ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Geely Chairman Becomes Largest Single Shareholder At Daimler (2)
اخبار خودرو

دایملر با پرداخت 1.5 میلیارد دلار جریمه موافقت کرد؛ تکرار سرنوشت فولکس واگن برای مرسدس بنز

گروه بزرگ خودروسازی دایملر AG به عنوان شرکت مادر برند مرسدس بنز با پرداخت 1.5 میلیون دلار جریمه در بخش آمریکایی خود موافقت کرد. این جریمه به دولت آمریکا و قانون گذاران دولت ایالتی کالیفرنیا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۷

گروه بزرگ خودروسازی دایملر AG به عنوان شرکت مادر برند مرسدس بنز با پرداخت 1.5 میلیون دلار جریمه در بخش آمریکایی خود موافقت کرد. این جریمه به دولت آمریکا و قانون گذاران دولت ایالتی کالیفرنیا پرداخت خواهد شد. با پرداخت این جریمه موضوع تقلب زیست محیطی این شرکت در  زمینه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای حل و فصل می شود.

وزارت دادگستری آمریکا، آژانس حفاظت از محیط زیست و دادستان کل کالیفرنیا گروه خودروسازی دایملر را متهم به استفاده از یک نرم افزار خاص برای دور زدن تست‌های مصرف سوخت و گازهای گلخانه‌ای کرده‌اند. دایملر در حدود 250 هزار دستگاه خودرو و ون دیزلی با برند مرسدس بنز را بین سالهای 2009 تا 2016 مجهز به این نرم افزار کرده و به فروش رسانده است.

دادگاه واشنگتن دایملر را ملزم به تعمیر و به روز رسانی این 250 هزار دستگاه خودرو کرده است.

daimler-shows-off-two-new-electric-freightliner-trucks-for-the-us_2

در همین راستا مقامات وزارت دادگستری آمریکا مهلت 2 ساله در اختیار دایملر قرار داده اند تا 85 درصد خودروها را تعمیر و در عرض 3 سال 85 درصد ون‌ها را نیز به روز رسانی کند. همچنین این شرکت باید ضمانت نامه طولانی تری برای برخی از قطعات خاص خودرو به مالکان بدهد و در پنج سال آینده خودروهای تعمیری مجددا باید برای تست مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای مراجعه کنند.

بیانیه‌ای که توسط معاون دادستان کل آمریکا در این خصوص منتشر شده به شرح زیر است:

«با الزام دایملر به پرداخت جریمه، تعمیر خودروهای دارای مشکل به طور رایگان و جبران آلودگی ناشی از این تخلف بزرگ، ما تعهد بالای خود را به اجرای قوانین زیست محیطی در این کشور و محافظت از آمریکایی‌ها در برابر آلودگی هوا نشان دادیم.»

با این وجود دایملر به یک اتهام جداگانه و پرداخت 700 میلیون دلاری دیگر نیز متهم شده است که البته این شرکت با رد شکایت جدید خود را مبرا از انتشار بیش از مقدار تعیین شده گازهای گلخانه می‌داند و همچنین قصد خرید وسایل نقلیه ذیل شده در این شکایت و خریداری مجدد آن را نخواهد داشت.

در حال حاضر دایملر مشخص نکرده که به چه صورتی قصد دارد تا وسایل نقلیه که به آن متهم شده است را پاکسازی کند و آیا روش گروه فولکس واگن را در پیش خواهد گرفت یا خیر. در حال حاضر فیات کرایسلر نیز متهم به تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای بیش از حد مجاز است.

تخلف دایملر

فولکس واگن با استفاده از یک نرم افزار خاص پیش از حضور در محل تست گازهای گلخانه‌ای موسسه EPA آمریکا اقدام به تقلب می‌کرد. این مسئله با تست‌های تحقیقاتی در دانشگاه ویرجینیای غربی کشف شد.

دادستان کل کالیفرنیا نیز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص تقلب خودروسازان برای نشان دادن میزان انتشار گازهای گلخانه ای عنوان کرد:

«درصورت تقلب مجدد ما جریمه‌های بیشتری را برای متقلبان در نظر خواهیم گرفت و این نشان می‌دهد که متقلبان آنقدرها هم که فکر می‌کنند باهوش نیستند.»

همچنین دایملر باید مبلغ 17.5 میلیون دلار را برای اجرای قوانین زیست محیطی به دادستانی کل کالیفرنیا پرداخت کند.

این تنها پرونده تخلف دایملر نیست که این شرکت با آن مواجه شده و در خود آلمان نیز دایملر متهم به انتشار بیش از حد مجاز گازهای گلخانه‌ای است.

پرونده تخلف دایملر از سال 2016 توسط وزارت دادگستری و یک وکیل در شهر سیاتل آمریکا آغاز شد. این وکیل مرسدس را متهم به تقلب در زمینه تولید بیش از اندازه اکسید نیتروژن کرد. تیم او توانست با استفاده از تجهیزات مخصوص متوجه انتشار بیش از اندازه این گازهای گلخانه‌ای در خودروهای دیزلی مرسدس بنز شود. وکیل مذکور اسم این سیستم را «دستگاه شکست» گذاشته که مشابه با سیستم استفاده شده در محصولات فولکس واگن بوده است.

پیش از این نیز در خبری به جریمه 2.8 میلیارد دلاری مرسدس بنز پرداخته بودیم که حال این رقم به 1.5 میلیارد دلار کاهش یافته است و به علاوه این رقم مرسدس باید تمامی خودروهای مرتبط با جریمه خود را نیز به صورت رایگان تعمیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی