ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی ارزان‌قیمت‌ترین محصول فراری؛ پورتوفینو M با استاندارد آلایندگی جدید رونمایی شد

فراری رسما از ارزان قیمت ترین محصول خود که یک کوپه 2+2 سقف تاشو است پرده برداری کرد. پورتوفینو M مدل سال 2021 با ارتقای فنی و ظاهری عرضه خواهد شد. پورتوفینو M (حرف M ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

فراری رسما از ارزان قیمت ترین محصول خود که یک کوپه 2+2 سقف تاشو است پرده برداری کرد. پورتوفینو M مدل سال 2021 با ارتقای فنی و ظاهری عرضه خواهد شد.

پورتوفینو M (حرف M در واقع بیانگر Modificata به معنای ارتقا به سطح فنی جدید است) نسبت به مدل عادی تغییراتی را تجربه کرده است. این اولین بار است که فراری یک محصول خود را به صورت کاملا آنلاین رونمایی می‌کند و اولین محصول پس از شیوع ویروس کرونا است که توسط این شرکت تاریخی معرفی می شود.

پورتوفینو M

فراری بهای 206 هزار پوندی را برای این مدل در نظر گرفته که در حدود 24 هزار پوند گران قیمت‌ تر از مدل عادی پورتوفینو است. فراری قرار است این مدل را در اواسط سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.

در نمای ظاهری و به خصوص بخش جلوی خودرو شاهد تغییراتی به نسبت مدل عادی هستیم تا ظاهر اسپرت‌تر و خشن تری به این محصول فراری ارزان قیمت داده شود.

اما مهم ترین تغییرات را باید در بخش فنی جست و جو کرد. جایی که این محصول به فیلترهای مخصوص OPF مجهز شده است. این فیلترها (فیلتر ذرات اضافی سوخت) در استاندارد جدید اتحادیه اروپا یعنی 6d پلاس اجباری شده است.

به همین دلیل مهندسین فراری ناچارا باید برای تقویت صدای خروجی اگزوز راه چاره ای پیدا می‌کردند که تصمیم نهایی بر آن شد تا حداکثر قدرت خروجی موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربو را از 592 اسب بخار به 612 اسب بخار افزایش پیدا کند.

همچنین جعبه دنده جدید شرکت فراری که یک نمونه دو کلاچه 8 سرعته است و پیش از این در محصولاتی همچون فراری SF90 و روما استفاده شده بود در این مدل نیز استفاده شده است. این جعبه دنده در حدود 20 درصد کوچک‌تر از جعبه دنده سابق 7 سرعته است و می‌تواند تا 35 درصد گشتاور بیشتری را به چرخ‌ها انتقال دهد.

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.45 ثانیه زمان احتیاج دارد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر نیز به 9.8 ثانیه زمان نیازمند است.

پورتوفینو M برای اولین بار مجهز به دکمه حالت‌های مختلف رانندگی فراری موسوم به «منتینو» با 5 حالت مختلف رانندگی شده است. پیش از این در مدل استاندارد تنها 3 حالت مختلف برای رانندگی با این فراری در نظر گرفته شده بود.

حالت‌های رانندگی اضافه شامل حالت مسابقه‌ای و حالت ارتقا سطح دینامیکی اختصاصی شرکت فراری است.

در بخش امکانات نیز فراری صندلی‌های مجهز به سرد کن و گرم کن را برای این مدل جدید در نظر گرفته است تا مالکان این محصول با آرامش کامل به رانندگی با آن بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    این کالیفورنای به روز شده نیست؟

مطالب پیشنهادی