ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویداد سکوی پرتاب ۱۰۰ استارتاپ: ۷ میلیارد سرمایه برای ۳۰ استارتاپ موفق جمع‌آوری شد

رویداد سکوی پرتاب صعود تابستانه مجموعه ۱۰۰ استارتاپ با معرفی ۳۰ استارت‌آپ موفق در جذب سرمایه به پایان رسید. مدیر ارتباطات و رسانه ۱۰۰ استارت‌آپ خبر داده در پایان یک روز رقابت بین ۶۰ تیم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

رویداد سکوی پرتاب صعود تابستانه مجموعه ۱۰۰ استارتاپ با معرفی ۳۰ استارت‌آپ موفق در جذب سرمایه به پایان رسید. مدیر ارتباطات و رسانه ۱۰۰ استارت‌آپ خبر داده در پایان یک روز رقابت بین ۶۰ تیم استارت‌آپی، نزدیک به ۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی شد.

از بین حدود ۷۰۰ طرح ارسال شده به این مجموعه استارت‌آپی، ۶۰ استارت‌آپ برای داوری نهایی انتخاب شده بودند،که ۵۰ تیم از آنها به صورت حضوری و ۱۰ تیم دیگر به صورت مجازی داوری شدند. «ارسلان باسلی‌زاده» مدیر ارتباطات و رسانه مجموعه ١٠٠ استارت آپ در این رابطه خبر داده که ۱۰۰ استارت‌آپ به دنبال تشکیل زیرساختی برای تیم های حاضر در مرحله بذری و پیش بذری است و می‌خواهد جریان این اتفاقات در روندی سریع‌تر رخ بدهد. در همین راستا در این رویداد ۳۲ داور و منتور از مجموعه‌های مختلف استارتاپی کشور حضور داشتند و ۲۱۷ داوری در یک روز رقم خورد.

باسلی زاده با تاکید بر لزوم حرکت هماهنگ و متحد برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور در شرایط حاضر گفت: «نه تنها در داوری و منتوری، بلکه در سرمایه گذاری هم از ظرفیت مجموعه های مختلف استفاده می‌کنیم، در حال حاضر صندوق سرمایه گذاری این مجموعه با حضور ۶ مجموعه بنیاد برکت، شناسا، موسسه صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان خراسان رضوی، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان در حال فعالیت است.»

باسلی زاده همچنین تاکید دارد که در رویداد پنجشنبه، مجموعه های حاضر در رویداد می‌توانستند بر استارتاپ‌های خاص نیز سرمایه گذاری نمایند: «در رویداد سکوی پرتاب از طرف داوران حاضر ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صورت گرفت.»

در اختتامیه این رویداد داوران تیم‌های منتخب را معرفی کردند که این تیم‌ها عبارتند از «استودیو پرتو»، «بهزی»، «منو»، «هووم»، «اسپو»، «وی‌لرنو»، «بوتیک»، «باینو»، «چمدون»، «حامی‌باش»، «آن‌آموز»، «خشک‌شویی اتوبان»، «سینا طب نوین»، «دیبانگاران تن‌پوش گستر»، «دون‌دوک»، «نورولند»، «سمف‌کیدز»، «چی خوبه»، «چارچرخ»، «سه‌کنج»، «رنکینگ»، «نت‌بوک»، «ترید‌هاب»، «اکتیویا»، «تک بی»، «دروا»، «اسپیکا»، «قلمه»، «دورطب» و «قلنج».

به گفته باسلی زاده مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ به صورت عمومی روی تمام استارت‌آپ‌ها با هرایده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند.تیم‌ها هم در هر حوزه‌ای که هستند، خدمات و ایده‌های خود را ارائه می‌دهند و مورد بررسی قرار می‌گیرند. شایان ذکر است در این رویداد داورها از افراد توانمند اکوسیستم بودند و آنها در حوزه‌های مختلف از سلامت و بیوتکنولوژی تا ارائه خدمات و سرویس‌ها فعالیت می‌کنند و در این رویداد نیز تیم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر ارتباطات و رسانه ۱۰۰ استارت‌آپ با اشاره به حضور مسئولان دولتی در رویداد اخیر این مجموعه گفت: «امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مشکات اسدی، مشاور زنان معاون وزیر ارتباطات، سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله مسئولان بازدید کننده از رویداد بودند و با همکاری این نهادها مساعدت های خوبی را برای تیم های موفق در داوری در نظر گرفته ایم، که به زودی به اطلاع آنها خواهد رسید.»

آنطور که باسلی‌زاده می‌گوید قدم بعدی برای تیم های حاضر در رویداد سکوی پرتاب جذب اولین نوبت سرمایه و ورود به فرایند شتابدهی است: «این شتابدهی نیز با معرفی به شتابدهنده های همکار صورت می‌گیرد.» در نهایت باید گفت ۱۰۰استارت‌آپ آمادگی دارد با شتابدهنده های مختلف وارد همکاری شود و در حال حاضر نیز با چند شتابدهنده در تهران و شهرستان‌ها در حال همکاری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی