ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 12 با قیمتی بالاتر از آیفون 11 عرضه می‌شود

با وجودی که شایعه شده بود آیفون 12 اپل با شروع قیمت 649 دلار یعنی 50 دلار ارزان‌تر از آیفون 11 معرفی می‌شود، اما به نظر می‌رسد آخرین پرچمدار اپل قرار است از مدل قبلی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

با وجودی که شایعه شده بود آیفون 12 اپل با شروع قیمت 649 دلار یعنی 50 دلار ارزان‌تر از آیفون 11 معرفی می‌شود، اما به نظر می‌رسد آخرین پرچمدار اپل قرار است از مدل قبلی خود گران قیمت‌تر باشد.

معمولا، گوشی‌های هوشمند جدید با به روزرسانی‌ و بهبودهایی که دارند، با قیمت بالاتری نسبت به مدل قبلی به بازار عرضه می‌شوند. اما در مورد آیفون 12 شایعه‌های بسیاری منتشر شده بود که قرار است حتی با قیمت پایین‌تر از آیفون 11 در دسترس کاربران قرار گیرد. با وجودی که کمی این شایعه‌ها غیر قابل باور به نظر می‌رسید، اما واقعا هیجان انگیز به نظر می‌رسیدند.

به فاصله‌ کوتاهی از انتشار خبرهای غیررسمی، گزارشی منتشر شد که قیمت پایه پرچمدار اپل را بین 699 تا 749 دلار اعلام کرد. اما آخرین خبر فاش شده از طریق یکی از افشاگران اخبار موبایل در شبکه اجتماعی چینی ویبو، نشان می‌دهد که آیفون 12 با قیمتی بالاتر از این محدوده عرضه خواهد شد.

اپل همان‌طور که اپل واچ 6 را بدون شارژر معرفی کرد، تصمیم گرفته گوشی‌های هوشمند جدیدش را نیز بدون ایرپاد و شارژر در دسترس کاربران قرار دهد. کاربران نیز امیدوار بودند که حذف لوازم جانبی به کاهش قیمت آیفون 12 کمک کند ولی ظاهرا قرار نیست در عمل چنین اتفاقی بیفتد.

به نظر می‌رسد هزینه مواد اولیه آیفون 12 به دلیل وجود برخی قطعات مربوط به پشتیبانی از شبکه 5G و نمایشگر OLED، در مقایسه با آیفون 11 حدود 50 دلار هم بیشتر است. درنتیجه به نظر می‌رسد آیفون 12 با شروع قیمت 749 دلار عرضه شود.

افشاگر اطلاعات موبایل معتقد است که با چنین رویکردی، تأمین کنندگان اپل احتمالاً نمی‌توانند به هدف تولید 80 میلیون دستگاه آیفون 12 برسند.

ظاهراً کوپرتینویی‌ها امیدوارند بتوانند 80 میلیون دستگاه از مدل‌های جدید آیفون بفروشند. اپل، تراشه A14 را نیز معرفی کرده که باتوجه به امتیازات بنچمارک، عملکرد آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11 تفاوت شاخص چندانی نخواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود گوشی‌های جدید با انواع پیشرفته‌تر حسگر LiDar عرضه شوند ولی کاربران ممکن است به چنین به روز رسانی‌هایی توجه چندانی نشان ندهند.

احتمال دارد حجم فروش آیفون 12 مشابه آیفون 6 باشد. یکی از دلایل این موضوع آن است که گوشی هوشمند جدید، نخستین دستگه کوپرتینویی‌ها با قابلیت پشتیبانی از 5G است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی