ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

احتمال بازگشت قرنطینه همزمان با نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا به یک میلیون نفر

ویروس کرونا چندین ماه است که زندگی همه انسان‌ها در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و ظاهرا تا زمانی که واکسن آن تولید نشود، دست از سر ما بر نمی‌دارد. شمار قربانیان این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

ویروس کرونا چندین ماه است که زندگی همه انسان‌ها در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و ظاهرا تا زمانی که واکسن آن تولید نشود، دست از سر ما بر نمی‌دارد. شمار قربانیان این ویروس در حال نزدیک شدن به رقم ۱ میلیون نفر است که همین موضوع، کشورهایی اروپایی را مجبور کرده که دوباره به قرنطینه شهروندان را مدنظر قرار دهند.

تا به امروز در سراسر جهان شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۳۱ میلیون نفر عبور کرده که در این میان سهم کشورمان، بیش از ۴۲۰ هزار نفر است. شمار قربانیان این ویروس نیز با سرعت بالایی به مرز ۱ میلیون نفر نزدیک می‌شود و بیش از ۲۴ هزار نفر در ایران نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با گذر از موج اول شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، دولت‌ها تصمیم به کاهش محدودیت‌ها گرفتند و بسیاری از مشاغل به حالت قبلی خود بازگشتند که همین موضوع، افزایش چشمگیر مبتلایان را در پی داشته و تعدادی از آن‌ها درگیر موج دوم شده‌اند.

کرونا

بریتانیا نیز با افزایش قابل توجه شمار مبتلایان، تا روزانه نزدیک به ۴ هزار نفر مواجه شده که همین موضوع باعث شده که مقامات در این کشور به فکر قرنطینه مناطق مختلف کشور باشند.

نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» با توجه به موج دوم کرونا در این کشور، محدودیت‌های جدیدی را مدنظر قرار دارد که احتمالا حداقل روی ۱۳.۵ میلیون شهروند این کشور تاثیر می‌گذارند.

جانسون در این زمینه تنها نیست و مقامات شهرهای مختلف اروپا نیز در پی برگرداندن قرنطینه هستند. در دو هفته پیش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی رشد ۱۰ درصدی داشته است. در همین راستا مادرید روز جمعه به شهروندان خود اعلام کرد که افراد برای ترک محله خود باید دلیل داشته باشند و پارک‌های سطح شهر نیز تعطیل می‌شوند. علاوه بر این، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تنها با نیمی از ظرفیت خود اجازه فعالیت خواهند داشت.

فرانسه نیز در پی افزایش شمار مبتلایان، محدودیت‌هایی در شهر جنوبی «نیس» اعمال کرده که شامل ممنوعیت تجمع بیش از ۱۰ نفر در مکان‌های عمومی می‌شود. تنها در روز جمعه ۱۳,۲۰۰ نفر در فرانسه به این بیماری کشنده مبتلا شدند.

یونان دیگر کشور اروپایی است که محدودیت‌هایی برای بخش بزرگی از شهر «آتن» درنظر گرفته. از فردا تا دو هفته دیگر تجمع بیش از ۹ نفر در پایتخت ممنوع خواهد بود، با این حال فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها محدود نمی‌شود.

دانمارک امکان تجمع ۱۰۰ نفر را ممنوع کرده و حداکثر ۵۰ نفر می‌توانند در مناطق عمومی دورهم جمع شوند و همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها باید زودتر تعطیل شوند.

ایتالیا که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان در کل اروپا را تجربه می‌کرد، برخلاف کشورهای همسایه با افزایش چشمگیر دوباره مبتلایان مواجه نشده، با این حال مقامات هشدار داده‌اند که افراد جوان باعث ابتلای اعضای خانواده به این بیماری می‌شوند.

در نهایت کشورهای اروپایی دوباره به دنبال محدودیت سفر هستند و می‌خواهند با ایجاد یک نقشه، درباره ورود شهروندان تصمیم‌گیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی