ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۲۴ برنده جایزه «تورینگ» بیانیه‌ای در حمایت از جو بایدن منتشر کردند

24 نفر از برندگان جایزه معتبر «تورینگ»، طی بیانیه‌ای بی‌سابقه حمایت خود را از ریاست جمهوری «جو بایدن» به صورت رسمی اعلام کردند. از جایزه تورینگ به عنوان جایزه نوبل در دنیای کامپیوتر یاد می‌شود. این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

24 نفر از برندگان جایزه معتبر «تورینگ»، طی بیانیه‌ای بی‌سابقه حمایت خود را از ریاست جمهوری «جو بایدن» به صورت رسمی اعلام کردند. از جایزه تورینگ به عنوان جایزه نوبل در دنیای کامپیوتر یاد می‌شود.

این نخستین باری است که نخبگان برنده جایزه علوم کامپیوتر در مسایل سیاسی به این شکل اظهار نظر شفاف می‌کنند. برندگان جایزه تورینگ از سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ ابراز نگرانی کرده و معتقد هستند که چنین رویکردی در دراز مدت می‌تواند روی تحقیقات حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات تاثیر بسیار بدی داشته باشد.

«دیوید پترسون»، مهندس برجسته گوگل و استاد سابق دانشگاه کالیفرنیا معتقد است:

«باهوش‌ترین  و نخبه‌ترین افراد جهان برای تحصیل در مقطع دکترا به این دانشگاه می‌آیند. اما در شرایط فعلی، دانشجویان متقاضی کاملا دلسرد شده‌اند و بسیاری از آنها، سایر دانشگاه‌های جهان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد‌ه‌اند.»

در میان برندگان جایزه تورینگ که حمایت خود را به‌صورت رسمی از جو بایدن اعلام کرده‌اند، نام «وینتون سرف»، متخصص کامپیوتر و پایه گذار پروتکل‌های TCP/IP، «مارتین هلمن» محقق برجسته در زمینه رمزنگاری کلیدها، «ادوین کتمول» متخصص رایانه و بنیانگذار پیکسار، «یان لکون» دانشمند هوش مصنوعی در فیسبوک، « باربارا لیسکوف» طراحی برجسته زبان‌های برنامه نویسی دیده می‌شود.

هلمن در توییتی نوشت:

«تاکنون سابقه نداشته که برندگان جایزه تورینگ، از کاندیدهای سیاسی حمایت کنند.»

این افراد نخبه و برجسته، به عنوان یک شهروند عادی تصمیم گرفته‌اند چنین کاری را انجام بدهند. تصمیم آنها کاملا شخصی است و با حمایت نهاد یا سازمان خاصی انجام نمی‌شود.

24 نفر از برندگان جایزه تورینگ طی بیانیه‌‌ای اعلام کردند:

«حوزه فناوری اطلاعات، صنعتی کاملاً جهانی شده است. دانشگاه‌های علوم کامپیوتر، هر سال دانشجویان با استعداد را جذب می‌کنند. بسیاری از این دانشجویان، نخبگانی از سایر کشورها هستند که به آمریکا مهاجرت می‌کنند. پروژه‌های منبع باز بسیاری با همکاری‌های گسترده و در سطح بین المللی پیش می‌روند. تنها در صورتی که آموخته‌‌ها و یافته‌ها درعلوم کامپیوتر به‌صورت آزادانه به اشتراک گذاشته شود، بهترین وضعیت برای این صنعت اتفاق می‌افتد. چنین رویکری باعث شده آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات رهبری اوضاع را دراختیار داشته باشد و در عصر اطلاعات، چنین روند همکارانه‌ای از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

جو بایدن و کامالا هریس، پیش از راهبرد سیاست‌های عمومی، به نظر متخصصان گوش فرا می‌دهند. در بازه زمانی که علم و فناوری می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز کشور را حل کند، توجه به چنین مسایلی بسیار اهمیت دارد. و ما به عنوان دانشمندان علوم کامپیوتردر آمریکا و به عنوان شهروندان ایالات متحده، حمایت خود را از «جو بایدن» برای تصدی ریاست جمهوری و «کامالا هریس» به عنوان معاون وی اعلام می‌کنیم.»

«Scientific American» نیز که طی فعالیت 175 ساله خود تاکنون از هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت نکرده بود، به جمع حمایت کنندگان جو بایدن اضافه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    تمام دنیا بسیج شدن ترامپ رای نیاره
    ولی رای میاره تا پاره شن همه شون ? ? ?

  • peyman pf
    peyman pf | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    خودتونو به در و دیوار نزنید ترامپ بازم برندس. سیاست ۸ ساله. آخوندپرست فقط به فکر برنده شدن دموکراتها هستش که نویسند هم فکر کنم جزئشه

مطالب پیشنهادی