ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی Xperia 5 II
تکنولوژی

گوشی سونی Xperia 5 II با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

دقایقی پیش شرکت سونی از گوشی Xperia 5 II با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و امکانات خوب در زمینه تصویربرداری و گیمینگ رونمایی کرد. این گوشی ۹۴۹ دلار قیمت دارد و فروش آن از ۲۹ سپتامبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹

دقایقی پیش شرکت سونی از گوشی Xperia 5 II با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و امکانات خوب در زمینه تصویربرداری و گیمینگ رونمایی کرد.

این گوشی ۹۴۹ دلار قیمت دارد و فروش آن از ۲۹ سپتامبر (چهارم مهرماه) آغاز می شود با این حال عجیب است که سونی اعلام کرده گوشی های فروخته شده تا چهارم دسامبر (یک هفته بعد) به دست مشتریان نخواهند رسید و عجیب تر آنکه سونی Xperia 5 II گرچه از 5G پشتیبانی می کند اما طبق اعلام شرکت سازنده اش قابلیت اتصال به شبکه نسل پنجم آمریکا را ندارد.

تازه ترین تلفن هوشمند پرچمدار سونی به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ مجهز شده و با وجود این نمایشگر بزرگ جثه کوچک تر نسبت به نسل قبلی اش دارد.

سونی Xperia 5 II

از جمله امکانات سخت افزاری این گوشی میتوان به چیپست اسنپدراگون 865، باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آن اشاره کرد. سونی در این گوشی نیز اسپیکرهای استریو دو وجهی اش را نگه داشته و جک هدفون همچنان در بدنه آن به چشم می خورد (هر دوی این امکانات به تدریج در حال حذف شدن از روی بدنه موبایل های امروزی هستند) و متاسفانه باید بگوییم خبری از قابلیت شارژ بیسیم در این محصول نیست.

اما در مورد امکانات تصویربرداری باید بگوییم که Xperia 5 II از آرایه دوربین سه گانه در بخش پشتی بدنه اش برخوردار است که به تعبیر شرکت سازنده اش ترکیب حسگرهای ۱۶، ۲۴ و ۷۰ میلیمتری را شامل می شوند.

سونی همچنین ادعا کرده این گوشی اولین تلفن هوشمند دنیا با قابلیت ضبط اسلو موشن 4K HDR با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است. Xperia 5 II همچنین درست مانند نسل قبلی خود بهترین سیستم فوکوس خودکار شرکت سازنده اش را دارد؛ به این معنی که می تواند با سرعتی فوق العاده بالا روی چشم انسان یا حیوان زوم کند و همچنان تصاویری شارپ از سوژه هایش بگیرد. مد عکسبرداری پیاپی این گوشی نیز قابلیت ثبت ۲۰ فریم در هر ثانیه را دارد.

اما یکی از جالب ترین ویژگی های عکاسی این گوشی امکان اتصال مستقیم آن به دوربین های بدون آینه سونی برای آپلود عکس هاست. البته این قابلیت را نمی توان با اتصال از طریق USB برابر دانست با این حال به مراتب از راهکارهای مبتنی بر وای فای سریعتر عمل میکند.

سونی Xperia 5 II سونی Xperia 5 II

سونی همچنین دستی به قابلیت های گیمینگ این گوشی کشیده و یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نرخ اسکن تاچ ۲۴۰ هرتز را به گوشی های موبایل تولیدی اش آورده است. این شرکت همچنین یک مد بهبوددهنده گیم را برای اسمارت فون جدید خود در نظر گرفته که از آن جمله میتوان به امکان تنظیم مستقیم نرخ رفرش صفحه نمایش و قفل کردن آن، حذف تاری حرکت و سرعت بالای پاسخگویی به فرامین تاچ اشاره کرد.

جالب تر آنکه شرکت ژاپنی یک قابلیت بایپس یا میانبر دریافت انرژی را هم برای این گوشی در نظر گرفته که به آن امکان می دهد بدون شارژ کردن باتری برق را مستقیما از کابل USB-C دریافت کند. این امر داغ شدن گوشی را به میزان چشمیگری کم می کند و این یعنی چیپست گوشی میتواند با بالاترین توان خود کار کند. سونی همچنین یک هیت سینک گرافنی را هم به  Xperia 5 II اضافه کرده است تا فرایند خنک سازی آن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

سونی Xperia 5 II دارای استاندارد IP65/68 است که بدنه آن را در برابر آب مقاوم می کند و در قالب سه رنگ مشکی، آبی و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mehrdad6878
    mehrdad6878 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    خیلی سلطانه

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا جای خیلی از برند های خاطره ساز خالیه

  • Bandar village
    Bandar village | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    دوستان کسی میدونه موبایل سونی رو از کجا میشه خرید؟؟

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    نمایشگرش 1080 هست یا 4K

  • omid
    omid | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    سونی عالیه فقط طراحیش ضعیفه جذاب نیست متاسفانه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی