ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان آمازون به دریافت رشوه برای دستکاری نظرات و فروش کالاهای ممنوعه متهم شدند

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به تازگی علیه ۶ فرد که به عنوان مشاور فروشندگان شخص ثالث آمازون به کارکنان این فروشگاه رشوه پرداخت کرده بودند، اعلام جرم کرد. این افراد به کارکنان و پیمانکاران ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به تازگی علیه ۶ فرد که به عنوان مشاور فروشندگان شخص ثالث آمازون به کارکنان این فروشگاه رشوه پرداخت کرده بودند، اعلام جرم کرد.

این افراد به کارکنان و پیمانکاران آمازون ۱۰۰ هزار دلار رشوه پرداخت کرده‌اند تا به اطلاعات داخلی و موارد دیگری که باعث برتری آن‌ها در فضای رقابتی مارکت پلیس (Marketplace) بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان می‌شود، دست پیدا کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، این طرح حداقل از سال ۲۰۱۷ در جریان است. یکی از دادستان‌های آمریکا، «برایان تی.موران» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«قربانی نهایی چنین اقداماتی، عموم مردم هستند چرا که کالاهای نامرغوب و حتی خطرناکی که باید از مارکت پلیس حذف می‌شدند را خریداری کرده و تحویل گرفته‌اند.»

ارزش چنین اقداماتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده که نه تنها با افزایش فروش محصولات برخی فروشندگان، بلکه با تخریب رقبا نیز به دست آمده است. چندین روش مختلف برای دستکاری محصولات درنظر گرفته شده بود. برای مثال این افراد از کارکنان درخواست کرده بودند که کالاها یا حساب‌های تعلیق شده یا حتی ممنوع شده را دوباره وارد فروشگاه کنند.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، برخی از آن‌ها کالاهای مصرفی الکترونیکی بوده‌اند که امکان آتش گرفتن آن‌ها وجود داشته یا اینکه برای استفاده توسط انسان مورد تایید قرار نگرفته بودند. علاوه بر بازگرداندن این کالاها به فروشگاه، کارکنان بررسی‌های مربوط به آن‌ها را نیز تغییر داده بودند و نظرات مثبتی درباره آن‌ها منتشر کرده بودند.

آمازون

علاوه بر این موارد، کارکنان حمله علیه فروشندگانی که با مشتریان مشاوران رقابت می‌کردند را نیز تسهیل کرده‌اند. این افراد اطلاعاتی درباره درآمد، پایگاه مشتریان و حتی تامین‌کنندگان را در اختیار مشتریان مشاوران قرار داده‌اند. این ۶ مشاور آمازون همچنان به الگوریتم‌های بسیار سری این مارکت پلیس نیز دسترسی پیدا کرده بودند.

با پرداخت رشوه یک مزیت دیگر نیز در اختیار فروشندگان شخص ثالث قرار گرفت که آن، فضای بیشتر در انبار بود. این فروشندگان همچنین توانسته بودند برای فروش کالاهای محدود یا ممنوع شده مانند لوازم آرایشی و کیت‌های مربوط به باز کردن قفل‌ها نیز تاییدیه دریافت کنند. کارکنان آمازون که در این طرح مشارکت داشتند همچنین به فروشندگان برای موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی مشاوره داده‌اند.

در صورتی که این ۶ نفر در دادگاه متهم شناخته شوند، باید منتظر احکام سنگینی باشند. هر کدام از آن‌ها شاید مجبور به تحمل بیش از دو دهه حبس شوند و همچنین نیم میلیون دلار جریمه پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

    اینها اصلیشون آمریکایی نبوده، خارجی بودن حتما، یک آمریکایی اصیل هیچ وقت از این کار ها نمیکنه، تاریخ آمریکا رو بخونید

مطالب پیشنهادی