 مگابایت زبان:

Stardew Valley

بازی کامپیوتر برای اندروید

  • بازی آفلاین است

حداقل برای من استاردیو ولی (Stardew Valley) از آن بازی‌هایی است که دوست دارم هر جایی که خواستم تجربه‌اش کنم، نه اینکه هر بار مجبور باشم پشت کامپیوتر یا کنسول بروم. به همین خاطر با وجود اینکه بازی روی پلتفرم‌های خانگی احتمالا بیشترین طرفدارانش را دارد اما به نظرم لذت بخش ترین لحظاتش را روی گوشی‌های هوشمند یا نینتندو سوییچ ارائه می‌دهد. در این شبیه ساز کشاورزی/زندگی مزرعه‌ای به شخصیت اصلی ارث می‌رسد و حالا وظیفه بازیکن است تا با چیزهایی که می‌خواهد این مزرعه را زنده نگه دارد.

Stardew Valley

Stardew Valley

سازنده: Chucklefish Limited قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 366.9 / 339.45 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Adutrix
    Adutrix | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    اگه موبایل قوی دارید توصیه میکنم حتما Bright Memory رو هم یه امتحانی بکنید.پورتش بسیار خوبه و گرافیکش تقریبا در حد نسخه PCش هست

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    اقای کریمی بتا جدید فیفا هم اومده شرکت نکسون ساخته تو پلی استور هست ولی با هر ای پی امتحان کردم میزنه برای کشور شما در دسترس نیست اگه میشه یه نگاهی به بازی کنید مثل سال های قبل یه بررسی در موردش بنویسید

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

      تو خود سایتش که با زبون ژاپنی نوشنه. با ای پی ژاپن امتحان کن ببین جواب نمیده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

      سلام محمد، ممنون از نکته ای که گفتی. من خودم اولین بار بود میشنیدم این خبر رو و کامنتتُ که دیدم رفتم سراغش تا ببینم قضیه چیه.

      این نسخه همونطور که خودت هم اشاره کردی، در همکاری بین نکسون و الکترونیک آرتز ساخته شده و مخصوص بازیکن‌های کره‌ای هست ظاهرا. هنوز مشخص نشده انگار تاریخ عرضه نسخه جهانی اما احتمالا ماه آینده باشه.

مطالب پیشنهادی