ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی
نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن هایی که نمی توانید در گوگل پلی پیدا کنید

در این شکی نیست که گوگل پلی استور، بهترین و امن‌ترین منبع دانلود اپ‌های اندرویدی در دنیاست. ولی آیا فروشگاه گوگل «تمام» اپلیکیشن‌های اندروید را در بر می‌گیرد؟ حقیقت این است که بعضی اپلیکیشن‌ها به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

در این شکی نیست که گوگل پلی استور، بهترین و امن‌ترین منبع دانلود اپ‌های اندرویدی در دنیاست. ولی آیا فروشگاه گوگل «تمام» اپلیکیشن‌های اندروید را در بر می‌گیرد؟ حقیقت این است که بعضی اپلیکیشن‌ها به دلایل مختلف (سیاسی، تجاری، تغایر با قوانین پلی استور و ...) ترجیح می‌دهند یا «مجبور» می‌شوند که از محیطی خارج این فروشگاه خود را به مردم عرضه کنند.

طبیعتا در بین این اپ‌ها محصولات ارزشمندی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد. برای همین در این مقاله تصمیم گرفتیم چند مورد از این اپلیکیشن‌های ناب و کاربردی که نمی‌توانید در گوگل پلی پیدا کنید را با هم مرور کنیم. پس تا پایان همراهمان باشید.

APKMirror

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

APKMirror در اصل یک «وبسایت» است و نه یک اپلیکیشن. اما حجم بسیار عظیمی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در خود جای داده که به همه می‌توانید به طور رایگان دسترسی داشته باشید. بهترین مثالی که می‌توانم برای APKMirror بزنم، یک «کتابخانه» از نسخه‌های مختلف اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

تقریبا تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی که در پلی استور وجود دارند، در APKMirror هم هستند. با این مزیت که در این وبسایت، می‌توانید به «نسخه‌های مختلف» اپلیکیشن مد نظرتان دسترسی داشته باشید. مثلا اگر نسخه جدید اینستاگرام که از پلی استور دانلود کرده‌اید درست کار نمی‌کند، می‌توانید به آرشیو APKMirror بروید و آپدیت قبلی را به صورت فایل APK دانلود کنید.

این موضوع درباره نسخه‌های بتای مختلف اپلیکیشن‌ها هم صدق می‌کند که به همه می‌توانید از APKMirror دسترسی داشته باشید. با این حساب APKMirror کتابخانه‌ای است که هرگز نباید به سادگی از کنارش عبور کنید.

Cerberus

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

حرفه‌ای‌های دنیای اندروید حتما سربروس را می‌شناسند. این محصول یک اپلیکیشن Find My Phone فوق‌العاده کاربردیست که زمانی در پلی‌استور حضور داشت و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد، ولی به خاطر دسترسی‌هایی که از کاربر می‌خواست (و این سطح دسترسی با قوانین گوگل پلی برای میزبانی از اپ‌ها تغایر داشت) از این فروشگاه حذف شد.

اما خوشبختانه این اپ همچنان زنده است و از طریق وبسایت تیم سازنده می‌توانید دانلودش کنید. سربروس با نصب در گوشی می‌توانید از سارق یا کسی که قصد وارد شدن به گوشی‌تان را داشته عکس بگیرد، موقعیت جغرافیایی گوشی را برایتان پیامک کند، و چند ویژگی دیگر که Find my device خود گوگل هم آن‌ها را ندارد.

این اپ رایگان نیست و برای استفاده از کاربر طلب حق اشتراک می‌کند، ولی با جستجو در گوگل فارسی می‌توانید نسخه‌ کرک و آنلاک آن را پیدا کنید.

Fortnite

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

حتم دارم از ماجرای اعتراض اپیک گیمز به دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی با خبر هستید؛ اعتراضی که منجر به اخراج فورتنایت از این دو فروشگاه اپلیکیشن شد. در هر صورت، به نظر می‌رسد حالا حالاها نمی‌توانید به بازگشت این بتل رویال محبوب به این دو فروشگاه امیدوار باشید.

در حال حاضر تنها راه دریافت این بازی در iOS و اندروید، مراجعه به وبسایت اپیک گیمز است. البته روش‌های دیگری هم برای Sideload کردن (یا نصب از طریق فایل نصبی) بازی هم وجود دارد که فعلا باید به آن‌ها اتکا کنید تا روزی که اپیک گیمز فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خودش برای موبایل گیمینگ را رونمایی کند.

Google Camera

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

خیلی عجیب است ولی Google Camera دو نسخه کاملا متفاوت از هم دارد. یکی که همین حالا در پلی استور حضور دارد و صرفا می‌توانیم آن را «قابل قبول» بدانیم. ولی دیگری که باید با Sideload نصبش کنید چند درجه از نسخه‌ حاضر در پلی استور بهتر و با کیفیت‌تر است.

نسخه‌ بهتر Google Camera مزایایی از جمله پردازش عکس‌ها با کیفیتی برابر با دیوایس‌های پیکسل، همراه با ویژگی‌های دیگری مثل Night Sight و Astro Mode را ارائه می‌کند که در نسخه گوگل پلی پیدایشان نمی‌کنید. وبسایت XDA-Developers این نسخه Google Camera را در آرشیو خود نگهداری می‌کند که می‌توانید با مراجعه به این لینک دانلودش کنید.

البته حواستان باشد که Google Camera با «همه» دیوایس‌های اندروید سازگاری ندارد و ضمنا در چند نسخه مختلف عرضه شده که پیش از دانلود، باید به سازگاری آن با گوشی اندرویدی‌تان توجه داشته باشید.

F-Droid

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

F-Droid مثل پلی استور گوگل یک فروشگاه اپلیکیشن است و رقیب آن. بنابراین واضح است که چرا در پلی استور میزبانی نمی‌شود. البته یک دلیل دیگر هم وجود دارد: در F-Droid فقط و فقط اپلیکیشن‌های FOSS (رایگان و متن‌باز) ارائه می‌شوند و به طور خلاصه اپلیکیشن‌هایی که شاید از نظر امنیتی در آزمون گوگل پلی پذیرفته نشوند.

این موضوع برای بعضی کاربران که به حاشیه امن گوگل پلی پناه برده‌اند ممکن است چالش برانگیز باشد. بنابراین ریسک استفاده از F-Droid پای خودتان! اما باید این را بدانید که در این فروشگاه اپ محصولات رایگانی را پیدا می‌کنید که بعضی‌هایشان از نمونه‌های مشابه در گوگل پلی عملکرد بسیار بهتر و باکیفیت‌تری دارند.

Magisk Manager

نصب برنامه اندروید خارج از گوگل پلی

Magisk Manager برای گیک‌ها و حرفه‌ای‌ها طراحی شده؛ افرادی که عاشق دستکاری تنظیمات کارخانه‌ای دیوایس‌شان هستند و دلشان می‌خواهد از نهایت قدرت سخت‌افزاری گوشی‌شان کار بکشند.

برای همین ماژول‌هایی در این اپ ارائه شده که بتوانید با نصب آن‌‌ها عملکرد سخت‌افزاری گوشی خود در موقعیت‌های مختلف را ارتقاء داده یا تحول گسترده‌ای در آن اعمال کنید. با این حساب باید بدانید که نصب این اپ برای کسانی که دانش فنی کمی دارند تقریبا خطرناک محسوب می‌شود.

نکته بعد این که برای نصب شدن این اپ حتما باید از یک دیوایس روت شده استفاده کنید.


مطمئنا اپلیکیشن‌های ارزشمند خارج پلی استور به فهرستی که ارائه شد محدود نیستند و این مقاله به مرور زمان به‌روزرسانی می‌شود. اما تا به‌روزرسانی بعدی از شما دعوت می‌کنیم که با پیشنهادات‌تان ما را در تکمیل این مقاله یاری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mahan
    Mahan | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    برنامه های داخل App Galleryهم خیلی خوبن

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    کسی از Cerberus استفاده کرده؟ امنیت داره؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • aminaj
      aminaj | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

      به نظر من هر چقدر هم خوب باشه کارایی نداره چون سارق سیمکارتو خارج میکنه و اکثرا به صورت قطعات میفروشن

  • elshan123
    elshan123 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا apk mirror یه نعمته

  • Marshall
    Marshall | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    مطلب خوبی بود. ممنون.

مطالب پیشنهادی