راز زبان بدن؛ این حرکات جذابیت تان را کم می کنند

راز زبان بدن؛ این حرکات جذابیت تان را کم می کنند

خیلی قبل تر از اختراع لباس و لوازم آرایش یا حتی زمانی که بشر بتواند صحبت کند، زبان بدن وجود داشته است. به همین دلیل است که ارتباط غریزی اصلی ترین عامل مؤثر در طرز فکر دیگران نسبت به ما است.

در ادامه می خواهیم با حرکات بدنی ای آشنا شویم که برای حفظ جذابیت تان باید از آن ها دوری کنید.

۱- گرفتن دست دیگر خود از پشت

وقتی یک دست خود را با دست دیگرتان از پشت نگه می دارید، این حرکت پیام خوبی به دیگران نمی دهد. بیشتر به این خاطر که ما وقت هایی که بدخلق یا عصبانی هستیم چنین حالتی به خود می گیریم. و هرچه دست خود را از قسمت بالاتری نگه دارید، ظاهر ناخوشنودتری برای دیگران پیدا می کنیم.

۲- ضربدری کردن پاها از مچ

وقتی پاهای خود را از مچ ضربدری می کنید، این حرکت نشان می دهد که خودتان به چیزی می گویید کاملاً باور ندارید. اگر دست هایتان را هم در جیب هایتان بگذارید، احتمالاً کسی به حرف هایتان توجه نخواهد کرد.

وقتی دست هایتان را در جیب هایتان پنهان می کنید، معمولاً سعی دارید اضطراب خود را پنهان کنید. این حرکت در واقع معانی مختلفی دارد که به صورت کلی باید تفسیر شوند، اما در بیشتر موارد وقت هایی که مضطرب هستیم این حالت را به خود می گیریم.

۳- قفل کردن دست ها در هم

قفل کردن دست ها در هم نسخه ی کوچک تری از دست به سینه شدن است و معنایش این است: «دلم می خواهد تنها باشم، من اینجا نیستم و به تو هم ربطی ندارد.» حتماً شما هم موافقید که این حرکت پیام چندان خوبی به دیگران نمی دهد.

۴-  قفل کردن دست ها در هم و بالا آوردن آن ها

این حرکت شکل دیگری از حالت قبلی است اما به مراتب بدتر از آن: هر چه دست های خود را بالاتر آورید، یعنی بیشتر می خواهید خود را پشت آن ها پنهان کنید.

۵- قوز کردن

بد ایستادن و نشستن نه تنها به سلامت شما صدمه می زند، بلکه نشان می دهد شما یک شخص درمانده و خجالتی هستید و از زندگی تان راضی نیستید. کشیدن پاها روی زمین هم همین گونه است، حرکتی که پیری را تداعی می کند.

پس وقتی راه می روید پاها و پشت تان را صاف نگه دارید. رعایت همین نکات ساده ظاهر بهتری به شما می دهد، حتی بیشتر از پوشیدن یک لباس نو.

۶- لبخند کج

لبخند کج برای بسیاری از ما تبدیل به یک عادت شده و این اصلاً خوب نیست چون آدم ها آن را بیشتر نشانه ی طعنه و تمسخر می دانند. سعی نکنید ادای آدم بدهای توی فیلم ها را درآورید و شک نکنید که خنده ی صادقانه و خالصانه بسیار بهتر است. اینطوری دوست های بسیار بیشتری پیدا خواهید کرد!

۷- گذاشتن دست به سمت طرف مقابل

همه متوجه معنی این حرکت نمی شوند، اما در هر حال باید در استفاده از آن احتیاط کنید. اگر پشت یک میز نشسته و در حال صحبت با کسی بودید، دست خود را به شکلی که در تصویر بالا آمده نگذارید. این حرکت برای کسی که با او در حال صحبت هستید ممکن است این معنی را دهد که «خواهش می کنم دیگر حرف نزن». به همین دلیل این حرکت شما را هم‌صحبت خوبی نشان نمی دهد.

۸- دست به کمر شدن

این حرکت بسیار تهاجمی است و ما گاهی اوقات صرفاً به این خاطر این حالت را به خود می گیریم که نمی دانیم دست هایمان را کجا بگذاریم. این حرکت اما این پیام را می دهد: «با من چه حرفی داری؟ احتمالاً هر چه باشد با آن مخالفم.» این حرکت نشان نمی دهد که شما دوست دارید با کسی صحبت یا به او اعتماد کنید.

۹- اشاره کردن با انگشت شست

همه ی ما با این حالت آشنا هستیم. آدم ها این حرکت را وقتی انجام می دهند که می خواهند به چیزی در پشت شان اشاره کنند. از این حرکت اما اغلب می تواند به نشانه ی بی احترامی برداشت شود. وقتی این حالت را به خود می گیرید، انگار می خواهید بگویید: «بله می دانم می دانم» و هر چه بگویید انگار بی توجه حرفی زده اید.

۱۰- مشت کردن دست ها

این حرکت تنش و ترس پنهانی را نشان می دهد که در شما وجود دارد. هر چه مشت تان را بالاتر نگه دارید، یعنی میزان این تنش بیشتر است. انگار آماده اید که هر لحظه به کسی مشت بزنید یا از خودتان دفاع کنید و اطرافیان تان می توانند این را حس کنند. به همین خاطر است که در مذاکرات کاری با کسانی که هنگام نشستن چنین حالتی به خود می گیرند کمتر قرارداد بسته می شود.

۱۱- گذاشتن دست جلوی دهان

شما نباید هنگام صحبت کردن دست تان را جلوی دهان تان بگذارید چون ممکن است طرف مقابل تان فکر کند چیزی را از او پنهان می کنید.

علاوه بر این، وقتی دروغ می گوییم ناخودآگاه به دهان مان دست می زنیم و این نکته ای است که خیلی ها آن را می دانند. به علاوه، وقتی دست تان را جلوی دهن تان می گذارید ممکن است فهم حرف هایتان سخت شود و می دانید که کسی دوست ندارد از دیگران بخواهد حرف هایشان را دوباره تکرار کنند.

۱۲- تکان دادن انگشت خود به سمت دیگران

در بیشتر موارد وقتی این حالت را به خود می گیریم که می خواهیم کسی را قانع کنیم یا تحت کنترل خود درآوریم، اما ممکن است نتیجه ی معکوس داشته باشد چون بیشتر آدم ها از نصیحت شدن خوش شان نمی آید.

به طور کلی راز کاریزماتیک بودن خیلی ساده است: اینکه هر چه حالت بازتری به بدن خود دهید، راحت تر می توانید ذهنیت خوبی از خودتان در دیگران بسازید. شانه هایتان را عقب دهید و کف دست هایتان را نشان دهید، خواهید دید که آدم ها بیشتر جذب تان می شوند.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اید چون رفتار ما روی احساس مان تأثیر می گذارد.

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ادریس شهریور ۲۷, ۱۳۹۹

    آدمایی که دستاشون قطع شده یا اصلا مادرزاد دستاشون شکل نگرفته چطور باید حرکاتشون رو تشخیص داد؟
    از اون سوالا!!!

  • امیدم شهریور ۲۸, ۱۳۹۹

    چرا هرکاری که سوژه ٔ بیچارمون می‌کرده وسایل خشم و قضب طرف مقابل می‌شده :))))

  • Mohammad فروردین ۱۹, ۱۴۰۱

    ۸۰درصدش در مورد من صدق نمیکنه بیشتر این حرکات و انجام میدم ولی واقعا هدفم چیزی نیست که اینجا گفته ،خودم که میدونم چه حسی دارم