ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فشار اتحادیه اروپا بر اپل برای فراهم کردن امکان استفاده اپ‌های پرداخت از NFC

آیفون‌ها و اپل واچ به چیپ NFC برای پرداخت‌ها مجهز شده‌اند، اما تنها با اپل پی می‌توان از آن‌ استفاده کرد، موضوعی که شاید اتحادیه اروپا با قوانین جدیدی آن را تغییر دهد. چندین بانک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

آیفون‌ها و اپل واچ به چیپ NFC برای پرداخت‌ها مجهز شده‌اند، اما تنها با اپل پی می‌توان از آن‌ استفاده کرد، موضوعی که شاید اتحادیه اروپا با قوانین جدیدی آن را تغییر دهد.

چندین بانک در اروپا از محدویت‌های دسترسی به چیپ NFC آیفون‌ها و اپل واچ شکایت کرده‌اند و اتحادیه اروپا پرونده ضدانحصار جدیدی علیه اپل را مدنظر قرار دارد که طی آن، اپل مجبور می‌شود دسترسی اپ‌های دیگر را به این چیپ‌ها فراهم کند و اجباری برای استفاده از اپل پی نخواهد بود.

چیپ NFC مورد استفاده در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل توسط ترمینال‌های پرداخت خوانده می‌شوند و امکان انجام فرایند پرداخت را فراهم می‌کنند. در حالت کلی هر بانک یا اپ مالی می‌تواند از این چیپ برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کند، با این حال اپل در این زمینه محدودیت اعمال کرده و پرداخت‌ها تنها از طریق اپل پی قابل انجام خواهند بود.

این محدودیت باعث شده که اپل بخش اندکی از هر تراکنش را به حساب خود واریز کند که همین موضوع، شکایت بانک‌ها را در پی داشته است.

سال گذشته میلادی رگورلاتور ضد انحصار اتحادیه اروپا یک تحقیق درباره محدودیت دسترسی به چیپ NFC از سوی اپل را شروع کرد که طبق گزارشی جدید، بخشی از یک قانون محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را درنظر دارد که طبق آن‌ها، اپل باید امکان دسترسی رقبا به فناوری پرداخت درون آیفون‌ها را فراهم کند. این قوانین جدید سازندگان دستگاه‌های موبایل را اعمال محدودیت برای دسترسی به چیپ NFC منع می‌کند.

در نوامبر سال گذشته میلادی پارلمان آلمانی قانونی را تصویب کرد که اپل را مجبور می‌کند دسترسی به چیپ‌ NFC را برای کمپانی‌های شخص ثالث فراهم کند:

«یک کمیته پارلمانی آلمان در یک جلسه دیرهنگام در شب چهارشنبه، به صورت غیرمنتظره به قانونی رای داد که این غول فناوری را مجبور می‌کند اپل پی را در اختیار تامین‌کنندگان رقیب در آلمان قرار دهد. این موضوع به صورت یک اصلاحیه در قانون ضد پولشویی که به صورت کامل توسط مجلس تصویب شده، قرار می‌گیرد. این قانون که در آن بطور خاص از اپل نام برده نشده، اپراتورهای زیرساخت پول الکترونیکی را مجبور می‌کند که با دریافت هزینه معقولی، امکان دسترسی برای رقبا را فراهم کنند.»

در حال حاضر اپل و اتحادیه اروپا نسبت به این گزارش واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    این یکی رو حق دارن. اپل دیگه شور انحصار رو در آورده

مطالب پیشنهادی