ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تیگو به آمریکا می‌رود؛ تلاش هولدینگ HAAH برای فروش محصولات چری در ایالات متحده

اواخر بهمن ماه گذشته بود که هولدینگ خودرویی HAAH برندی جدید به نام ونتاس (Vantas) پایه‌گذاری کرد. همانطور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، محصولات این برند بر مبنای مدل‌های جدید شرکت چری ساخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اواخر بهمن ماه گذشته بود که هولدینگ خودرویی HAAH برندی جدید به نام ونتاس (Vantas) پایه‌گذاری کرد. همانطور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، محصولات این برند بر مبنای مدل‌های جدید شرکت چری ساخته شده و در بازار ایالات متحده به فروش خواهند رسید.

اخبار خودرویی

حال پس از تقریبا هفت ماه خبر می‌رسد، HAAH برند دیگری را تاسیس کرده است. این برند تی-گو (T-GO) نامگذاری شده و محصولات آن نیز بر اساس مدل‌های مختلف کمپانی چینی چری توسعه خواهند یافت.

نام تی-گو برای ایرانیان بسیار آشناست، چرا که چند کراس‌اوور شرکت چری با نامی مشابه در کشور ما عرضه شده‌‌اند. به گفته هولدینگ HAAH برند تی-گو از اواخر سال 2022 در آمریکا شروع به کار خواهد کرد و در ساخت محصولات آن از پلتفرم T1X چری استفاده خواهد شد.

چری می‌گوید پلتفرم T1X توسط مهندسانی که سابقه کار در شرکت‌های بزرگی چون ب‌ام‌و، فورد و جنرال موتورز را دارند، ساخته شده است.

اولین مدل تحت برند تی-گو در آمریکا، یک کراس‌اوور کامپکت خواهد بود. پس از این مدل و تا سال 2024 حداقل دو خودروی دیگر به کراس‌اوور مذکور ملحق می‌شوند. بد نیست اشاره کنیم مدل‌های مختلف تی-گو در یک کارخانه آمریکایی و با قطعات تولید داخل و وارداتی مونتاژ خواهند شد.

با توجه به اینکه برند جدید HAAH تی-گو نامگذاری شده و از آنجایی که محصولات آن بر مبنای پلتفرم T1X شرکت چری خواهند بود، دور از انتظار نیست مدلی مثل تیگو 7 سر از آمریکا در بیاورد. جدیدترین نسخه از این کراس‌اوور خوش‌استیل نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند.

به غیر از موتور 1.5 لیتری، تیگو 7 با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ نیز قابل سفارش است. این موتور هم 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد.

اگر سیاستی مشابه با برند ونتاس برای تی-گو پیاده‌سازی شود، می‌توان حدس زد که تولیدات این برند تازه‌تاسیس هم در واقع همان مدل‌های مختلف چری هستند که حامل لوگویی متفاوت خواهند بود. البته با توجه به قوانین سختگیرانه‌تر در آمریکا، احتمالا تغییراتی جزئی در پیشرانه‌ها و برخی قسمت‌های دیگر اعمال خواهد شد.

آقای دیوک هیل (Duke Hale) مدیرعامل HAAH گفته برند تی-گو مثل ونتاس تجربه مشتریان از خرید خودروی جدید را متحول خواهد کرد. وی افزوده مشتریان خواهند توانست با قیمتی رقابتی و بدون نیاز به چانه‌زنی، در یک ساز و کار دیجیتال و کاملا شفاف مدل‌های تی‌گو را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی